Reply on: Gabo #3455:
Prešov prijal zásadu, že nakupuje IBA nízkopodlažné vozidlá. Osobne nevidím dôvod, aby si v tejto otázke bral príklad zo Žiliny.Aj Žilina by za ideálnych podmienok mala nakupovať iba NP vozidlá. Štruktúra siete MHD však v tunajších podmienkach kladie požiadavku viac na modernizáciu trolejbusového parku. V Prešove sa nízkopodlažné autobusy aspoň z časti dostávajú na úseky trolejbusovej dopravy. V Žiline však nie.
Re #3457 Miloš: Ako bolo napísané, za "českým zázrakom nakupovania NP vozidiel" stojí štátna dotácia. V ČR štát dopravným podnikom rozdiel (alebo jeho časť?) medzi klasickým a nízkopodlažným vozidlom dorovnáva.
Re #3471 Miro: Myslím, že sa až príliš zaoberáte tým, kam nízkopodlažák môže a kam nie. Môže všade. Ide len o to, kde má byť opatrnejší, a kde stačí menej. Odskoč do Prešova, City busy tam jazdia aj v terénoch, kde by DPMŽ nepustil ani Karosu.
Re #3478 Jozef: Tá zastávka bola premenovaná. V nejakých starých verziách schémy už premenovaná bola, len pri niektorej z aktualizácií som asi omylom skopíroval starý názov. Samozrejme, že to opravím.
Jozef
Nešiel som tadiaľ od jesene, čiže neviem ako hlási zastávku. Dúfam, že si dobre videl ten City bus na L27, lebo predpokladá, že tam musí byť ešte veľa snehu. Pred pár týždňami sa tam nedalo autám poriadne zaparkovať, lebo tam boli hromady snehu.