Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #6748:
Nebolo by správne, ak by sme opomenuli Prešov, ten BA predbehol tiež dávno.
Reply on: Vladimír #6745:

Ku tej linke č. 24:
Všetky spoje od 21:15 robí jeden voz. Z toho vyplýva, že v ozname vznikla chyba pri úprave spoja 21:41, pretože ten ide skutočne len zo stanice. Potom by to už malo dávať zmysel?!
http://www.sme.sk/c/2517326/Kosice-predbehli-Bratislavu-v-doprave-zdravotne-postihnutych.html

Hlavné mesto už tri roky ponúka zdravotne postihnutým len jediný nízkopodlažný autobus. Spája Vojenskú nemocnicu s nemocnicou a Národným onkologickým ústavom na Kramároch. V službách pre imobilných ľudí ju ďaleko predbehli Košice, nestačí Prahe ani ďalším väčším českým mestám.

Bronislav Weigl z Dopravného podniku Bratislava hovorí, že situácia sa na budúci rok zmení. "Vypísali sme súťaž na autobusy za 200 miliónov, podmienkou bolo, že musia byť nízkopodlažné. Suma by mala stačiť asi na 22 autobusov, mohli by sme s nimi budúci rok obsadiť dve-tri linky," povedal.

V Košiciach má dopravný podnik štyri nízkopodlažné električky, ktoré chodia cez celé mesto, od časti Nad jazerom, cez Staré Mesto, po časť Sever. Ktorý spoj je bezbariérový, oznamuje cestovný poriadok, jazdí asi raz za hodinu. Ondrej Turis hovorí, že v pláne majú generálnu opravu starých električiek, ktoré by sa mali stať bezbariérovými.

V meste je aj 38 nízkopodlažných autobusov. Navyše, košickým zdravotne postihnutým ponúka služby aj Košická únia vozičkárov - Nezávislý život, 24 hodín denne si môžu objednať špeciálne taxíky, do ktorých sa zmestí aj vozík.

Pražský dopravný podnik práve tento týždeň začal testovať novú nízkopodlažnú električku, jazdí tu 175 nízkopodlažných autobusov na 21 linkách, 22 z 50 staníc metra má bezbariérový vstup.

Bezbariérové električky a autobusy premávajú aj v Ostrave, tamojší dopravný podnik hovorí, že sú aj ekonomicky výhodné, pretože cestujúci rýchlejšie nastúpia, zvyšuje sa "obežná rýchlosť" a treba menej autobusov.
Reply on: LUK #6742:

Už som ti raz napísal, že kde sa stavajú byty, tak tam sú ľudia a budúci cestujúci. Nie každý sa bude voziť autom, a preto to tu píšam. Aj keď sa ti zdá priveľa obytných súborov oproti Bystrici, tak vždy som sa zmienil len o novom obytnom súbore.
Aby sme sa vrátili k doprave, tak Slovenská autobusová doprava Žilina, akciová spoločnosť (SAD Žilina) dáva v týchto dňoch do prevádzky 15 nových autobusov do prímestskej dopravy. Boli nakúpené autobusy MIDWAY 12 ks, Karosa B 952 1 ks a Novoplan 2 ks. Viac informácii je na stránke:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2088&nadpis=Spravodajstvo
Reply on: Vladimír #6745:
To by vedel asi jedine Juraj, pretoze kazdy rok su oznamy totozneho znenia. Kazdy rok som nad tym rozmyslal, ale na nic som neprisiel.

Ja mam dalsiu otazku - na tych mimoriadnych spojoch na Silvestra po polnoci sa bude platit denne alebo nocne cestovne? Z logiky veci by mi vyplyvalo, ze denne.
Tak som ten oznam nejako sformuloval aj na iMHD. Ak narazíte na nejakú nesprávnu informáciu, prosím ihneď kričte. Musím sa priznať, že z niektorých formulácií som bol dosť zmätený. Najmä pri posledných spojoch autobusových liniek mi chýbali smery liniek, ak vozidlo začína na nácestnej zastávke, resp. konečná zastávka. Preto som niekde, i keď to nerád robím, popustil uzdu fantázii a skúšal si predstaviť ako to asi mohlo byť myslené. Napr. o linke č. 24 DPMŽ doslova píše, že "po 18.45 zo Stráž.: 21.41, 22.36 zo Žel.st. 21.41, z Trnov.: 21.15, 22.05". Takže 21.41 vyráža nejaký bus aj zo Strážova aj od stanice? To oba idú do Trnového? Alebo ten zo Strážova skončí na stanici? Taktiež posledný spoj zo Strážova ide o 22.36, ale z Trnového o 22.05. Takže prvý spomínaný sa buďto z Trnového valí do garáže naprázdno, alebo do Trnového už vôbec nejde a je skončený povedzme na stanici... A podobných otázok som mal viac.

