Na druhej strane sa musí uznať, že kto prehliadne signalizáciu na žel. priecestí, musí byť už naozaj kompletný magor (keď nevidím, svieti mi slnko do očí alebo také niečo, tak sa tam nerútim, aj tak mi zákon hovorí, že bez pozitívky môžem 30 m od priecestia max. 30 km/h, s pozitívkou je to 50 m a 50 km/h), ale je to bohužiaľ tak a železnica by sa mala starať o to, aby priecestia boli naozaj chránené. Ono je podľa železničných predpisov chránené aj priecestie nezabezpečené - výstražnými krížmi...
Problém je v tom že osobná doprava sa môže sprivatizovať hoc aj dnes (máme voľný prístup na dopravnú cestu, vďaka EÚ, inak by sme sa asi nedočkali), ale koľajnice a s nimi aj zastávky budú patriť ŽSR.
Ono sa stačí pozrieť, koľko sa vybudovalo nových zastávok trebárs od prevratu na SK (akurát tie Solinky) a koľko v CZ (nepočítane). Železnica je strašná firma všade na svete a na Slovensku je to ešte rádovo horšie, než v akejkoľvek inej civilizovanej zemi. A teraz priletí ing. Detvan a rozsiape ma na kúsočky ?.
Prisiel som tam 10 minut po nehode a na zemi vedla kolaji lezal nebohy clovek zatial provizorne len s igelitkou na tvari, akurat prichadzali sanitky. Bol to moj sef. Este vecer o pol jedenastej som sa s nim rozpraval. Bol to dobry chlap, skoda ho.
Tu treba pripomenúť, že na priecestí pri Váhostave sa stala v minulosti veľká tragédia, keď vlak narazil do autobusa. Bohužiaľ, nezaobišlo sa to bez ľudských životov.
Mas s tou parou pravdu, niekedy mam dojem, akoby vacsina predpisov na zeleznici bola este od Marie Terezie.
Co mi to len dalo roboty, kym som pred 16-timi rokmi vybavil tie rampy pri Vahostave. Zelezniciarsky predpis hovoril, ze priecestie je chranene: bud svetelnou signalizaciou alebo zavorami, a ze to je rovnocenne. Tazko som az na najvyssich miestach na zeleznici vysvetloval, ze svetlami je priecestie len signalizovane, co vodic moze prehliadnut - ale ked sa mu uz rampa lame na prednom skle - dupne na brzdu a zachrani zivoty. Nebyt vtedy vtedajsieho aj terajsieho sefa Pozor, Zakruta, mojho kamarata este zo skoly, kde sme to poriadne rozmazali, by to mozno doteraz nebolo.
Obnovitel prevadzky rajeckej zeleznice uvazuje aj so zastavkou pri kupalisku v R.T.
1. mám pocit, že tá norma na vzdialenosť žel. zastávok min. 2 kn je asi z čias, keď na železnici kraľovala para a tá potrebovala tie 2 km na rozbeh a zastavenie
2. mám ďalší pocit, že ak by nebola v L.Lúčke cementáreň, pre ktorú je tá železnica životne dôležitá, už by tu Anča nebola a nemali by sme sa dnes o čom baviť
3. podľa mňa si mnoho ľudí podľa Jurajovho obrázku myslí, že tam tá zastávka bude, veď je tam pri koľaji nakreslené nástupište ?
4. zastávka Solinky je dôkazom, že sa všeličo dá, aj keď to stojí veľa námahy. Možno o pár rokov, keď sa osobná doprava sprivatizuje, majiteľ bude mať záujem o cestujúcich a tá zastávka tam bude, a možno aj v Rajeckých Tepliciach pri kúpalisku ?
Už sme sa o vláčiku rozprávali, že aj ja by som si prial, aby sa v intraviláne mesta správala ako električka. Pri Váhostave je gymnázium, priemyselná zóna a sídlisko Hliny. Ďalšia zastávka by mohla byť pri priecestí na Novej Žiline. Ale, ... kto nezažil vybavovačky so železnicou, ten neuverí. Veď len vybavovanie zastávky Žilina-Solinky prebiehalo skoro 20 rokov. Koľko žiadostí za tie roky odišlo z mesta do Bratislavy. Od nich bola požiadavka, aby sa zrušila napr. zast. Žilina-Záriečie, a potom povolia ZA-Soliinky. O zapojení Železničnej spoločnosti, a.s. do žilinského integrovaného systému by mohol Juraj písať romány. Nekonečné vybavovačky s Bratislavou, ale aj rušňovým depom, všetko sprav a nachystaj. Všetci vieme, aký bol necitlivý prístup k Rajeckej železnici zo strany Železničnej spoločnosti v Bratislave, keď pred dvoma rokmi zrušila osobnú dopravu. Dnes je železnica v plnej prevádzke, zapojená do integrovaného systému, vybudovaná nová zastávka. Buďme radi, že za dva roky takmer od nuly, zásluhou jednotlivcov toto všetko v Žiline dosiahlo.
Podľa reakcie usudzujem, že si zamestnancom DPMŽ.... Reakcia bola - myslím si - že nie na mieste. Ak teda ľudia 5.40 hod z Bánovej nechodia v NE do kostola a 6.45 hod späť, prečo potom ten ranný spoj zastavuje pravidelne pri františkánskom kostole? Prečo tým spojom chodí PRAVIDELNE x-žien? A chodia pravidelne bez rozdielu na to, či v Bánovej omše sú alebo nie. Tento ľudský faktor ti žiadna tabuľka nedá! Ak nie je potreba presmerovať L21 iným smerom, prečo potom tá pešia turistika ku fackárni, aby sa ľudia z Bánovej dostali napr. šestkou alebo sedemnástkou napr. na stanicu alebo Štefánikovo námestie?? Je preto, aby nemuseli cvakať x lístkov a stráviť x minút na zastávke , kým nejaký spoj dojde, lebo väčšinou L21 chodí po spojoch z Hájika! Prečo Závodčania skôr uprednostnia spoj , ktorý ide z Hájika pred spojom z Bánovej bez ohľadu na to, či je spoj plný alebo nie? Lebo trolejbus má lepšiu trasu! Ide na stanicu a aj na Štefánikovo námestie. Kedy sa páni pozrú konečne na to, že spoje v špičke zvlášť v školskom roku z a na Hájik sú predimenzované možno aj kôli " historickému " prežitku trasy linky 21...? Kedy sa pozrú na realitu a nejdu si vypočuť ľudí z Bánovej a Závodia? Tie témy v autobusoch sú väčšinou o autobusoch a ich spojoch. Kedy budete Ľudskejší ako tabuľka? Tabuľka Vám dá len realitu, ale nikdy nie skutočné potreby ľudí. Sorry, vytočilo ma to.
Jedna srandovna (podla mna mozno sebecka) poziadavka tu raz bola, aby MHD L 27 nechodila po ulici Pod Vinicou (hadam, aby ludkovia mali pred domom klud a mohli si tam po anglicky na opacnej strane cesty parkovat svoje auta).
Dispečer 1.16 (CZ) Logická hra s autobusy
Karosa, Ikarus atd. Známé autobusy, které stále jezdí v našich městech. Co se s nimi lépe seznámit při výjezdu z depa ?
Juraj, dufam, ze to takto u vas nefunguje. hehe http://www.chalupabozka.sk/dispecer.exe
Už som tu napísal, že autobusová linka Považský Chlmec - centrum - Bánová patrí medzi najstaršie a roky nemenné linky a niet najmenšieho dôvodu do tejto linky zasahovať.
A ešte odpoveď na Tvoje citáty: "Potreba presmerovať L21 na inú trasu s pravidelným intervalom (NIE) je jasná. Myslím si, že celá linka nestojí a nepadá len na pár jedincoch, ktorí to takto chcú. Tá potreba je tu už dlhšie ( EŠTE TU NEBOLA). Áno, problém vidím v ranných spojoch v sobotu a nedeľu, kedy sa (NE) potrebujú ľudia dostať do kostola (v Bánovej majú totiž veriaci vlastný kostol s omšami vo všedné dni aj v nedeľu, teda neviem kde by chodilo 40 babiek v nedeľu ráno??). Ak linka zostane na pôvodnej trase, budú stále hlasy na jej presmerovanie.. (zatiaľ tie hlasy neboli, akurát jeden)". A predpokladám, že ani na DPMŽ žiadna taká požiadavka neprišla.
Keby som bol obyvateľ Bánovej a niekto by takto presmeroval autobus - zo Žitnej , cez Bánovú, Kamennú, Hliny atď. - tak by ma asi vystrelo. Doteraz sa ľudia dostanú do mesta za cca 10 min a týmto nápadom by to trvalo cca 25min. Je to desivá prestava. Opakovala by sa terajšia linka č.7. Ak chcem ísť na stanicu, tak ma musí trolejbus povoziť pomaly cez Maríkovú, aby to vôbec niekam došlo. A toto by sa stalo aj tu. Význam by takáto linka určite mala - ale len pre úzky okruh ľudí. Finančne aj časovo by tým bánovčania trpeli. Už tak či tak chodia pešo na Žitnú, ak sa chcú niekam dostať a tak navrhnutá linka by pešiu turistiku ešte rozšírila.
To všetko je pravda, tiež neverím, že by sa to podarilo. Len si k tomu poviem svoj názor, že v tomto prípade je to blbá norma. Tu je železnica začlenená do intravilánu mesta, je to skoro ako taká naša "električka", ako si sa vyjadril raz v TV Žilina. Čo tak vytiahnuť normu pre mestské koľajové dráhy?
Z tvojho náčrtu je vidieť, že tam budú vlaky chodiť v tesnej blízkosti nástupišťa autobusov, poza chrbát čakajúcich cestujúcich. Bude potrebné dať tam poriadne zábradlie, aby niekto pod prechádzajúci vlak nespadol. A tiež preto, aby chodci chodili nadchodom a neskákali pod vlak, keď chcú prejsť cez trať.
Iste uznáš, že tá zastávka tam bude chýbať.
Btw., na obrázku nevidím schody z mosta na Bytčickú. Nebudú tam?
Pista:Prave som si to pozrel na mape.Ta trasa by bola pecka!Jedine,ze nejde po Hurbanovej,ale to nevadi.Ved 22-ka tiez nechodi a obyvatelom Brodna a Bytcice to nevadi. ? Chodila by okolo stanice a cez Sturovo nam.,co je isto dolezitejsie ,ako Hurbanova.A z Hurbanovej je na Kysucku len na skok. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Fred
Karosa, Ikarus atd. Známé autobusy, které stále jezdí v našich městech. Co se s nimi lépe seznámit při výjezdu z depa ?
Juraj, dufam, ze to takto u vas nefunguje. hehe
http://www.chalupabozka.sk/dispecer.exe