Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Od 16.4.2005 bude zmena cestovných poriadkov, ako je už spomínané v aktuálnych informáciach, na autobusových linkách prevažne do mestských častí. Zmena sa bude týkať aj autobusovej linky č. 28, ktorú sme tu niekoľkokrát kritizovali, lebo premávala v dopoludňajších hodínách úplne prázdna. Ešte šťastie, že premávala len po Rondel. V tomto čase bola táto linka úplne zbytočná, lebo medzi sídliskom Vlčince a centrom zabezpečovali v plnom rozsahu dopravu trolejbusy. Podľa informácii by už nemala premávať medzi 8 - 13 hodinou, ale len v čase špičky.
Reply on: Juraj #3651:
Problémom našej ankety je aj možnosť jednému hlasujúcemu hlasovať viackrát. Takže výsledky treba aj preto brať s veľkou rezervou.

Re #3656 Miro & #3659 Vševedko: Veru. Maršrutky. Indikátor zúfalo nevyhovujúcej verejnej dopravy. Tak už aj na Slovensku... ?
Reply on: Vševedko samofandivý #3659:
Maršrutnoje taksi v bývalom ZSSR fungovalo (neviem, či ešte funguje) na rozdiel od tohto podnikateľa tak, že malo určenú trasu, vypísanú na tabuľke na vozidle, ale na rozdiel od MHD nemalo určené zastávky a zastavovalo na požiadanie.
Tento podnikateľ v BŠ funguje v podstate ako taxík, pretože jazdí na požiadanie kamkoľvek. Cena 10 Sk platí v rámci mesta, mimo mesta má určenú taxu za kilometer.
Mám taký pocit, že systém maršrutok je pre cestujúceho lepší, pretože vie, že sa v určitom čase dočká. Tento banskoštiavničan keď bude mať rito trebárs na Počúvadlo, tak jednoducho v tom čase v meste nebude. Samozrejme, mám možnosť mu zatelefonovať a spýtať sa, kde je.
Tiež mi nie je jasné, ako rieši prípad, že sa mu zíde osem cestujúcich a každý chce ísť inam.
Reply on: Jozef #3661:
Myslím, že som ho tam videl, ale považoval som ho za súkromnú dopravu nejakého hotela, nie pre verejnosť. Nevšimol som si, že by bol nejako označený.
Reply on: Valec #3662:

Žilina je známa ako mesto sôch, pamätníkov a pamätných tabúľ. Dalo sa očakávať, že takému významnému človeku akým Ján Pavol II. bol Mesto Žilina prejaví patričnú úctu.
Okrem iného v jeseni bude v Budatíne odhalená jazdecká socha J.M. Hurbana, prvého predsedu SNR. Jazdecká socha v hodnote asi 23 miliónov Sk bude umiestená v rohu ulíc medzi diaľničným privádzačom a cestou smerom do Zástrania. Bude umiestená na vyvýšenom mieste a okolo nej budú prechádzať denne autobusové linky MHD L21, 22, 27, 29 a 30.
V Žiline tiež premáva takýto minibus. Neviem presne kam všade premáva, ale konečnú máva vedľa autobusového nástupišťa pri predajni Jednota. Minulý týždeň som bol v Strečne, kde je doprava SAD veľmi dobre zabezpečená. Asi 4 minúty pred pravidelným spojom SAD prišiel tento minibus a zbieral cestujúcich z pravidelnej linky do Žiliny. Ja som počkal pár minút a odviezol som sa pohodlne novým autobusom C 954.
Reply on: Vševedko samofandivý #3659:
Hadam uz aj 2 roky tomu budu ked podobny sukromny mikrobus zacal jazdit na trase Presov - Kosice a spat. Zastavoval na zastavkach MHD, kde na znamenie nastupovali a vystupovali ludia. SADka sa nestazovala. Zakupila 9-miestny Mercedes Vito a zacala jazdit expresne aj ona (iba zo stanice na stanicu). Dokonca lacnejsie ako on, aj ako velke autobusy (teraz je uz ale cena vyrovnana) Trasu prejde za 20minut (autobus 30-35). Sukromnik to nakoniec vzdal a mikrobus SADky je coraz viac oblubeny...

Lenze niektore SADky (teda nielen SADky) vedia len nadavat a nadavat, nie aby sa snazili novymi sluzbami ziskavat dalsich cestujucich.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: Miro #3656:
Ajajaj, maršrutky dorazili už aj k nám...
Ale na druhej strane - ak tam takýto tĺčik môže jazdiť za 10,- SKK bez dotácií, prečo tam nejazdí niekto z licencovaných protestujúcich?
Reply on: Miro #3655:
Problemom je nemylit si zlavu vyplyvajucu z prestupnej tarify so zlavou integrovaneho systemu.
Reply on: Miro #3656:
Nie je dodrzany zakon 168/1996 Zz.
Čo na to hovoríte? Podniká nezákonne? Mal by mať licenciu na taxislužbu alebo hromadnú dopravu?
http://www.sme.sk/c/2001124/Minibusy-irituju-prepravcov.html
Reply on: Juraj #3652:
Tá zľava 11 Sk je oproti cestovnému ZSSK plus MHD. Ale môžem si kúpiť jednotlivé lístky ŽRIDS Rajec-Žilina (22 Sk) a na MHD (10 rep. 12 Sk) a tu je zľava na prestupnom lístku už len jedna koruna.
Viem, ako to myslíš - zníženie ceny na trase Rajec-ZA o 10 Sk súvisí so vznikom ŽRIDS, ale ja hovorím, že keď pocestujem železnicou za 22 Sk a potom si kúpim zvlášť lístok na MHD, nepovažujem to za integrovanú dopravu. Preto hovorím, že prestupný lístok znamená zľavu len 1 Sk. Ale beriem, je to uhol pohľadu.

Ešte by ma zaujímalo, ako je to s prestupným cestovným, ak by som prestupoval v Bytčici alebo Záriečí. Ty si na stretnutí hovoril, že automaty umožňujú kúpiť si lístok napríklad z Rajca do Bytčice a k tomu si navoliť prestup na MHD, ale ja som si takúto možnosť na nich nevšimol a ani v cenníku ŽRIDS takáto možnosť nie je.
Reply on: Miro #3641:
Rajo Maestro bola 75ka, je to aj vo fotkach.

Re #3643 Miro: S tým školským spojom som to nedával do novinky, lebo je to len môj odhad (aj keď zrejme správny). CVR na kĺbovom buse? Jedine tak pre zamestancov DP z Košickej ?. Aj keď po niektorých BusBoardoch by bolo aj to možné.

Re #3653 Juraj: Ak bude 110ka na školských spojoch premávať, mohol by si sem hodiť dáke časy a miesta, kade chodieva? Aby sa dali spraviť fotk, bo postávať ráno hodinku po sídliskách, aby som ju zastihol sa mi práve nechce. ?
Reply on: Miro #3643:
"Skolsky spoj" sa mysli /ja viem, ze to vobec nie je presny ropravacky termin, lebo spoj znamena nieco uplne ine/ autobus zabezpecujuci ako zmluvnu dopravu pre niektore skoly na zvoz ich ziakov /pristupne len pre nich a pedagog.dozor pri specialnom preukaze/, tak aj prilezitostne, ale caste vozenie ziakov do divadla a na ine akcie.
Reply on: Miro #3640:
Ak je zlava na streke az 10 Sk a na MHD 1 Sk, je to spolu 11 Sk, co podla mna vobec nie je zlava symbolicka. Ak napriek takejto vyraznej zlave su trzby o cca 30% vyssie to znamena, ze na ZRIDSe cestuje VYRAZNE viac ludi ako pred jej zavedenim a ze tera ma zmysel a pre ludi je vyhodna. /Neznamena to vsak samozrejme, ze este nie je co zlepsovat./
Reply on: Miro #3637:
Anketa nepresne vysla preto, ze bola mala vzorka respondentov. Statisticky urad aj ine prieskumne organizacie potrebuju na presny vysledok vzorku aspon 1200 ludi.
Pre nas je vzorka anketujucich fakt mala. Smerodajnejsie je pre nas to, ze po zavedeni ZRIDS su na nej mesacne trzby na cestovnom napriek lacnejsen tarife az o 30% vyssie! A to je pre mna ako efekt ZRIDSu smerodajne.
Reply on: Jozef #3630:
Pripravuju sa 2 nove 16-tarifne automaty na ZRIDS, jeden pod Solinkami a druhy do Rajca.
Reply on: Jozef #3648:
No, niektoré vozne by nový lak už potrebovali ?
Reply on: Miro #3647:

Čísla sú hodnoverné. O terajšom počte cestujúcich by možno vedeli povedať aj na DPMŽ. Môžeme sa niekedy na to opýtať. Čo sa týka Železničnej spoločnosti Slovensko, tak si myslím, že tá ledva dýcha a nie aby ešte dala prefarbiť vláčik. Náter v žilinských mestských farbách by som určite privítal, lebo o obnovenie dopravy sa jednoznačne zaslúžili Žilinčania. Práve pred dvoma rokmi dňa 25.4.2003 sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, Rajca, spoločností SIRS, ZSSK a DPMŽ, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Aj toto ju udržalo pri živote.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.