Už sme sa o vláčiku rozprávali, že aj ja by som si prial, aby sa v intraviláne mesta správala ako električka. Pri Váhostave je gymnázium, priemyselná zóna a sídlisko Hliny. Ďalšia zastávka by mohla byť pri priecestí na Novej Žiline. Ale, ... kto nezažil vybavovačky so železnicou, ten neuverí. Veď len vybavovanie zastávky Žilina-Solinky prebiehalo skoro 20 rokov. Koľko žiadostí za tie roky odišlo z mesta do Bratislavy. Od nich bola požiadavka, aby sa zrušila napr. zast. Žilina-Záriečie, a potom povolia ZA-Soliinky. O zapojení Železničnej spoločnosti, a.s. do žilinského integrovaného systému by mohol Juraj písať romány. Nekonečné vybavovačky s Bratislavou, ale aj rušňovým depom, všetko sprav a nachystaj. Všetci vieme, aký bol necitlivý prístup k Rajeckej železnici zo strany Železničnej spoločnosti v Bratislave, keď pred dvoma rokmi zrušila osobnú dopravu. Dnes je železnica v plnej prevádzke, zapojená do integrovaného systému, vybudovaná nová zastávka. Buďme radi, že za dva roky takmer od nuly, zásluhou jednotlivcov toto všetko v Žiline dosiahlo.
Podľa reakcie usudzujem, že si zamestnancom DPMŽ.... Reakcia bola - myslím si - že nie na mieste. Ak teda ľudia 5.40 hod z Bánovej nechodia v NE do kostola a 6.45 hod späť, prečo potom ten ranný spoj zastavuje pravidelne pri františkánskom kostole? Prečo tým spojom chodí PRAVIDELNE x-žien? A chodia pravidelne bez rozdielu na to, či v Bánovej omše sú alebo nie. Tento ľudský faktor ti žiadna tabuľka nedá! Ak nie je potreba presmerovať L21 iným smerom, prečo potom tá pešia turistika ku fackárni, aby sa ľudia z Bánovej dostali napr. šestkou alebo sedemnástkou napr. na stanicu alebo Štefánikovo námestie?? Je preto, aby nemuseli cvakať x lístkov a stráviť x minút na zastávke , kým nejaký spoj dojde, lebo väčšinou L21 chodí po spojoch z Hájika! Prečo Závodčania skôr uprednostnia spoj , ktorý ide z Hájika pred spojom z Bánovej bez ohľadu na to, či je spoj plný alebo nie? Lebo trolejbus má lepšiu trasu! Ide na stanicu a aj na Štefánikovo námestie. Kedy sa páni pozrú konečne na to, že spoje v špičke zvlášť v školskom roku z a na Hájik sú predimenzované možno aj kôli " historickému " prežitku trasy linky 21...? Kedy sa pozrú na realitu a nejdu si vypočuť ľudí z Bánovej a Závodia? Tie témy v autobusoch sú väčšinou o autobusoch a ich spojoch. Kedy budete Ľudskejší ako tabuľka? Tabuľka Vám dá len realitu, ale nikdy nie skutočné potreby ľudí. Sorry, vytočilo ma to.
Jedna srandovna (podla mna mozno sebecka) poziadavka tu raz bola, aby MHD L 27 nechodila po ulici Pod Vinicou (hadam, aby ludkovia mali pred domom klud a mohli si tam po anglicky na opacnej strane cesty parkovat svoje auta).
Dispečer 1.16 (CZ) Logická hra s autobusy
Karosa, Ikarus atd. Známé autobusy, které stále jezdí v našich městech. Co se s nimi lépe seznámit při výjezdu z depa ?
Juraj, dufam, ze to takto u vas nefunguje. hehe http://www.chalupabozka.sk/dispecer.exe
Už som tu napísal, že autobusová linka Považský Chlmec - centrum - Bánová patrí medzi najstaršie a roky nemenné linky a niet najmenšieho dôvodu do tejto linky zasahovať.
