Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2871:
Kaby bol zisk z lístka koruna alebo tesne pod, nikto by určite neprestával lístky predávať, keďže je to dobrá a žiadaná komodita. Údajne je však zisk z predaj CL v BA okolo 0,05 SKK. Možno by svetlo do veci mohol vniesť DPB, keby povedal na plnú hubu, aké sú obchodné podmienky pre predaj CL.
Reply on: Jozef #2871:
Len či prevádzka automatov (údržba, odpisy...) nie je drahšia ako tá 1,-Sk
Valec:
Videl som večer novú reklamnú fóliu na autobuse s tým kliešťom, len neviem či to nie je tá reklamná fólia Baxter o ktorej písal Kubík.
Problém s financiami na MHD majú všetky DP. Bratislavský DP dostával dotáciu 1 miliardu Sk, ktorá samozrejme chýba. Z januárového zasadnutia MsZ BA ma zaujala myšlienka, že "v stánkoch začínajú rušiť predaj cestovných lístkov, lebo z jedného lístka majú zisk nižší ako jedna koruna". Pri takom veľkom predaji nie je koruna zanedbateľná na ziskoch. Z tohto dôvodu by som navrhol obmedzovať predaj cestovných lístkoch v stánkoch, využívať vo väčšej miere automaty a predajné miesta DPMŽ. Cestovné lístky predávané v stánkoch by som zvýšil o stratu, čiže by boli drahšie napr. o 1 Sk. Myslím si, že ľudia by veľmi radi využívali predajné miesta DPMŽ a automaty na zastávkach MHD. Toto by tiež zlepšilo hospodárenie DP.
Reply on: Jozef #2829:
Najlepšie na tom je, že to povedal sám pán riaditeľ DP. Asi si DP potrebuje zarobiť predajom jednej stopy trolejového vedenia do zberu. ? Ale nezdal sa mi ten návrh ako zlý, len by to linkové vedenie trochu rozhádzalo.

Re #2830 Jakub: Viedenský ring je jednosmerný, ale ak sa nemýlim, tak v súbežnej druhej ulici vedie opačný smer. Teda aspoň v západnej časti to tak určite je.

Re #2836 Miro: Integrácia bude pokračovať v budúcom roku, keď prepravné výkony na regionálnych tratiach si budú objednávať VÚC. Tento rok by mal priniesť akurát akceptáciu ČK vydaných SAD Žilina na cestovanie v MHD a naopak.

Re #2837 Vladimír: A ako potom nabúravajú štatistiku mladý čierny pasažieri, ktorý si pri nástupe označia už stokrát použitý CL. Videl som to už viackrát.

Re #2847 Miro: Na jar by sa už malo začať s výstavbou podzemného parkoviska v centre. Umiestnené by malo byť na mieste súčasného parkoviska povyše OD TESCO. Oproti je tuším konzervatórium.

Re #2851 Jozef: Ešte stále môžeš tvrdiť, že si medzičasom vystúpil, prebehol sa a opäť do toho istého vozidla nastúpil. By som chcel vedieť, ako mi revízor preukáže vinu.

Re #2854 Jozef: Ešte škoda, že som nevedel kto si ty. Žiaľ vzhľadom na vyťaženosť všetkých mojich elektronických nosičov som nemohol na diskusii spraviť záznam ani vizuálny, ani akustický. Do budúcna sa polepším.
Reply on: Miro #2866:

Nebol tam ani dostatočný časový priestor ohľadom MHD, lebo bolo veľké množstvo iných tém. Diskusia sa uberala k problematickým témam. Znovuobnovenie DPMŽ, vybudovanie trolejbusovej dopravy a celého dopravného systému MHD bol zo strany odbornej verejnosti bez pripomienok.
Ten južný privádzač je pozastavený, teda nie je možné budovať trolejbusovú dopravu do Bytčice. Od Soliniek by mala byť vedená trolejbusová trať ponad privádzač, čiže pokiaľ toto nie je vybudované, tak ani trolejbusová trať sa nemôže budovať. Okrem toho musia byť vybudované aj križovatky s privádzačom pri Váhostave. Predpokladám, že by sa mal zatrolejovať krátky úsek na Nový cintorín, výhľadovo sa spomínalo do Bánovej a malo by sa asi začať smerom na sever na Športovú ulicu a pokračovať neskoršie do Považského Chlmca. Týmto smerom je už privádzač vybudovaný. Za všetkým sú však peniaze a tie budú potrebné aj na obnovu vozidlového parku. Bližšie by nám o budúcnosti mohol povedať riaditeľ DP.
...newiem...ci sa tu o tom uz niekedy pisalo___ja len tolko ze ako sa postawila ta nowa cesta wlcince-solinky tak busy zacali jazdit ako keby sme bywali na nejakej dedine!!!!newiem ci som si to wsimol len ja...a dost ma to stwe... ? toe wse....
Reply on: Jozef #2865:
Mal si sa spýtať ?
Reply on: Jozef #2865:
Môžeš mi to oživiť? Čo sa podľa teba bude trolejovať ako najbližšie?
Teraz je otázka, čo s L2, keď je južný privádzač pozastavený. Bude sa naň čakať alebo sa zatrolejuje Bytčica tak ako je? Vzhľadom na neochotu budovať tunel Višňové sa obávam, že ani južný privádzač sa budovať nebude. Čo povieš?
Reply on: Miro #2864:

