Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #5481:
Prosím pěkně, to jste si nevšiml, že ve Zlíně mají v první řadě přestupní 40-minutové jízdenky za 12 Kč? Ta levnější nepřestupní jízdenka je doplněk tarifu- podobně jako všude v civilizované Evropě. A moc by mě zajímalo, který chorý mozek napadlo dělat v Žilině tarif na zatávkové bázi- formulace na jízdence typu "platí na neobmedzený počet zastávek na jednom spoji" je dost exotická a zavání Ruskem nebo Balkánem. V rozvinutějších krajích (Německo, Rakousko...) je cílem DP motivovat cestující k co nejčastějšímu využívání MHD, protože jinak se na to vy.... a budou jezdit autem- se včemi negativy, co k tomu patří. Takový základní axiom ještě do Žiliny nedošel?!
Na nízkopodlažnom buse č.10 dajte "zoštelovať" stretávacie svetlá.... jedno svieti Pánu Bohu do okien.... asi aby nezaspal.... ?
Juraj - kedy prídu tie nové busy? Na aké linky budú nasadené? Okrem tej novej tarify, o ktorej sa tu len polemizuje, plánujú sa ešte nejaké zmeny okrem L26 a L28? Aproppo, som taký dopletený z tých názorov na tú tarifu a prestupoch, že už ani neviem, ako to vlastne má byť ... Môžeš, prosím, priblížiť zopár oporných bodov z toho pripravovaného.....? Ďakujem.
Je to pekne co sa tu do teraz uviedlo je pekne, ale zato velmi komplikovane. Jednoduche - 10min, 20 min, a 45 min. listky. Z karty bud cvaknutie pri nastupe a vystupe alebo rovno odratanie 10 min potom potreba cvaknut zasa. prip typ karty s priamym odratanim 20 min.
Reply on: pete #5490:
Preháňaš, ako satirickú vsuvku to beriem ? ale ďalšou možnosťou by mohli byť pásma - centrum, sídliská, okrajové obce, pričom by bolo stanovené cestovné v rámci pásma, cez jedno pásmo a cez dve pásma a to vždy s max. jedným prestupom
Reply on: Jakub #5459:

Ako si spomínal tie zľavy, nárok na korunové cestovné budú mať už len držitelia mestskej čipovej karty, ktorú im dopravný podnik vydá na základe rozhodnutia úradu práce, sociálnych vecí a rodiny. Teda už nie na základe preukazu ZŤP tak, ako to bolo doteraz. Je všeobecne známe, že je v obehu veľké množstvo falošných preukazov, ktoré nie sú kontrolovateľné a nikým po ich vydaní ani kontrolované. Za polrok 2005 bolo predaných vyše 500 tisíc jednokorunových lístkov, cez ktoré sa sledovala táto skupina cestujúcich. Tento návrh poslanci mestského zastupiteľstva schválili bez konkrétneho termínu, do praxe sa uvedie asi do dvoch mesiacov. Takto budú výhody MHD využívať len občania, ktorí sú skutočne zdravotne postihnutí. DP rokoval aj s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny, bohužiaľ o poskytnutí príspevku na vyrovnanie strát za týchto cestujúcich zatiaľ neuvažujú, čiže dá sa povedať, že nemajú záujem o túto skupinu občanov.
Reply on: Miro #5488:
To by bolo najspravodlivejsie, najkapitalistickejsie... Kazdy kilometer by teta z repraku ohlasila gong a vsecia by si museli okamzite kartu pipnut. Podla toho kolko pipnes, tolko zaplatis. Buzeracia ziadna, ved ako uz vieme kartu z penazenky vyberat netreba... ?
Reply on: S499.1023 #5486:
Alebo zaviesť ešte jedno dlhšie časové pásmo pre okrajové obce (napr. nad 20 min.) za vyššiu cenu a tým by sa to mohlo vykompenzovať
A čo tak zaviesť kilometrovú tarifu? V cestovných poriadkoch by sa uvádzala (aj) vzdialenosť a bolo by to. A najlepšie by bolo zjednotenie tarify s prímestskými linkami SAD. To by sa potom lepšie integrovalo ?
Reply on: Juraj #5482:
Pán Juraj sa naozaj hrá na idiota? To sú HRANICE PÁSIEM!!!
Reply on: Juraj #5478:
Do pxxx!!! To robíš zo seba naschvál nechápavého? Tak zaveďte 9-minútové lístky alebo 10-minútové za 11,- SKK.
Reply on: Juraj #5484:
aha, diki este raz, a ako bude vyzerat teda ta tarifa? ..tak ako ju naznacil Jozef? ..uz sa vie nieco viac?
Reply on: zoZa #5483:
Aha... odkedy? Prepac... Vyzera to tak, ze od 1.10. urcite nie. Kym takato vec nie je schvalena, bolo by hazardom dat tlacit cestovne listky. Vyberove konanie na cestovne listky bolo minuly tyzden, kym sa to objedna, vytlaci, dovezie distribuuje, to chce trochu casu. Mozno od 15.10. alebo majneskor 1.11.
Reply on: Juraj #5481:
daleko viac som bol zvedavy na odpoved na moju druhu otazku.., diki
Reply on: zoZa #5479:
A este som tam nieco nasiel. Nie je tiez pravda, ze nemaju zavedene rozne listky do mozneho poctu zastavok. Ked si pozries v ich tarife posledne 4 tabulky, tak zistis, ze to MAJU ! A dokonca nielen podla poctu zastavok. Na rozdiel od Ziliny, kde je to ratane z HOCIJAKEJ zastavky do 5 a nad 5, v Zline dokonca tieto zastavky maju PRESNE urcene, kde to plati napr Zlin-Priluky po Zlin-Louky a podobne. Ked sa tieto presne urcene zastavky nedodrzia, uz plati aj ina cena aj ine pasmo. To akoby bolo v Ziline urcene, ze do 5 zastavok plati z Jasenovej na Mostnu, ale uz napr z Polnej by vyslo 5 zastavok na stanicu, ale to by bolo uz v imom pasme a platilo by sa viac... Nie, nesedi to, zlinsky priklad nie je ten, na ktorom by si mi mal ukazat, ake to je jednoduche a ako by to v Ziline malo byt.
Reply on: zoZa #5479:
Neplet si jablcka s hruskami, alebo napis CELU pravdu. V Zline je neprestupne cestovne do 20 minut za cenu 9 Kc (12 Sk).
Prepocitane na zastavky a Sk v zilinskych a slovenskych pomeroch je to cestovne cca do 13 zastavok za 12 Sk. V Ziline uz cestovne 12 Sk mame a to dokonca na viac zastavok ako 13 (resp.=20min.).
Naviac mame aj zvyhodnene cestovne do 5 zastavok (=cca 7,5 min) za 10 Sk (=7,60 Kc).
Nikde som vsak na zlinskom webe nenasiel ziadne cestovne lacnejsie ako 9 Kc na 10 minut alebo nieco podobne... Odkial mas taketo informacie?
predpokladam, ze vacsina ludi ide z centra..... a tam su zastavky odstupnovane dvomi minutami... takze 10 minut je 5 zastavok....
Reply on: Juraj #5478:
aha, no skoda.. ja som nevedel, ze Zilina je na tom az tak zle.. Tak ale potom je zaujimave, ze preco to tak funguje v inych mestach? (napr Zline) Ako je mozne, ze tam takto mrhaju peniazmi? ... ked sa mozu drzat cisel a tym padom zaviest rozne listky do rozneho poctu zastavok.. .

Ozaj a bude teda zmena tarify uz 1.10.2005 ?
Ak ano, neni uz najvysi cas, tomu urobit reklamu, aby sa cestujuci pripravili? (.. a neboli zmeteni ako napr. pri zmene cestovnych poriadkov v BA ..)
Reply on: zoZa #5476:
Uz mam p;o skuskach a hadam bude aj viac casu. Skusim postupne odpovedat na nejake otazky.

Prva by bola nahradenie CL do 5 zastavok listkom 10-minutovym.
Porovnanim statistiky medzizastavkovych casov a poctu cestujucich priblizne vychadza, ze priemerny vahovy cas medzi zastavkami je ccz 1,5 minuty. Z toho vychadza, ze by to v principe znamenalo to iste, akoby sa dnesny limit do 5 zastavok zmenil do 7 zastavok. Ak pocitame pocet prevezenych cestujucich za rok cca 18 mil., pri pomerne presnom podiele realizovanych jazd do 5 a nad 5 zastavok 50%:50% vychadza 9 a 9 mil.cestujucich. Ak priblizne tretina z 9 mil jazdi okolo 7 zastavok, to je rocne 3 mil.jazd a pri rozdiele cestovnom v priemere 1,50 Sk je to 4,5 mil.Sk.

Zaver. Orientacne teda mozno predpokladat, ze zavedenie 10-minutovych listkov namiesto do 5 zastavok vytvori financne vakuum cca 4,5 mil. Sk a znie otazka. Kto to zaplati?
Reply on: zoZa #5476:
Presne tak. Rozdiel je len v presnejsom nastaveni toho, kedy ten listok prestava platit. Pretoze "jedna zastavka" moze byt napriklad Mostna-Policia, ale aj napr. Mostna-Hlinska. Vid #4506 .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.