Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jan #3268:
Linka 4 nemôže byť zrušená. Spája obe sídliská s centrom, kým L17 v smere zo Soliniek a Hlín centrum len tak lízne. Navyše posilnením L7/17 na úkor L4 by vznikali zbytočné najazdené kilometre na sídliko Hájik.
Reply on: Jozef #3256:
precital som si Vas prispevok a nenasiel som odpoved na moju otazku. Skusim ju preto sfomulovat este raz a ako priklad si vyberiem linku c. 4: tato linka jazdi v istych intervaloch medzi Vlcincami a Solinkami po istej trase. Po zokruhovani je tato trasa obsluhovana aj linkami 17 a 7(opacny rychlejsi smer na Solinky). Predpokladal by som, ze po zokruhovani bude linka 4 zrusena a linky 17 a 7 budu jazdit castejsie ako je tomu teraz=prevezmu intervaly linky 4(v jednom smere 17 a opacnom 7). Dakujem.
Reply on: Tux #3266:
Tá 201 mi nesedí s predchádzajúcim Jozefovým príspevkom
Oznamujem najnovsiu novinku:
15trky 201 a 203 sa vratili do ziliny(teda len 203 z BB)
a uz len na Kvacalke cakaju na dokoncenie. 201 dostala novu CVR a bude vypravovovana namiesto 202 na 6,7,16,17.
203 bude sluzit ako zaloha
Na trolejbuse 15Tr #201 je nalepená reklamná nálepka pre kultúrno informačný mesačník "Kam do mesta". Nálepka má jasný červený podklad, pás je nalepený na oboch stranách vozidla pod oknami po celej dĺžke. Na prednej a zadnej časti vozidla je len malá reklamná nálepka s názvom "Kam do mesta".
Jozef: nasledkom sucasneho systemu je aj suverenne najdrahsia MHD z pohladu dopravcu (hoci udaje su zda sa tajne).
Historický kalendár:
4.3.1998 - Bola otvorená nová trolejbusová linka č. 3 na sídlisko Solinky. Na linke začalo premávať 8 nových kĺbových trolejbusov modernejšej verzie a v nových žilinských farbách. Trolejbusy objednalo mesto v rokoch 1996 a 1997. Na tejto trase boli po prvýkrát namiesto oceľových trakčných stožiarov zabudované železobetónové stožiare, ktoré vhodne zapadli do uličného prostredia zeleného Bôrika. Vybudovaním novej trolejbusovej linky získalo sídlisko Solinky paralelné pripojenie na trolejbusovú sieť.
Reply on: Jozef #3261:
Rozdiel je v tom, ze kym ziadnemu Presovcanovi jeden extra spoj pre sestricky nevadi, Zilincanom nepravidelne a hodinove intervaly (podla prispevkov na fore) vadia velmi...

S dopravou v meste maju byt ludia spokojni, nie na nu nadavat...
Reply on: Papyr #3260:

Keby boli v Žiline vybudované len základné linky medzi sídliskami, tak situácia by bola iná. V meste, ak nepočítam A- linky do mestských častí, tak zostali už len tri A-linky. Ak sa v meste vybudovala hustá trolejbusová sieť, tak nie je mysliteľné, aby po niektorých linkách premávali trolejbusy v takom počte ako na hlavných linkách. Aj v Prešove máte T-linku, kde premáva trolejbus len 1 x za hodinu. Teraz si predstav, že v Prešove by zostali len tri autobusové linky a ostatné by boli trolejbusové. Tiež by tam určite nepremávali v hustom intervale. Na druhej strane nie je možné zrovnávať obe mestá, lebo Prešov je pretiahnutý a tr. doprava je sústredená medzi dvoma sídliskami a centrom. Žilina je urbanisticky podstatne iná. Aj trolejbusová doprava bola inak budovaná, je značne rozptýlená. Teraz je už zokruhovaná, linky nie sú vedené len z bodu A do bodu B a podobne. To je však na širšiu diskusiu. Sú aj nedostatky. Vy na prešovskom fóre sa tiež radi vyhýbate niektorým veciam a radi obhájite napr. aj linku len pre sestričky do nemocnice, čo by u nás vyvolalo úsmev medzi obyvateľmi. Dá sa diskutovať o všetkom, ale v mnohých prípadoch, ak nemôžeš presadiť svoj názor, tak sa v tebe stupňuje až hnev.
Vidím, že rád píšeš, napr. k jednej vete v predchádzajúcom príspevku si musel pridať ešte päť riadkov na vnútorné uspokojenie.
Reply on: Jozef #3259:
Autobus v Presove nie je nosny system, trolejbus v Ziline ano. My na nosnom systeme hodinovy interval nemame.

Inak je krasne sledovat, ako dokazes napisat cely odstavec uhladenej slovnej vaty (3256), bez toho, aby si Janovi odpovedal na jeho strucne a jednoducho polozenu otazku, preco chodia po zokruhovani tras po tychto trasach linky raz za hodinu. To mi pripomina nasich politikov, ktori su schopni na akukolvek otazku (napr. co ste mali vcera na veceru) odpovedat, ze makroekonomicke ukazovatele su dobre a Slovensko neochvejne speje k blahobytu.
Reply on: Papyr #3258:

Intervaly poznám, počty liniek tiež, tak neviem čo mám pochopiť a napokon, nemám sa za čo hanbiť. Tvoj názor som si prečítal a svoj ti nevnucujem. Možno by bolo dobré, keby si sa pozrel na počty jalových autobusových liniek v Prešove.
Reply on: Jozef #3256:
Stale ta stara pesnicka, jak ste po stranke MHD uzasni, zdokonaleni, vylepseni a aj zahranicne zaujimavi. Ale velke smradlave nikoliv. Mate hodinove intervaly na polovici trolejbusovych liniek, co je HANBA. Pochop to uz konecne.
Reply on: Jan #3254:
Daj si dole na stranke vyhladat prispevky cca od 1. do 15. 12. 2004, tam sa linkove vedenie a intervaly detailne rozoberalo.
Reply on: Jan #3254:

V roku 1994 bola v Žiline vybudovaná prvá trolejbusová linka. Postupne sa budovali ďalšie. V centre mesta vznikol centrálny trolejbusový okruh z ktorého sa vejárovite rozvetvujú linky. Urbanizácia mesta umožnila budovať paralelné linky na sídliská. Minulý rok po otvorení trolejbusového úseku medzi sídliskami Vlčince a Solinky doprava v meste sa zokruhovala. Okrem centrálneho okruhu, je aj stredný okruh a veľký trolejbusový okruh. Postupným budovaním trolejbusových tratí za 10 rokov vznikla hustá trolejbusová sieť s mnohými zokruhovanými linkami. Budovaním nových trolejbusových tratí sa systém zdokonaľoval a vylepšoval. Je vecou diskusie či sa niekomu páči linka A alebo B. Trolejbusová sieť v Žiline je zaujímavá a ojedinelá, tak sa o ňu zaujímajú dopravní odborníci aj z iných miest a zahraničia. Aj na tejto stránke už odznelo niekoľko námetov a pripomienok k linkám MHD. Pretože trolejbusová sieť je zložitá, najmä po zokruhovaní, bude aj diskusia o vedení liniek pokračovať. V budúcnosti sa uvažuje s výstavbou ďalších menších úsekov, a tým budú ďalšie námety do diskusie.
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny a ich úradníci vydávajú preukazy na uplatnenie kompenzácií podľa zákona č. 195/1998 Z.z. o sociálnej pomoci. Tieto preukazy a uvedený zákon nie je záväzný napr. pre obchodné domy, reštaurácie, dopravné podniky a podobne. V Žiline ich vydali už 3 900 a s okolím 11 000 kusov. Ak úradníci v úrade práce, sociálnych vecí a rodiny vydali tieto preukazy, tak sa majú postarať aj na poskytovaní sociálnej pomoci v oblasti dopravy. Či už vo forme príspevku alebo preplácania dopravy. Je to už ich problém a zároveň si môžu svoje preukazy „s troma podpismi a troma pečiatkami“ kontrolovať. Ak to v zákone ešte nemajú, tak nech sa postarajú, aby ich ministerstvo zákon novelizovalo. Môžu navrhnúť evidenčné cestovné na preukazy ZŤP a rozdiel do výšky základného cestovného bude DP preplácať Obvodný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny. V prípade, že štátni byrokrati nemajú záujem o riešenie tejto situácie, tak dopravné podniky a dopravcovia si môžu riešiť situáciu podľa vlastného uváženia. Je to veľmi zlá vizitka spoločnosti a štátu, ktorý sa nevie postarať o túto skupinu občanov (myslím skutočne invalidných).
som prekvapeny! som prvykrat na tejto stranke a ono tu je zive diskusne forum! 🙂 ked uz som tu.. vie mi niekto vysvetlit, preco po zokruhovani tras chodia po tychto trasach linky raz za hodinu a popritom nadalej funguju linky ako 1, 4 a 6? nerozumiem tomu.. predpokladal by som totiz ich zrusenie a hustesiu premavku na zokruhovanych trasach. dakujem
Reply on: Jozef #3238:
Uvedom si zíkladnú vec, a síce tú, že vyťaženosť linky nie je merítkom jej zmysluplnosti. V praxi sa môže často stať, že pôsoboením iných činiteľov sú teoreticky skvele navrhnuté linky cestujúcimi ignorované, resp. vyslovene hlúpe linky cestujúcimi obsadené.

Linka 16 je svojím minimálnym rozsahom prevádzky a trasou skomplikovanou okruhovým ukončením v centre mesta skrátka nešťastná. Dovolím si tvrdiť, že sa priamo podieľa na nerovnomernosti obsluhy sídliska Hájik, nakoľko svojou špecifickou trasou nie je koordinovateľná s ostatnými linkami.
Zdravim, nema niekto k dispozicii hlasky zastavok? Pripadne by nevedel zohnat? Ak ano bol by som mu vdacny.
Včera v hlavnom spradajstve TV JOJ bola správa o preukazoch ŤZP a MHD v Žiline. Správu si môžete vypočuť na stránke TV JOJ po kliknutí na "Žilina MHD a preukazy ZŤP".
http://www.joj.sk/tvarchiv/index.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement