Diskusné fórum Dopravný život Žiliny sa uskutočnilo za účasti odborníkov z oblasti dopravy KÚ, VÚC, MsÚ, KR PZ, Železničnej spoločnosti, poslanca NR, DPMŽ, SAD a Letiska Žilina. Diskusiu viedol prorektor ŽU. Medzi prítomnými boli predstavitelia politických strán, predseda VÚC, dekani fakúlt ŽU, Výskumný ústav dopravný, z ministerstva dopravy, projektanti, urbanisti, poslanci MsZ a ostatní záujemcovia o diskusné fórum. Skutočne odborná špička zo Žiliny. Fórum začalo o 17 hod. a skončilo o 21 hod. Témami boli všetky druhy dopravy, MHD, SAD, železničná doprava, ŽRIDS, letecká doprava, vodná doprava, budovanie diaľníc, cestných komunikácií, križovatiek, vývoj mesta, ďalšia urbanizácia, kontajnerova doprava, rozbor nehodovosti na cestách, budovanie cykloturistických chodníkov, životné prostredie a podobne. Bol to veľmi široký záber na jednotlivé oblasti, a preto čas 4 hodín bol nepostačujúci. Možno by bolo vhodné, ak by v budúcnosti téma dopravy bola rozdelená na jednotlivé sekcie. Diskusné fórum bolo vedené na vysokej odbornej úrovni. Nadácia 21. storočia, ktorá toto pripravila, pozýva o mesiac na diskusné fórum Športový život Žiliny.
Miro
Pokiaľ ide o zjednosmernenie vnútorného okruhu, nemyslím si, že by to podstatne zvýšilo jeho priepustnosť. Zvýšil by sa totiž počet tých, ktorí by z dôvodu jeho jednosmernosti museli ísť dlhšou trasou. Možno by pomohlo, keby aspoň po Veľkej okružnej, ktorá je širšia, boli tie prúdy tri.
Podľa mňa by riešením do budúcnosti bolo obmedzenie individuálnej dopravy do centra. Myslím si, že čiastočne sa to už podarilo toľko kritizovaným spoplatnením parkovania, ale skutočným riešením by bolo len zavedenie poplatku za vjazd do centra. Viem, že sa nemôžeme porovnávať s Londýnom, ale všimnime si, ako im to pomohlo. V našich pomeroch som efekt mýta videl pred niekoľkými rokmi v Banskej Štiavnici. Vyberali len symbolických 10 Sk, ale účinok bol obrovský - centrum mesta sa takmer vyprázdnilo od áut, ktoré by inak len prechádzali. Aj tí, čo išli do centra, mohli zaparkovať bezplatne na jeho okraji a ísť len kúsok pešo. Bohužiaľ to tak bolo len dve či tri sezóny, vraj to nie je v súlade s platnou legislatívou. Tak zaviedli drastické poplatky za parkovanie, ale od vtedy je centrum BŠ aj tak plné áut, ktorých vodiči to parkovné aj tak nezaplatia. Poznáte to - zastaví kdekoľvek pred obchodom a rozsvieti varovné svetlá...