Na to som čakal, ale nehovorilo sa tam o tom, pravdepodobne je to v rozsahu ako medializoval riaditeľ svoje návrhy trolejbusových tratí v minulosti.
Reply on: Jozef #2855:
Čo budovanie ďalších trolejbusových tratí? Vyplynulo z tohto fóra niečo konkrétne?
Jozef prepac ten predosli prispevok patril Milosovi.
Jozef co tunely zec Donovaly a Sturec su nebudovatelne a tvoja zbytocna obava a este aj zbozna vyzia vodicov, pretoze v oboch lokalitach su zivotne dolezite zdroje pitnej vody a razenim tunelov, by boli katastrofalne nasledky na zasobovani polovice slovenska pitnou vodou.O tom tuneli cez Kremnicke vrchy nic neviem.
Vo vozidlách MHD je informácia pre cestujúcich o "Výmene zľavnených jednorazových cestovných lístkoch na MHD v Žiline z dôvodu ukončenia ich platnosti k 1.2.2005.
Keď už tu bola reč o privádzačoch, malá poznámka ku diaľniciam.
Poradenská spoločnosť pre výstavbu diaľnic odporučila vláde znížiť náklady na výstavbu D1 Žilina-Ružomberok o 8-10 % použitím "jednoduchších a lacnejších" technických riešení. Tu asi niekde budú tie paškvily. Asi sa dočkáme namiesto diaľnice "štvorprúdoviek" cez mestá a návrhovou rýchlosťou 60 km/h, ostrými zákrutami bez odstavných pruhov a bez odpočívadiel. Projektanti (tí zaplatení) už niekoľko rokov pracujú na "skracovaní" tunelov Ovčiarsko, Žilina, Korbelka, takže nakoniec sa dočkáme toho, že tie tunely budú úplne vypustené. Nechcem byť xenofóbny, ale možno až sem siaha vplyv lobistických skupín (BB, mimovládne organizácie atď) a "bystrická" vízia diaľničnej siete. V poslednom čase sa začína okrem tunela cez Donovaly zase rozprávať o novom prepojení BB-Prievidza s tunelom pod Kremnické vrchy, či tuneli Malý Šturec. Niekomu sa zjavne páči myšlienka stredoslovenského hlavného mesta, keď ju celé roky oprašujeme. ?
Z toho čo si tu napísal o privádzačoch mi naskakuje husia koža. To sa zase dočkáme ďaľších nezmyslov ?? Tu sa ale ukazuje, čo sa stane, keď o doprave rozhodujú laici v politických funkciách a projekty pre nich vypracujú kúpení projektanti bez profesnej cti.
Zaujímalo by ma však, či sa na tomto fóre zúčastnil "hlavný architekt, dopravný projektant a urbanista" Slota. Pretože takéto fórum je čiste akademickou debatou, keď reálne o všetkom rozhodne spomínaný človek. A tento človek schvaľuje riešenia, ktoré sú rovnakými paškvilmi ako "obslužná komunikácia k závodu KIA" či "náhradná štvorprúdovka" zo Strečna do Martina.
Reply on: Jakub #2857:

O tých privádzačoch sa veľmi veľa rozprávalo. Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina je zatiaľ pozastavený, mal by sa budovať privádzač Žilina - Strážov v súvislosti s výstavbou diaľnice. Komunikáciu k závodom Hyundai/Kia ktosi na ministesrstve "upravil" a nie je to preložka cesty 583 do Terchovej, ale nejaká obslužná cesta do závodu, a tak ju naprojektoval niekto z Prešova ako klasickú cestu do závodu bez parkovísk pri závode, bez obratísk pre autobusy, zastávku naprojektoval, ža sa tam zmestia ledva dva autobusy, pri striedaní pracovných zmien sa ľudia nemajú kde postaviť pri závode a ďalšie hlúposti. Je navrhnutá komunikácia na prepojenie cesty E50 niekde od Strečna ponad Váh a pri Gbeľanoch za automobilkou by sa mala pripojiť na komunikáciu Žilina - Varín - Terchová. Tu sa tiež ukázal nejaký "vybratý" projektant, ktorý cestu od cesty E50 od Strečna ukončil uprostred rieky Váh (!) a pokračovanie, prípadne ukončenie ponechal asi na fantázii predstaviteľom dotknutých obcí, okresu a kraja.
Boli tam predstavené bystrické utopistické vízie diaľničnej siete na Slovensku, neochota ministerstva budovať tunel z Višňového, návrhy na vybudovanie náhradnej štvorprúdovej komunikácie cez Strečno do Martina a podobne. Bol predstavovaný aj urbanistický zámer priblíženia urbanistických centier Žiliny a Martina. Žilina s okolím predstavuje tretie najsilnejšie priemyselno-hospodárske centrum na Slovensku a v budúcnosti je predpoklad, že ako prvá prekročí aj magickú hranicu 100 tis. obyvateľov.
Reply on: Jozef #2855:
Napr. tie privadzace - neboli spominane nejake casove horizonty, terminy stavby a dostavby?
Reply on: Jozef #2855:
Nemas naaahodov ten zraz nakodovany do mp3? rad by som si to vypocul.
Na diskusnom fóre Dopravný život Žiliny za oblasť MHD bol pozvaný riaditeľ DPMŽ. V úvodnom pridelenom päťminútovom časovom limite predstavil DPMŽ. V ďalšej časti prešlo fórum do diskusie na ktorej mali pozvaní predstaviť víziu budúcnosti svojej dopravy. V tejto časti okrem iného riaditeľ porovnal dotácie v zahraničí a na Slovensku pre DP, nedôslednosť projektantov pri projektovaní šírky ulíc, zastávok pre MHD a podobne. Diskutujúci vysoko ocenili MHD v Žiline, hlavne trolejbusovú dopravu za desaťročné pôsobenie a otázky sa sústreďovali najmä na ostatných, na oblasť diaľníc, privádzačov, leteckej dopravy a cyklistických trás.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.