Reply on: PeterC #6029:
L8 sa nebranime, lebo je to ekonomicky efektivna linka. Pocet cestujucich a cestovne je tak velke, ze spojenie Zel.stanica-C. sa oplati. Keby mali vystupovat pri plavarni a hlavne ist s plnymi taskami spat, tak by ich ubudlo a s nimi aj cestovne.
Juraj
A dalsia poznamka k tejto veci. Ak by to nemala byt zrychlena linka, tak potom to musi byt klasicka. A tu platia mnohe pravidla, okrem idealu intervaloveho poriadku su tu izochrony dochadzkovej vzdialenosti.
S vynimkou miest s extremnymi nazormi poslancov vo vseobecnosti plati a na skole sa to aj uci, ze dochadzkova vzdialenost by mala byt:
1/ Vo vysokej alebo hustej zastavbe do 5 minut alebo 500m z prevaznej casti uzemia /teda nie az od posledneho vchodu posledneho panelaku/.
2/V nizkej alebo riedkej zastavbe do 7 minut alebo 700m z prevaznej casti uzemia /teda nie od posledneho domceka v poslednej ulicke/.
Prakticky sa to overuje tak, ze na mapu mesta v mierke 1:10000 /1cm=100m/ sa nakreslia kruznice s polomerom 5cm a stradom na zastavke, ktore sa kvoli nazornosti mozu nejakou farbou vyfarbit.
Na mape by potom byt co najmenej nevyfarbenych miest. Nevyfarbene su tie, ktore nespadaju pod "prevaznu cast uzemia".
A naopak, pokial sa niektore kruznice prekryvaju, to znamena, ze cestujuci ma na vyber dochadzku k dvom ci trom zastavkam.
V pripade Ziliny teda mozu byt aj miesta nevyfarbene, teda napr zasna zast Zastrania, Brodna apod, ale aj vyfarbene 2 ci 3x, ako napr stred Vlciniec ci Soliniek alebo centra mesta.
Z tychto vysvetleni je zrejme, ze aj keby boli na Tb trat po Vysokoskolakov peniaze, kedze oblast z dochadzkovej vzdialenosti vyhovuje, boli by to vyhodene peniaze.