A ešte odpoveď na Tvoje citáty: "Potreba presmerovať L21 na inú trasu s pravidelným intervalom (NIE) je jasná. Myslím si, že celá linka nestojí a nepadá len na pár jedincoch, ktorí to takto chcú. Tá potreba je tu už dlhšie ( EŠTE TU NEBOLA). Áno, problém vidím v ranných spojoch v sobotu a nedeľu, kedy sa (NE) potrebujú ľudia dostať do kostola (v Bánovej majú totiž veriaci vlastný kostol s omšami vo všedné dni aj v nedeľu, teda neviem kde by chodilo 40 babiek v nedeľu ráno??). Ak linka zostane na pôvodnej trase, budú stále hlasy na jej presmerovanie.. (zatiaľ tie hlasy neboli, akurát jeden)". A predpokladám, že ani na DPMŽ žiadna taká požiadavka neprišla.
Keby som bol obyvateľ Bánovej a niekto by takto presmeroval autobus - zo Žitnej , cez Bánovú, Kamennú, Hliny atď. - tak by ma asi vystrelo. Doteraz sa ľudia dostanú do mesta za cca 10 min a týmto nápadom by to trvalo cca 25min. Je to desivá prestava. Opakovala by sa terajšia linka č.7. Ak chcem ísť na stanicu, tak ma musí trolejbus povoziť pomaly cez Maríkovú, aby to vôbec niekam došlo. A toto by sa stalo aj tu. Význam by takáto linka určite mala - ale len pre úzky okruh ľudí. Finančne aj časovo by tým bánovčania trpeli. Už tak či tak chodia pešo na Žitnú, ak sa chcú niekam dostať a tak navrhnutá linka by pešiu turistiku ešte rozšírila.
To všetko je pravda, tiež neverím, že by sa to podarilo. Len si k tomu poviem svoj názor, že v tomto prípade je to blbá norma. Tu je železnica začlenená do intravilánu mesta, je to skoro ako taká naša "električka", ako si sa vyjadril raz v TV Žilina. Čo tak vytiahnuť normu pre mestské koľajové dráhy?
Z tvojho náčrtu je vidieť, že tam budú vlaky chodiť v tesnej blízkosti nástupišťa autobusov, poza chrbát čakajúcich cestujúcich. Bude potrebné dať tam poriadne zábradlie, aby niekto pod prechádzajúci vlak nespadol. A tiež preto, aby chodci chodili nadchodom a neskákali pod vlak, keď chcú prejsť cez trať.
Iste uznáš, že tá zastávka tam bude chýbať.
Btw., na obrázku nevidím schody z mosta na Bytčickú. Nebudú tam?
Pista:Prave som si to pozrel na mape.Ta trasa by bola pecka!Jedine,ze nejde po Hurbanovej,ale to nevadi.Ved 22-ka tiez nechodi a obyvatelom Brodna a Bytcice to nevadi. ? Chodila by okolo stanice a cez Sturovo nam.,co je isto dolezitejsie ,ako Hurbanova.A z Hurbanovej je na Kysucku len na skok. ?
Existuje nieco, co sa vola norma dochadzkovej vzdialenosti. A Zeleznica ma este normu medzizastavkovej vzdialenosti, ktora ke min. 2 km. Uz sa to raz podarilo prelomit, lebo do Bytcice vela do 2 km nechyba. Ale dalsiu o cca 400m sa urcite nepodari vybavit. Ja osobne sa o to ani nebudem pokusat, vopred zamietnute, skoda kancelarskeho papiera a postovneho...
Presne,to je ono.Este lepsi vaiant.Zacala by na Zitnej a potom cez Banovu,Kamennu na Hliny a.t.d.Genialne,super napad!Mohla by mat slusny interval a zabilo by sa viac much jednou ranou.To by bolo daco ?
Nebola reč o posúvaní žel. zastávky, ale o zriadení novej pri Váhostave pod tým novým mostom. Tá by okrem prestupu zlepšila možnosti využitia železnice na dochádzanie od Rajca k Elektrovodu, na Hliny atď. bez prestupu.
