Anketa nestojí za nič, lebo počet cestujúcich, teda aj tržby, sa zvýšili. Ak sa nemýlim, tak v článku v Žilinskom večerníku o rajeckej železnici som to aj napísal, že po obnovení dopravy a spustení ŽRIDS sa počet cestujúcich podstatne zvýšil. Čiže hlasovali aj iní, ktorí ju ani nevyužívajú.
V tom môžeš mať pravdu, že výsledok ankety môže byť skreslený aj tým, že veľa ľudí má apriori negativistické postoje a preto im robí dobre klikať na negatívne odpovede v anketách ?
Aha, tá 110 je kĺbová, takže to nie je bývalá reklama Maestro, tá bola krátka ?
Vysvetlenie, že bude jazdiť na školských spojoch, ma nenapadlo. A čo to vlastne znamená, školský spoj? Môžu tam nastupovať aj plnoplatiaci cestujúci?
A nebude to skôr tak, že sa na 110ku chystá nejaká CVR?
2. Tá žltá 110ka, to bola reklama na jogurty Maestro?
3. Odchody rajeckej železnice nie sú skutočne nejako integrované a spojov je menej, než pred zastavením prevádzky. Ja osobne mám radšej železnicu, ale málokedy sa mi hodí, keď idem tým smerom.
Môže ísť aj o nepresne formulovanú a tým pádom nepochopenú otázku. Hlasujúci zrejme porovnávali obdobie pred zastavením prevádzky s obdobím integrácie. Otázka bola chápaná ako porovnanie obdobia tesne pred integráciou, keď už bola frekvencia spojov približne na dnešnej úrovni, ale ešte pôvodná tarifa, s obdobím ŽRIDS s nižšími cenami cestovného.
Systém ŽRIDS nie je bohvieako zložitý. Celá integrácia spočíva len a len v tom, že existuje možnosť kúpiť si cestovný lístok, alebo nabiť jazdy do čipovej karty s prestupom zo železnice na MHD alebo naopak. Cena je v takom prípade o symbolickú zľavu nižšia ako cena jednotlivých lístkov (jázd) na MHD a železnicu.
Zvláštnosťou je to (a to sa ti možno rovnako ako mne zdá byť nepochopiteľné), že sa na rajeckú železnicu predávajú cestovné lístky podľa dvoch rôznych taríf. Takže ak si kúpiš cestovný lístok napríklad zo Žiliny do Rajca v pokladni ZSSK alebo v ich automate na pravej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 32 Sk, ak urobíš čelom vzad k trafike oproti pokladniam alebo použiješ automat ŽRIDS na ľavej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 22 Sk. ?
Ani som nad tým nejako nepremýšľal. V Porúbke nie je automat, lebo ani v cestovnom poriadku nie je pri zastávke napísané písmeno "A", ktoré znamená predajný automat. Pravdepodobne nie je ekonomické zabudovať ho tam, pri nízkom počte cestujúcich a okrem toho vieme, že ich je nedostatok. Počas dňa, ak sa nemýlim, tak tam je výpravkyňa, ktorá predáva lístky a neskoršie si môže cestujúci lístok zakúpiť vo vlaku.
Ja mám zaevidovaný aj automat, ktorý je vo vestibule žilinskej žst. Spolu ich je 9. Ďalší musí pribudnúť na zastávke Žilina-Solinky, a ak pribudne aj v Rajci, tak by ich malo byť spolu 11.
Bolo by vhodné, aby sa dali cest. lístky ŽRIDS kupovať aj v predajnom automate, pretože Železničná spoločnosť má vo svojich pokladniach cestovné podstatne vyššie ? aj keď podľa textu na stránke http://www.dpmz.sk/Stranky/Cennik_Zrids.php sa dajú kúpiť v Rajci aj v pekárni.
V tejto súvislosti sa pýtam, či sa dajú cest. lístky kúpiť aj v Porúbke, pretože v onom texte sa nespomína, že by tam bol automat, ani že by sa tam dali kúpiť v žel. stanici.
Okrem toho v tomto zozname chýba aj automat v žst. Žilina, ktorý zrejme ešte nebol, keď bol ten text napísaný. Automat na zastávke Solinky sa tam ale už spomína ?
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:
a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Miro
1. Ty si taký veľmi pozitívny? ?
2. Tá žltá 110ka, to bola reklama na jogurty Maestro?
3. Odchody rajeckej železnice nie sú skutočne nejako integrované a spojov je menej, než pred zastavením prevádzky. Ja osobne mám radšej železnicu, ale málokedy sa mi hodí, keď idem tým smerom.
Môže ísť aj o nepresne formulovanú a tým pádom nepochopenú otázku. Hlasujúci zrejme porovnávali obdobie pred zastavením prevádzky s obdobím integrácie. Otázka bola chápaná ako porovnanie obdobia tesne pred integráciou, keď už bola frekvencia spojov približne na dnešnej úrovni, ale ešte pôvodná tarifa, s obdobím ŽRIDS s nižšími cenami cestovného.