Ako som spomínal, železnica dala nahrať hlasový systém človeku jazykovo deformovanému. Okrem toho, ako som spomínal, že nevie skloňovať, robí chyby aj vo vyslovovaní miest v susednom Česku. Pri vyhlasovaní vlaku smerom do Prahy, namiesto "do Horného Lidča" preskočí na české skloňovanie a povie "do Horního Lidče", a potom ďalšie stanice hlási slovenským skloňovaním. Mohol by hlásiť ďalej do Olomouce, lebo v češtine je Olomouc ženského rodu (tá Olomouc), ale v slovenčine je mužského rodu (ten Olomouc), tentokrát hlási zas slovensky do Olomouca. Pri názve Třinec, niečo zašušle, lebo české r s háčikom mu robí ťažkosti, hoci v slovenčine môže používať bežné vyslovenie "do Trinca". To som ho ešte nepočul či nedeformuje aj názov Viedne pri rannom IC. Týmto som chcel poukázať, že treba zodpovedne pristupovať nielen k výberu hlasu, ale aj k jazykovej zdatnosti hlásateľa. Ani hlásatelia z komerčného rádia nedávajú v dnešnej dobe záruku správnej výslovnosti.
Jozef
Nový cintorín a krematórium musí byť vhodne napojený na dopravnú sieť. Nachádza sa síce na okraji mesta, spojenie má teraz zabezpečené autobusovou dopravou L31, ale má aj tú výhodu, že v blízkosti končí trolejbusová L1. V našom prípade by išlo len o predĺženie jestvujúcej trolejbusovej L1 z terajšej konečnej Kvačalovej na Pietnu asi v dĺžke 600 m. Mnohí cestujúci využívajú aj trolejbusovú linku a prejdú kúsok k cintorínu peši. Pri terajších cenách by náklady na uvedenú stavbu neprekročili cenu jedného City busu. Je pravdou, že na miesto odpočinku zosnulých nie sú návaly cestujúcich, a preto by nebolo potrebné, aby všetky budúce spoje L1 končili až na Pietnej. Nemôžeme všetko počítať len cez peniaze alebo že starší občania platia len polovičné cestovné. Možno aj my by sme tam mali ísť častejšie, aby bola linka hospodárnejšia, a nie raz za rok alebo za život. Ale to by sme už išli len jedným smerom.