Tak snáď za ďalších 20 rokov ?
Ten prestup by mal byť L1 - L26 spoločne aj na L21, lebo K Cintorínu a k Colnici tiež teraz preváva L28 pre hŕstku ľudí... A realita je taká, že hŕstka kričí najviac... Väčšina sa dokáže prispôsobiť.... Myslím si zároveň, že cestujúci v Žiline sú už tak premaznaní, že najradšej by chceli také spoje , aby sa z východzieho bodu dostali všade tam, kde si kto zmyslí. Ale to si mýlia MHD s taxislužbou. Kto chce ísť napríklad z Vlčiniec na Hliny, dá sa to už aj teraz realizovať a bez prestupu. Kto chce ísť až do Bánovej, nech si priplatí. Posilnením L26 na Kamennú a L1 na Rondel spoločne L21 k Colnici by sa linka 28 pokojne mohla zrušiť od septembra. Je to môj názor. Ani SAD nevozí ľudí z Diviny do Lietavy jedným spojom - sorry, to som pritiahol za vlasy..... ☺
Potreba presmerovať L21 na inú trasu s pravidelným intervalom je jasná. Myslím si, že celá linka nestojí a nepadá len na pár jedincoch, ktorí to takto chcú. Tá potreba je tu už dlhšie. Áno, problém vidím v ranných spojoch v sobotu a nedeľu, kedy sa potrebujú ľudia dostať na trhovisko a do kostola. Podľa mňa, ak by sa táto linka mala presmerovať, určite by mala stáť aj pri polícii. V nedeľu ráno chodieva tým spojom okolo 5.40 hod pravidelne okolo 40 babiek a zasa urobiť necitlivý zásah by nebolo správne. V týždni je to zasa opačné, potreba je Štefánikovo námestie a železničná stanica.Len kto naberie odvahu toto zrealizovať? Ak linka zostane na pôvodnej trase, budú stále hlasy na jej presmerovanie, ak ju niekto presmeruje, hlavne strarí ľudia budú nespokojní a ufrflaní s výnimkou tých, čo chcú ísť do nemocnice. Ale otázka znie aj trošku inak - pomohla by odťaženiu spojov z Hájika / hlavne v Závodí / , keby sa linka presmerovala a časy upravili tak, aby všetky spoje z Bánove išli pred spojmi z Hájika? Aký by bol interval tejto linky? Keď by mala potom takú " vynikajúcu " trasu, dali by sa na túto linku nasadiť len nízkopoldažné busy /8,9,10/ ?
no si veru dost narocny:-), mne na druhej strane byva uz pomaly jedno, co pride, hlavne aby cosi prislo a bolo to rychle..:-), ale hoci si pisal, ze 15 tr boli uz zastarale ked sa vyrabali, maju take dve prednosti oproti 15 tr-m. Prvou je krajsia vnutorna karoseria (imitacia dreva), narozdiel od bielej u tr-m a ta druha: ovela lepsie sa sedi na tych sedackach s tym nizsim operadlom, mozes sa aj bezproblemov vystriet, kdezto u tr-m musis byt stale zhrbeny
takuto trasu som spominal uz aj ja, jasne ze by bola vyhodnejsia. A s tou zachadzkou k Colnici...: nevidim dovod, preco by tam zachadzat nemohla.., vsak to nie je az tak daleko.. . Je zbytocne sa vzrusovat nad jednou zastavkou hore dole, co predstavuje mozno 2 minuty jazdy navyse..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Z tvojho náčrtu je vidieť, že tam budú vlaky chodiť v tesnej blízkosti nástupišťa autobusov, poza chrbát čakajúcich cestujúcich. Bude potrebné dať tam poriadne zábradlie, aby niekto pod prechádzajúci vlak nespadol. A tiež preto, aby chodci chodili nadchodom a neskákali pod vlak, keď chcú prejsť cez trať.
Iste uznáš, že tá zastávka tam bude chýbať.
Btw., na obrázku nevidím schody z mosta na Bytčickú. Nebudú tam?