Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: VLK #5455:
Keď spravím plechovú tabuľu veľkosti displeja, bude veru lepšie čitateľná ako EmTrest BIG BOARD New Generation? .
Juraj dnes na Twiste hovoril, ze sa zmeni poskytovanie zliav ZTP - ZTP s viac ako 50% postihnutim budu aj nadalej cestovat na 1 Sk listky, ale ti s menej ako 50% postihnutim budu cestovat za rovnake ceny ako dochodcovia.
Spoločnosť Siemens plánuje v budúcom obchodnom roku 2005/2006 rozšíriť počet zamestnancov na pracovisku v Žiline o 180 ľudí. Dúfajme, že noví zamestnanci budú využívať aj MHD. Bližšie si môžete prečítať o ponuke, ale aj o projekte rekonštrukcie a modernizácie verejného osvetlenia mesta Žilina na nasledovnej stránke zilina.sk:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1667&nadpis=Spravodajstvo
Prestupná tarifa MHD
V súvislosti s pripravovanou zmenou organizácie mestskej hromadnej dopravy v Žiline a ďalšieho skvalitňovania tarifnej politiky voči cestujúcim na MHD sa od 1.10.2005 navrhuje zavedenie prestupnej tarify na MHD v Žiline. Týmto krokom sa umožní cestujúcej verejnosti využívať jednotlivé linky MHD s prestupom, čo zníži náklady na prepravu cestujúcich pri väčších vzdialenostiach a do rôznych oblastí Žiliny, kde neexistuje z ekonomických a prevádzkových dôvodov priame prepojenie.
Cestujúci si nebudú musieť platiť za 2. cestu rovnakú sumu ako za prvú, ale budú mať určitú zľavu.
Cena 2. cesty (po prestupe) bude do 75 % základného cestovného pri jednorázových cestovných lístkoch a do 50 % základného predplatného pri predplatných lístkoch, čo bude znamenať zvýhodnenie najmä pre obyvateľov mesta Žiliny, ktorí využívajú predplatné lístky. Uvedená maximálna výška ceny prestupu vychádza z vývoja tržieb MHD a zabezpečuje len nepatrné zníženie tržieb, ktoré budú kompenzované úsporami v organizácii dopravy, ale najmä sa dosiahne zjednodušenie tarifného vybavovania cestujúcich na MHD.

Návrh uznesenia:
Mestské zastupiteľstvo súhlasí:
1, So zavedením prestupnej tarify MHD v Žiline od 1.10.2005.
2, S maximálnou výškou 2. cesty (po prestupe) vo výške 75 % ceny základného cestovného pri JCL a vo výške do 50 % ceny predplatného pri PCL.
Bus c.11 ma po oprave namontovany predny transparent,to iste plati aj o Tr233.Nizkopodlazak c.09 je stale pokazeny,podla informacii sa caka na nahradny diel.
Reply on: VrahDetíAKanibal #5451:
a ešte som nevidel z diaľky dobre čitateľnú plechovú tabuľu v električke s jasným cieľom v porovnaní s dispejom [akýmkoľvek, len nie pidi displejom z PO]... ?
Reply on: LUK #5449:
za trest EMtest? hahaha... ? ... nie, mám peknú fotku, ktorá sa hodí do sci-fi časti...
Vcera som sa zucastnil zasadnutia MsZ a jednym z bodov bolo aj zavedenie prestupnej tarify. Bolo to schvalene, najlepsie vsak bude ked presne cisla napise Juraj.

Mal som moznost cez prestavku osobne chvilocku pohovorit s Jurajom, je to clovek skutocne otvoreny akejkolvek slusnej diskusii. Z dovodu jeho pracovnej i sukromne vytazenosti sa termin stretnutia posunie na trocha neskorsi termin.
Reply on: VrahDetíAKanibal #5450:
Vysvetlivka pre Juraja: VrahDetíAKanibal = S499.1023 (v tomto prípade).
VrahDetíAKanibal

VrahDetíAKanibal

Reply on: VLK #5405:
Som ešte nevidel taký displej, ktorý by dokázal pri porovnateľnej veľkosti zobraziť toľko informácií, ako napr. bežná plechová bočná tabuľa polepená papierom v pražskej električke.
VrahDetíAKanibal

VrahDetíAKanibal

Reply on: Juraj #5382:
Táto reakcia mi nahrala na to, čo som v súvislosti s Tvojim minulým obhajovaním "spravodlivej" žilinskej tarify a porovnávaním s mobilnými operátormi narazil teraz na služobnej cest v Nemecku. Je tam v súčasnosti taká veľká móda, ponúkajú to hádam všetci mobilní operátori a provideri. Volá sa to Flatrate a apočíva to v tom, že za určitý PAUŠÁLNY poplatok môžem telefonovať úplne BEZ OBMEDZENIA. Žiadne "cez víkend", "večer" "v noci", "po vyčerpaní predplatených minút" a podobne. Any comments to this issue?
Reply on: VLK #5448:
a čom bude? o fungujúcom EMtreste? ? Sorry, to ja len tak rýpem... ?
nezaložíme sekciu SCI-FI? mal by som príspevok... ?
Zážitky Františeka Hrabovského z Hlbokého nad Váhom o začiatkoch autobusovej dopravy od roku 1953 si môžete prečítať v Žilinských novinách.
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2361701/Nehovorte-pocas-jazdy-s-vodicom.html
Možno by stačila linka z Bánovej vedená zo Štúrovho nám okolo nemocnice ku Dubňu a späť alebo po Košickej ku hypermerketu Tesco a Rybe a späť, aby čiastočne nahradila L28. Mali by tak možnosť prestupu tí, ktorí L28 využívali a cestovali z Bánovej. Ani by sa radikálne nekrížila s L6, L1 a ani L26....
Aproppo, čo je s busom č.9? Zhruba 2 týždne som ho už nevidel ....
Reply on: Jozef #5443:
Odkedy sa plánuje tá zmena vo vedení L26 a zrušení L28? Veľa tu čítam o zmenách.... Skúste porozmýšľať nad štýlom zverejňovania cestovných poriadkov. Osobne sa mi nepáči rozdelenie časov na po-pi a druhé so, ne a sviatok z jedného dôvodu - takmer pri každej linke sú pri spojoch pouvádzané rôzne znaky / a, L .../ Teraz cez prázniny bola časť spojov, ktoré na každej linke nepremávali. Nedá sa vymyslieť pravidelný cest. poriadok pre každú linku na po-pi, so+ne+sviatok a po-pi cez prázdniny? Tak to je aj v Prahe, v Blave.. a myslím si, že je to prehľadnejšie a efektívnejšie, keď napríklad viem, že cez šk. rok mi chodí linka každých 10 min a cez prázdniny každých 15 min.

Ak L6 by mala premávať každých 10 min, cestujúci by túto zmenu len uvítali. Ale: zo Žitnej až po Hurbanovu má spoločnú trasu ako L21, spod Rondla po Hurbanovu spoločnú trasu ako L1 a L26. A tak sa znovu prikláňam ku presmerovaniu L21 okolo polície, Štúrovo nám, Štef. nám a žel.st. ďalej do Chlmca alebo L21 rozdeliť a vytvoriť nejakú novú trasu, aby sa linka nekopírovala s x linkami. Objem cestujúcich nie je tak veľký, aby na jednu totožnú trasu bolo vedených hneď niekoľko liniek. Chlmec by sa dal vyriešiť veľmi jednoducho a pomerne efektívne - z Hurbanovej okolo márnice do Budatína atď. Ušetria sa km a máme prvú zokruhovanú autobusovú linku....

K L6 - táto linka má vychytané všetky strategické miesta / ako aj L3/. Preto cestujúci, ak sa bude mať v Závodí rozhodnúť, akú linku uprednostní, vôbec nemusí rozmýšľať, či L6 alebo L21. A tak problém, že L6 bude natrieskaná a L21 prázdna, sa nijako nerieši....
Reply on: Miro #5442:

To bude zaujímavé sledovať tú stavbu. Pekne sa to rozbehlo a dobre to vidieť na Jurajových fotografiách. Keď bolo minulý rok vybudované trolejbusové vedenie medzi SO a VL, tak počas nepretržitej výluky Pia-So-Ne bolo na Jaseňovej celé obratisko prerobené a napojené na nové trolejbusové vedenie. Obdobne to prebehlo aj na Fatranskej. V tomto prípade predpokladám, že sa to bude musieť riešiť aj preložkami, a keď bude spravená kruhová križovatka aj s trakčným vedením, tak sa tam doprava presmeruje. Pôvodná komunikácia sa potom zruší. Bližšie to môže popísať Juraj, ale myslím si že je to ešte predčasné, lebo stavba môže trvať aj tri roky. Spomínal sa tu už termín ukončenia stavby?

Teraz bude najdôležitejšie presmerovať L26 cez Rondel, zrušiť L28 a keď uzatvoria Rajeckú cestu, tak bude zmenená trasa aj L22. Zatiaľ sa tu nespomínalo, ale keď bude uzatvorená Rajecká cesta aj s križovatkou pod Váhostavom, tak bude musieť byť presmerovaná aj L2 do Bytčice.
Chcem sa spýtať, ako budú premávať TB linky medzi Hlinami a Solinkami počas stavby mosta pri Váhostave? Budú trolejbusy nahradené autobusmi, alebo sa budú troleje podľa potreby po stavenisku presúvať?
Reply on: Juraj #5407:

Myslím si, že teraz to nie je dôležité, ale na stretnutí sa opýtam, kto objednal audit, prečo bol objednaný, či bol len audit linkovania a celkovej efektivity dopravného procesu alebo aj z iných oblastí. Audit však môže DP len doporučovať, sú tam ľudia, ktorí pracujú len s číslami, dopravu v meste nevyužívajú, poznajú ju len zo schémy. Skrátka neberú do úvahy, ako tu bolo už spomínané, dlhoročné zvyklosti v Žiline. Napr. využívanú L5/15 na strednom okruhu doporučujú zrušiť, hoci od začiatku L5 spájala tri sídliská So – HL - VL medzi sebou, ale aj s nemocnicou a nákupnými centrami. Od minulého roka, keď sa prepojilii SO a VL, tak sa prirodzene okruh uzatvoril. Niekto môže namietať, že k nemocnici premáva zo SO L3 alebo z VL sa posilní napr. L6, ale o Hlinách sa nehovorí. Predpokladám, že nie je v záujme cestujúcej verejnosti a pravdepodobne ani DP, aby sa radikálne zmenil linkový systém, čím by tu vznikol len chaos. Lebo ten čo len doporučuje, tak zostane v úzadí a problémy ktoré vzniknú zostanú len tu doma na cestujúcich a na DP. Tým nechcem povedať, že niet čo riešiť. V minulosti tu už bolo spomínané, že Žilina nie je urbanisticky pretiahnutá štrúdla, kde sa dá jednoducho linkovať z horného konca na dolný, ale je tu vytvorená trolejbusová sieť, kde je možností podstatne viac a keby prišli aj tri nezávislé audity, tak každý by doporučil linkovanie ináč. Preto navrhujem, aby sa o rôznych návrhoch diskutovalo, na odbornej úrovni spracovali analýzy a až potom, ak by bolo nevyhnutné, pristúpiť na zmeny.

V predchádzajúcom príspevku bolo spomínané, že by sa mala zatrolejovať aj krátka prepojka na Solinkách medzi Rudnayovou ulicou a Pod hájom. O tomto krátkom úseku sme už v minulosti písali, chcel by som sa však opýtať či pri audite bol aj tento úsek spomínaný, prípadne doporučovaný na linkové vedenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.