Reply on: Jozef #2164:
Ja som tento týždeň zažil toľko zaujímavostí a to len preto, že som foťák nechal doma. Čo už.204ku mám predbežne prislúbenú na fotenie na Hájiku aj s interiérom. Len neviem, či sa k tomu ešte tento rok dostanem.
Dúfam, že dnes na tej Košickej nestojíš zbytočne, lebo na slnko to moc nevyzerá. ?
Papyr
Oba clanky som si vcera po case opat precital. Z clankov vyberam:
"Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. "
Ano, so zvysenym poctom prestupov sa pocitalo uz v roku 1988. Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.
"Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok. "
Vyhodny cestovny poriadok na zastavke si nepredstavujem ako 4-5 liniek s hodinovym intervalom, ale ako jednu linku s 10 min. intervalom. Nanajvys dve. Ohladne znizeneho cakania na zastavkach vid nedavny Jakubov prispevok.
"na najdôležitejších linkách budú v špičke od piatej do ôsmej hodiny ráno a v popoludňajších hodinách päťminútové, v ostatnom čase pätnásťminútové. Na niektorých linkách 12, 30 až 60-minútové. "
No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle. Taka nie je. Jedina linka s 15 min. int. v sedle je linka 4, linku s 5-10 min. int. v spicke nemate vobec.
(Citaty su z clanku Experiment v doprave, 28.6.1988, Smer.)
Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline (minimalne od spustenia trolejbusovej dopravy na Hajik) neexistuje? Ved vy mate v trolejbusoch presne ten bordel, ktory vycitas Presovu v autobusoch! Plno liniek a neatraktivne intervaly. Ved prave to sa AVTD snazila zmenit!