Reply on: Juraj #5382:
Táto reakcia mi nahrala na to, čo som v súvislosti s Tvojim minulým obhajovaním "spravodlivej" žilinskej tarify a porovnávaním s mobilnými operátormi narazil teraz na služobnej cest v Nemecku. Je tam v súčasnosti taká veľká móda, ponúkajú to hádam všetci mobilní operátori a provideri. Volá sa to Flatrate a apočíva to v tom, že za určitý PAUŠÁLNY poplatok môžem telefonovať úplne BEZ OBMEDZENIA. Žiadne "cez víkend", "večer" "v noci", "po vyčerpaní predplatených minút" a podobne. Any comments to this issue?
Jozef
Myslím si, že teraz to nie je dôležité, ale na stretnutí sa opýtam, kto objednal audit, prečo bol objednaný, či bol len audit linkovania a celkovej efektivity dopravného procesu alebo aj z iných oblastí. Audit však môže DP len doporučovať, sú tam ľudia, ktorí pracujú len s číslami, dopravu v meste nevyužívajú, poznajú ju len zo schémy. Skrátka neberú do úvahy, ako tu bolo už spomínané, dlhoročné zvyklosti v Žiline. Napr. využívanú L5/15 na strednom okruhu doporučujú zrušiť, hoci od začiatku L5 spájala tri sídliská So – HL - VL medzi sebou, ale aj s nemocnicou a nákupnými centrami. Od minulého roka, keď sa prepojilii SO a VL, tak sa prirodzene okruh uzatvoril. Niekto môže namietať, že k nemocnici premáva zo SO L3 alebo z VL sa posilní napr. L6, ale o Hlinách sa nehovorí. Predpokladám, že nie je v záujme cestujúcej verejnosti a pravdepodobne ani DP, aby sa radikálne zmenil linkový systém, čím by tu vznikol len chaos. Lebo ten čo len doporučuje, tak zostane v úzadí a problémy ktoré vzniknú zostanú len tu doma na cestujúcich a na DP. Tým nechcem povedať, že niet čo riešiť. V minulosti tu už bolo spomínané, že Žilina nie je urbanisticky pretiahnutá štrúdla, kde sa dá jednoducho linkovať z horného konca na dolný, ale je tu vytvorená trolejbusová sieť, kde je možností podstatne viac a keby prišli aj tri nezávislé audity, tak každý by doporučil linkovanie ináč. Preto navrhujem, aby sa o rôznych návrhoch diskutovalo, na odbornej úrovni spracovali analýzy a až potom, ak by bolo nevyhnutné, pristúpiť na zmeny.
V predchádzajúcom príspevku bolo spomínané, že by sa mala zatrolejovať aj krátka prepojka na Solinkách medzi Rudnayovou ulicou a Pod hájom. O tomto krátkom úseku sme už v minulosti písali, chcel by som sa však opýtať či pri audite bol aj tento úsek spomínaný, prípadne doporučovaný na linkové vedenie.