Kto vie pomôcť (jsi ?), nech prosím pomáha.
Reply on: Jakub #6743:

Vo vozidlách MHD boli oznamy už včera, ale ja som tiež čakal na oznam na stránkach DPMŽ s.r.o.
Reply on: Jozef #6740:
Predbehol si ma, este poobede na www.dpmz.sk ziaden oznam nebol, ale uz tam je ☺ .
Reply on: Jozef #6741:
OK, debatujme radšej o novinkách v stavebníctve... ?
Ďalšia stavebná spoločnosť, Optima real, s.r.o., Žilina, predstavila na svojej stránke nový obytný súbor rezidencia Lesopark so 78 bytovými jednotkami s ukončením výstavby 12/2006. Zaujímavosťou je, že táto spoločnosť ako jedna z mála píše aj o výhodnej dostupnosti mestskej hromadnej dopravy. Zo zastávky Fatranská na sídlisku Vlčince je to k budúcemu obytnému súboru skutočne blízko. Bližšie si o obytnom súbore prečítajte na stránke spoločnosti:
http://www.optimareal.sk/vstup.html
Vo vozidlách MHD, na stránke DPMŽ s.r.o, ale aj v Žilinskom večerníku sa môžu cestujúci MHD oboznámiť s cestovným poriadkom počas vianočných a novoročných sviatkov:
http://www.dpmz.sk/Stranky/Vianoce2005.pdf?PHPSESSID=1c9dbfbd3081b9191a59f4191a11fff9
Vo vozidlach DPMZ je uz vyveseny cestovny poriadok na nadchadzajuce sviatky. Co som ho pozeral, tak je prakticky rovnaky ako po ine roky.
Reply on: Vladimír #6737:
Rozhodne ten pocit nemám.
BMko, S499.1023: Už to nepreháňate ein bischen? ?
Reply on: S499.1023 #6735:
to si papluhovi mal nechat napisat
Reply on: Jakub #6733:
Si odporný zneužívač ? ? ? .
Reply on: Vladimír #6732:
Samozrejme, treba to cestujúcim čo najviac znepríjemniť, ešte by to zneužili a ušetrili by cestou na nákup koruna na účet úbohého podfinancovaného DPMŽ. To nevadí, že takto pôjdu na nákup autom, hlavne, že budú presne spočítaní a zaevidovaní.
Zaujímavé, že v takom Berlíne je to ešte aj zdôraznené, že lístok platí 2,5 hodiny, takže na jeden môžeš ísť odniekiaľ niekam, zariadiť si tam, čo potrebuješ a na ten istý lístok pokračovať, prípadne sa vrátiť.
Reply on: Miro #6731:
Presne formulacie DPMZ nikdy nesli ? .

Tiez ma napadlo, ze sa bude dat onen CLP dobre vyuzivat napr. tak, ze vystupim na Kosickej, rychlo urobim nakup v Tescu a na ten isty listok pojdem naspat. A to sa oplati ? .
Reply on: Miro #6731:
Nie. V podmienkach pre použitie predplatného CL máš uvedené, že nemôžeš prestupovať medzi vozidlami tej istej linky.
Reply on: Miro #6730:
Zaujímavejšia sa mi zdá byť veta "CLP je platný až po označení v označovacom zariadení v obidvoch vozidlách, ktoré cestujúci použije". Keby som to zobral doslova, tak po označení v prvom vozidle ešte lístok nie je platný a prvú jazdu teda vykonám s neplatným lístkom ?

Ešte ma napadá, že to je vlastne lístok na dve jazdy s obmedzenou dobou platnosti, pretože ak to dobre chápem, tak ho môžem použiť aj tak, že pôjdem do pol hodiny tou istou linkou späť ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement