Reply on: Jozef #3256:
precital som si Vas prispevok a nenasiel som odpoved na moju otazku. Skusim ju preto sfomulovat este raz a ako priklad si vyberiem linku c. 4: tato linka jazdi v istych intervaloch medzi Vlcincami a Solinkami po istej trase. Po zokruhovani je tato trasa obsluhovana aj linkami 17 a 7(opacny rychlejsi smer na Solinky). Predpokladal by som, ze po zokruhovani bude linka 4 zrusena a linky 17 a 7 budu jazdit castejsie ako je tomu teraz=prevezmu intervaly linky 4(v jednom smere 17 a opacnom 7). Dakujem.
Jozef
V roku 1994 bola v Žiline vybudovaná prvá trolejbusová linka. Postupne sa budovali ďalšie. V centre mesta vznikol centrálny trolejbusový okruh z ktorého sa vejárovite rozvetvujú linky. Urbanizácia mesta umožnila budovať paralelné linky na sídliská. Minulý rok po otvorení trolejbusového úseku medzi sídliskami Vlčince a Solinky doprava v meste sa zokruhovala. Okrem centrálneho okruhu, je aj stredný okruh a veľký trolejbusový okruh. Postupným budovaním trolejbusových tratí za 10 rokov vznikla hustá trolejbusová sieť s mnohými zokruhovanými linkami. Budovaním nových trolejbusových tratí sa systém zdokonaľoval a vylepšoval. Je vecou diskusie či sa niekomu páči linka A alebo B. Trolejbusová sieť v Žiline je zaujímavá a ojedinelá, tak sa o ňu zaujímajú dopravní odborníci aj z iných miest a zahraničia. Aj na tejto stránke už odznelo niekoľko námetov a pripomienok k linkám MHD. Pretože trolejbusová sieť je zložitá, najmä po zokruhovaní, bude aj diskusia o vedení liniek pokračovať. V budúcnosti sa uvažuje s výstavbou ďalších menších úsekov, a tým budú ďalšie námety do diskusie.