Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek #3225:
Tiež som zíral, keď som v stredu čakal na Hurbanovaj na Tbus a asi o 14:45 odchádzal bus L27 s otvorenými strednými a zadnými dverami. Sledoval som ho, kým nezašiel za roh a dvere sa ani nezačali zatvárať. Podľa kompetentných ľudí by mal byť rozjazd s otvorenými dverami blokovaný, ale všetko sa dá vyradiť...
Reply on: d3k0 #3173:
vcera tam stala uz len jedna karoska, nemala ev.cislo, mala nejaku (asi) cesku spz hodenu za prednym sklom, namontovanu nemala ziadnu.
Reply on: marek #3225:
Pokazene dvere su indikaciou k odstaveniu vozidla.
A kde sa tie tanky, co to trepem trolejbusy, co maju do Budapesti jazdit? A odkial to vlastne pôjde? Od stanici, bo z Vlcincov?
Reply on: marek #3224:

O L28 sme už písali. Je to jedna z troch mestských autobusových liniek na ktorej premáva aj nízkopodlažný City bus. Dokonca prechádza cez najväčšie sídlisko a centrum a vezie sa tam len zopár cestujúcich. Ja som niekedy navrhoval, aby premávala len v špičke, lebo vtedy je potrebná v priemyselnej zóne na Kamennej ulici.
Trolejbusy sa nakupovať v tomto roku v Žiline nebudú, lebo ich je dostatok. Samozrejme, nech je to akokoľvek lákavé, ani nízkopodlažný.
a este jeden prispevok... lebo neviem kedy tu opat pridem...

Stale ma rozculuje, ked pride Tbus, otvori dvere a tie sa otvaraju aj 10 sekund... dokonca som jednym dveram nameral 26sekund!!! Nie je MHD aj o tom, ze nastup a vystup z vozidla ma byt co najrychlejsi? Viackrat som si vsimol, ako su cestujuci nervozny a snazia sa dveram pomoct. A tu nejde len o jdno kridlo dveri, alebo o 3% Tbusov, ale skor o 70-80% Tbusov. A vrcholom vsetkeho bolo, ked asi pred dvomi tyzdnami som cestoval Tbusom,kt. sa dvere zatvarali az po 30sekundach jazdy!!! A tak som od hypermarketu Tesco, cez zastavku CaM, Obchodnu az po ZU mal naozaj dobry vyhlad na okolity svet. Je vobec mozne, aby vodic jazdil s polonefunkcnymi dverami??? kde je bezpecnost?

Uz vobec nespominam to, ze skoro polovica vodicov Tbusov jazdi ... my v skole to nazyvame "ako s hnojom", inak povedane.. hop sem, hop tam. to som myslel tie ich rozbehy a brzdenia. co nemaju cit???

velmi zaujimavo sa mi jazdi zo skoly vecer, ked Tbus s otvorenymi dverami stoji minutu na zastavke, lebo asi grafikonisti nevedia, ze vecer to ide aj rychlejsie...
A kedy sa maju kupit tie nove Karosy?

-nezisiel by sa pre ZA radsej nizkopodlazny Tbus?

Uz dlhsiu dobu si vsimam na Fatranskej, ako je vytazena linka 28 mimo spicky... Je potrebne vozit na fatransku 5 ludi a z fatranskej dvoch? a este k tomu tam premava nizkopodlazny bus...
Ja som videl dalsi Tbus s celoplosnou reklamou na Panelove byty, alebo take nieco.... kto ho videl? ake ma cislo?

Mal som moznost sa previest reko karosou v MT - ide o poradia busov 16, 21 a bol som zdeseny. Ten autobus ma motor neuveritelne hlucnejsi ako tri Ikarusy dohoromady... pocas 20 minutovej cesty som to nemohol vydrzat... zdalo sa mi, ze mam motor rovno za usami... a este aj vydaval veeelmi divne zvuky. mate tiez taku skusenost s reko karosou? -ale postrehol som to len pri reko novsich busov, tie co maju za poslednymi dverami mriezku na vetranie a predlzenu zadnu cast... vyrabane okolo roku 1996
Reply on: Miro #3221:

Áno, bol spomínaný nákup štyroch vozidiel, ale len z dôvodu obnovy vozidlového parku a nie nedostatku.
Reply on: Jozef #3220:
Ale to si pamätám presne, že sa plánuje kúpiť 4 ks Karos B952.
Súhlasím s tým, že dôvodom nasadzovania autobusov na linky je potreba ich "prevetrať". Niekedy sa kĺbové Karosy prevetrávajú aj na L21 (Bánová - Pov. Chlmec). Ale zoZa tvrdí, že jazdia aj sóla na L5/15, dokonca aj na L3 (?). Sóla by sa predsa nemuseli prevetrávať na TB linkách, ale mohli by sa prestriedať na autobusových linkách.
Reply on: Miro #3217:

