Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
predpokladam, ze vacsina ludi ide z centra..... a tam su zastavky odstupnovane dvomi minutami... takze 10 minut je 5 zastavok....
Reply on: Juraj #5478:
aha, no skoda.. ja som nevedel, ze Zilina je na tom az tak zle.. Tak ale potom je zaujimave, ze preco to tak funguje v inych mestach? (napr Zline) Ako je mozne, ze tam takto mrhaju peniazmi? ... ked sa mozu drzat cisel a tym padom zaviest rozne listky do rozneho poctu zastavok.. .

Ozaj a bude teda zmena tarify uz 1.10.2005 ?
Ak ano, neni uz najvysi cas, tomu urobit reklamu, aby sa cestujuci pripravili? (.. a neboli zmeteni ako napr. pri zmene cestovnych poriadkov v BA ..)
Reply on: zoZa #5476:
Uz mam p;o skuskach a hadam bude aj viac casu. Skusim postupne odpovedat na nejake otazky.

Prva by bola nahradenie CL do 5 zastavok listkom 10-minutovym.
Porovnanim statistiky medzizastavkovych casov a poctu cestujucich priblizne vychadza, ze priemerny vahovy cas medzi zastavkami je ccz 1,5 minuty. Z toho vychadza, ze by to v principe znamenalo to iste, akoby sa dnesny limit do 5 zastavok zmenil do 7 zastavok. Ak pocitame pocet prevezenych cestujucich za rok cca 18 mil., pri pomerne presnom podiele realizovanych jazd do 5 a nad 5 zastavok 50%:50% vychadza 9 a 9 mil.cestujucich. Ak priblizne tretina z 9 mil jazdi okolo 7 zastavok, to je rocne 3 mil.jazd a pri rozdiele cestovnom v priemere 1,50 Sk je to 4,5 mil.Sk.

Zaver. Orientacne teda mozno predpokladat, ze zavedenie 10-minutovych listkov namiesto do 5 zastavok vytvori financne vakuum cca 4,5 mil. Sk a znie otazka. Kto to zaplati?
Reply on: zoZa #5476:
Presne tak. Rozdiel je len v presnejsom nastaveni toho, kedy ten listok prestava platit. Pretoze "jedna zastavka" moze byt napriklad Mostna-Policia, ale aj napr. Mostna-Hlinska. Vid #4506 .
Reply on: S499.1023 #5474:
myslim ze tie jednorazove listky do 5 zastavok by sa dali nahradit 10 minutovymi.
Reply on: LUK #5473:
Zilina ma aspon zvyhodnene CK na viac jazd (s kazdodennym prestupom), ale bystricka skusenost hovori ze bezplatny prestup by mal len minimalne dopady na trzby - skoro nikto totiz neprestupuje. 😛
Reply on: Vlado #5469:
Najkrajšia a najjednoduchšia je časová, prípadne časovo-pásmová tarifa v prípade jednorazových lístkov a pásmová predplatná tarifa v prípade časových predplatných lístkov. Zastávkovú tarifu používajú civilizované mestá jedie na tzv. Kurzstreckentickety do 5 zastávok. Takže Juraj by si mohol nechať pre pokoj duše päťzastávkové neprestupné lístky a nadpäťzastávkové lístky by mohli byť napr. časovo obmedzené ale rozhodne prestupné. Lenže v Žiline MUSÍ byť všetko inak.
Reply on: Jozef #5457:
hehehe, tak na takejto "prestupnej" tarife už beží BB pekne dávno...a táto "rakovina" ju požiera čoraz viac... ?

TO NIE JE PRESTUPNÁ TARIFA, ALE ZVÝHODNENÁ CENA DRUHEJ JAZDY!!!

Na takúto prestupnú tarifu vám budú všetci ďalej kašlať... ?

"a ďalšieho skvalitňovania tarifnej politiky" - hmmm, zaujímavý nárast "kvality"... ?
Reply on: Jozef #5470:
takisto som si vsimol to vozidlo na L7 stat blizko mosta v smere do centra a chvilu predtym som videl nizkopodlazny autobus man na L2 ?
po oprave sa do premávky vrátil trolejbus 15Tr ECV 201
Dnes som sa viezol autobusom L24 do Trnového a krátko po 14 hodine som videl na Košickej ulici smerom do centra stáť nepojazdný kĺbový trolejbus na L7. Časť cestujúcich zobral trolejbus na L4, ale aj autobus na L26, ktorí tam operatívne zastavili.
Zasa dobra blbost... jednoduche riesenie: listok 13Sk - plati na dva spoje, to iste 9Sk. 7Sk a 10Sk do 5 zastavok ako doteraz. Dvojpasmove karty - +10Sk na 25ciest, takisto jedno oznacenie platne na 2 spoje. V jednoduchosti je krasa 🙂
Od buduceho roka budu aj v kosickej MHD zavedene casove cestovne listky.
Reply on: pete #5466:
Budu to dalsie listky v patricnej hodnote, pricom budu mat priestor na oznacenie na oboch koncoch.
Reply on: Jozef #5457:
to sa budu v automatoch predavat tri-stvrtove listky? Alebo budu nejake trhacie? ? Ach jo, to zase asi vymyslela nejaka diplomova praca co? ?
Reply on: S499.1023 #5460:
hej... ? ale chcem počuť, ako bude frfľať ten vodič pri jej výmene pri prechode na inú linku... ?
Reply on: Jozef #5457:
Toto nie je ziadna prestupna tarifa. Tato tarifa je nanajvys tak "polprestupna" (pre PCL) alebo "stvrtprestupna" (pre JCL.)

..."dalsieho skvalitnovania tarifnej politiky"...

- kolkokrat sa uz v Ziline skvalitnila tarifa? Ako pocitam, tak pocitam, ani raz, naopak od roku 1999 je cim dalej tym viac uzivatelsky nepriatelska. Toto je prvy naznak vzostupu po dlhsom poklese. Kazdopadne je prvy, zatial este nie "dalsi".
Reply on: Jozef #5457:


"...a ďalšieho skvalitňovania tarifnej politiky voči cestujúcim na MHD..."

Ďalšieho? Akého ďalšieho?
Reply on: Jozef #5457:
Flatrate var. Zsolna:-P.
Reply on: Jozef #5457:
Prestupná tarifa? Buhehehe.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.