Experimentálne spoje sú pomerne bežné, len námatkovo si narýchlo spomínam na overovaciu prevádzku prešovskej L48 v popoludňajších hodinách (na základe overovacej prevádzky prevádzka potvrdená a rozšírená) či košickej L39 (na základe overovacej prevádzky prevádzka potvrdená a rozšírená).
Na Slovensku boli základné informácie o systéme MHD dlhšiu dobu na významných zastávkach v centre mesta Banská Bystrica.
Ten plusový bod bol myslený tak, že DPMŽ urobí ústretový krok voèi tým, èo krièia do médií atï..., zavedením experimentnej expresnej linky.... Juraj, klobúk dole, toto sa doteraz neurobilo ani v jednom meste na Slovensku - aspoò o tom neviem. Jasný krok a jasný signál od Vás, že ste tu pre ¾udí. Toto gesto je hodné obdivu. A teraz sa musí èakať už len na výsledok. Juraj, no úprimne - ak vznikne prepravná potreba, tak potom budú spochybnené všetky èísla, o ktorých ste hovorili pri zrušení priameho spoja HA-VL ( myslím, že cca 60 ¾udí) a tým pádom aj celá nová koncepcia vedenia TB liniek. ( to bude prvé, èo proti Vám vytiahnu Vaši neprajníci ) a hneï sa otvoria ïalšie sporné body.... Ak sa Vaše èísla potvrdia , budete morálny a aj profesionálny víťaz. A to neèakajte od nikoho ospravedlnenie a ani vzdanie uznania. V dnešnej dobe sa také veci už nerobia.... (škoda). Osobne si myslím, že Vaše slová sa potvrdia, ale nechcem predbiehať. V žiadnom prípade by som v dnešnej dobe nerobil spoj tam, kde prepravná kapacita bude nízka a vznikol by len kvôli tomu, aby som zapchal niekomu ústa..... Skôr by som sa zameral na úpravy autobusových liniek - tam, kde sú nutné úpravy grafikonu a potom na budovanie vozového parku (autobusy a trolejbusy) a jeho následná modernizácia.... aj s digitálnymi tabu¾ami.
Vèera som mal návštevu z Blavy.... Výsledok ich pozorovania: MHD je na ve¾mi vysokej úrovni... Ale chýba jasné oznaèenie na informaèných miestach (zastávky s prístreškami) - nejaká mapa mesta s vedenými kompletnými linkami - aby sa bolo možné zorientovať , ktorá linka ide kam. Možno by staèil vytlaèený zoznam trás všetkých liniek a umiestnený na všetkých hlavných zastávkach. Veï taký cudzinec má ako vedieť , že do Zástrania ide autobus L27 až od OD Tesco, alebo do Bánovej L21 až od ONV...(?), keï práve stojí na žel. stanici.... A nako¾ko sa Žilina stáva medzinárodným uzlom aj vïaka KIA, urobil by som všetky základné informácie aj v angliètine. Na západe je to normál - na Slovensku som sa s tým ešte nestretol. Myslím si , že aj to je boj o cestujúceho... Juraj, skúste nad tým pouvažovať.... Ïakujem.
Keby bol vysledok jasny, "experiment" by sa nerobil. Ale nerozumiem tomu s plusovym bodom. Bud ta prepravna potreba bude velka a priamy spoj sa zavedie alebo nebude velka a nebude ho teda treba. Alebo ako mam tomu rozumiet, ze aj ked ho nebude treba ma sa zaviest?
Rokovali sme so zeleznicou aj zeleznica s Kiou, priamo doprava vlakmi do fabriky nebude. Zo smeru z Kysuc a od Bytce bude koordinacia do Ziliny, v smere od Vrutok sa uvazuje ako jedna varianta dovoz do Varina a odtial autobusom ku zavodom.
Ja len dufam, ze nikto pred volbami nevzkriesi myslienku trolejbusov do Teplicky. Dost, ze toto mesto namiesto nizkopodlaznych vozidiel vyhadzuje penaize za rozne sochy (nie nahodou od autota Lenina a monstrozneho kosaka s kladivom?) a ine blbosti, este by sa stavala TB trat kamsi mimo uzemie mesta s vyuzitim 3x denne...
Presne tak, a normálnepodlažné busy sú aj podstatne lacnejšie (za tie isté peniaze by ich mohlo byť viac) a snáď sú aj kapacitnejšie a kapacita tu bude veľmi potrebná, keď sa ľudia budú hrnúť do smeny.
URBINO: No veď schválne som napísal kĺbakov. Podľa mňa sú nízkopodlažné busy na dopravu do závodu zbytočný luxus, však tam nebudú pracovať invalidi aby po robote nevyšli 3 schody. Len nech sú to kĺbové, aspoň by sa nahradili dožívajúce B 741tky a kĺbové vozy sa dajú aj na iné účely využiť. No aby sa nakoniec neskončilo pri B 952kach.
Vladimír
Tým pádom znova platia aj trasy liniek.