Autobusov je v DP dostatok, dokonca 6 ks je zapožičaných v lyžiarskom stredisku v Oščadnici. Kĺbové autobusy nemajú kde v meste premávať, lebo výkony sú pokryté trolejbusmi. Ak nepočítame linky do mestských častí, tak v meste zostali len tri autobusové linky L2, L26 a L28, z ktorých dve aj tak končia v prímestských častiach. Nevyužité autobusy treba sem-tam "prevetrať", a preto sa nasadzujú na linky. Do prímestských častí premávajú len sólo autobusy a len na linke č.2 niekedy premáva kĺbový autobus, ale aj ten je nevyužitý. Vo väčšine prípadoch nie je možné nasadiť klbáky do obcí, lebo nie sú tam vyhovujúce priestory na otáčanie. Preto sa objavia niekedy v meste kĺbové autobusy namiesto trolejbusov. Nie je teda za tým špičkový odber elektrickej energie alebo využíívanie maximálneho výkonu, ako tu bolo spomínané. O tomto sa tam však rozprávalo.
Aby som pridal niečo na odľahčenie debaty:
Dnes som bol svedkom zaujímavej etudy autobusu u nás na konci Uhoľnej ulice.
K nám sa často chodia autobusy otáčať, alebo tu niekedy pri vykládkových koľajach šoféri trávia prestávky. Dnes asi okolo pol desiatej prišiel po Uhoľnej v smere od zimného štadióna autobus, na displeji "Manipulačný prejazd". Zjavne sa chcel vrátiť súbežnou ulicou Na strelnici. Z jeho jazdy som mal dojem, ako keby v tom autobuse sedel prvý raz, ako opatrne s ním išiel.. Vošiel do ulice Na strelnici a váhal, či tade pôjde ďalej, lebo je to tam teraz úzke a v snehu sú vyjazdené koľaje asi tak na osobné auto. Pri tomto váhaní mu aj zhasol motor. Potom vycúval a vošiel zase do Uhoľnej ulice. Tam v zákrute zastavil, vyšiel z autobusu a obcikal pravé predné koleso. Potom musel zase vycúvať, lebo medzitým od štadióna prišlo auto. Potom zase zapadol v snehu. Keď sa vyhrabal, vyrazil podstatne rýchlejšie, ako keby sa bál, že mu zase oproti niekto pôjde.
V tejto súvislosti ma napadá - vie niekto povedať, na ktorých miestach majú vodiči možnosť počas služby použiť WC?
Mimochodom, keď sa hovorilo o nákupe nových vozidiel, tak riaditeľ povedal, že v tomto roku sa trolejbusy kupovať nebudú, lebo ich je dosť. Za peniaze, ktoré sú k dispozícii, sa dajú kúpiť buď dva nízkopodlažné autobusy, alebo štyri obyčajné. Zrejme kúpia štyri Karosy B952, rovnaké ako sú #04-06.
Reply on: zoZa #3215:
Tiež je mi to čudné. Na stretnutí v stredu riaditeľ DPMŽ hovoril, že trolejbusov je dosť, takže nedostatkom trolejbusov to nebude.
O možnosti znižovania špičkového odberu nasadením autobusov sa hovorilo, ale túto možnosť riaditeľ tiež odmietal, pretože by mu tým zase narástla cena trolejbusokilometra, do ktorej sa premietajú aj fixné náklady, ako napr. obsluha meniarní a pod. Tiež kládol dôraz na ekológiu.
Spomenuli sme tam, že sa objavujú autobusy namiesto trolejbusov, ale nejako sa to zahovorilo a už sme sa k tejto otázke nevrátili.
Reply on: zoZa #3215:

Co to citam ?
Uz aj v Ziline zacali znizovat spickovy odber elektrickej energie a predlzovat cas vyuzitia maximalneho vykonu?
najcastejsie jazdi klbova karosa nielen na L2 (111 a 106, pripadne 107), ale takisto v spicke jazdi (112 a 113) na L4 a L6, a takisto jazdia aj solove busy na L5, respektive 15 a takisto L3
..inac nejak sami tu uz s tymi busmi prestava pacit, je jasne, ze nejake t-busy chybaju, ale netusim kde sa podeli..
mozno uz tu niekto spominal, neviem, precitam si forum o chvilu alebo az zajtra.... ☺ ,ale vcera doslo ku kolizii trolejbusov na ulici na Velky diel, co sposobilo neskory prichod t-busov na sidlisko Hajik..
Reply on: Zuzana #3211:
Drahá Zuzana, tieto stránky nie sú stránkami Dopravného podniku mesta Žiliny. Otázku na vedenie podniku treba adresovať na e-mail sekretariat@dpmz.sk
Na zavedenie cestovného pre ŤZP sú rôzne názory. Jedným z dôvodov na tento krok je aj potreba evidencie prepravených cestujúcich, aby bolo možné presne vyčísliť dotácie do MHD.
Už prvé dni fungovania tejto novinky bohužiaľ ukázali to, čo sa dalo predpokladať, že držiteľmi preukazu ŤZP nie sú len tí, ktorí majú naozaj problémy s pohybom a sú na dopravu odkázaní, ale oveľa viac takých, ktorí takéto problémy nemajú a nie je teda rozumný dôvod voziť ich (takmer) zadarmo. V súčasnosti sa teda pracuje na spôsobe, ako ich oddeliť.
Mám otázku na vedenie podniku, či dobre zvážili "novinku" - označovanie cestovných lístkov v cene 1 Sk pre držiteľov preukazov ŤZP. Veď pre postihnutého občana je problémom aj nastúpenie do trolejbusu, nie ešte vyberanie a označovanie cestovného lístka! Zuzana

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement