Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fred #2818:
Mam na mysli oznacovanie PAPIEROVYCH listkov.
Reply on: Jozef #2829:
No neviem, ja považujem za oveľa väčší problém do budúcnosti výstavbu Auparku na Štúrovom námestí. Bude tam veľké bezplatné parkovisko, čo pritiahne do tejto preťaženej oblasti ešte viac áut.

Pokiaľ ide o zjednosmernenie vnútorného okruhu, nemyslím si, že by to podstatne zvýšilo jeho priepustnosť. Zvýšil by sa totiž počet tých, ktorí by z dôvodu jeho jednosmernosti museli ísť dlhšou trasou. Možno by pomohlo, keby aspoň po Veľkej okružnej, ktorá je širšia, boli tie prúdy tri.

Podľa mňa by riešením do budúcnosti bolo obmedzenie individuálnej dopravy do centra. Myslím si, že čiastočne sa to už podarilo toľko kritizovaným spoplatnením parkovania, ale skutočným riešením by bolo len zavedenie poplatku za vjazd do centra. Viem, že sa nemôžeme porovnávať s Londýnom, ale všimnime si, ako im to pomohlo. V našich pomeroch som efekt mýta videl pred niekoľkými rokmi v Banskej Štiavnici. Vyberali len symbolických 10 Sk, ale účinok bol obrovský - centrum mesta sa takmer vyprázdnilo od áut, ktoré by inak len prechádzali. Aj tí, čo išli do centra, mohli zaparkovať bezplatne na jeho okraji a ísť len kúsok pešo. Bohužiaľ to tak bolo len dve či tri sezóny, vraj to nie je v súlade s platnou legislatívou. Tak zaviedli drastické poplatky za parkovanie, ale od vtedy je centrum BŠ aj tak plné áut, ktorých vodiči to parkovné aj tak nezaplatia. Poznáte to - zastaví kdekoľvek pred obchodom a rozsvieti varovné svetlá...
Reply on: Miro #2845:
Kedze sme tu uz dost OT, reagoval som priamo na tvoj mail ☺ .
Reply on: Jakub #2843:
Nebudem sa hádať, to o povinnosti vydať z akejkoľvek bankovky som videl niekedy v TV. Neviem, prečo by práve v pokladniciach na stanici mali mať väčší problém s drobnými než napr. v hypermarkete. Ja som kedysi mal celkom malú predajňu a viem, koľko som denne nosil drobných z banky. V hypermarketoch si to tiež vedia zabezpečiť, tak prečo nie na železnici? U sprievodcu by som to chápal, ale tam zase platíš dosť mastný príplatok (okrem prípadu, že si nastúpil na zastávke, kde sa cest. lístky nepredávajú), takže by tiež mohli trochu pohnúť neviem čím.

Čo sa týka povinnosti prijať platbu v akýchkoľvek minciach a bankovkách, práveže tam je to obmedzené, že predávajúci je povinný prijať platidlá len do určitého počtu kusov.
Reply on: TeBeCe #2842:
Kedysi sme mali v skole temu nahrada skody a nas vyucujuci - advokat nam povedal, ze tieto ustanovenia, co si tam pisu o odmietnuti zodpovednosti za skodu, su pravne irelevantne. Bohuzial si uz na podrobnosti nepamatam a nemam teraz ani cas to rozoberat.
Reply on: Miro #2838:
Nie, ide o tzv. nedefinovany pravny pojem, pretoze pojem "primerany obnos" sa neda exaktne definovat, vzdy zalezi na konkretnych okolnostiach. Takychto nedefinovanych pojmov mame v pravnom poriadku viac.
Nikoho nemozes nutit, aby ti vydal, ked nema z coho. To, co zrejme myslis je nieco ine, totiz povinnost predavajuceho prijat platbu v akychkolvek druhoch platidiel az do stanoveneho limitu (lebo bezne sa stava, ze predavajuce odmietne zobrat napr. vacsi pocet minci).
Na stanici praveze mavaju problem s drobnymi, kedze vacsina tam plati celymi bankovkami. A to uz nevravim o kupovani si listkov vo vlaku, pokial nemas presne, tak ti sprievodca nema z coho vydat.
Reply on: TeBeCe #2841:
"V prípade mimoriadnej udalosti je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu do cieľovej zastávky iným vozidlom tej istej prípadne inej linky a to bez zaplatenia ďalšieho cestovného (dovozného) a bez nároku na náhradu škody vzniknutej použitím náhradnej prepravy."
Reply on: zoZa #2840:
do ciela sa mozes dopravit hocijakou inou linkou. a dokazovat v takychto pripadoch netreba nic, to je vec DP.
Reply on: Vladimir #2837:
#2824 , tak ano, ale kym pride nejaky nahradny bus, tak mnoho ludi nema cas cakat nan, ked sa ponahlaju napr. do prace, na vlak a pod....a ked nastupi cestujuci, ktory musel z pokazeneho vozidla vystupit, do ineho busu, tak ako dokaze, ked ho stretne revizor, ze sa pokazil bus, a preto ide inou linkou ? a navyse na niektorych linkach, ak sa pokazi bus, tak dalsi ide az za hodinu a pod...., nahradnemu tiez trva isty cas, kym pride, takze tak..
Reply on: Vladimir #2837:
A co je to za dovod, buranie statistiky? Co sa z toho dozvedia, naco im bude vediet, ze sa preda tolko listkov za 6 Sk a tolko za 10? Na zistovanie poctu cestujucich predsa sluzia palubne pocitace.
Reply on: Vladimir #2837:
Neviem, či je to napísané na vozidlách, ale ak je to tak, tak by to malo byť napísané aj v prepravnom poriadku či tarife. Tam som to nenašiel.

Mierne off topic: Železničná spoločnosť má v svojom prepravnom poriadku aj na pokladniciach napísané, že cestujúci musí mať "primeraný obnos", pričom nikde nie je presne špecifikované, čo to je. A mám taký pocit, že táto požiadavka je v rozpore s nejakým zákonom, podľa ktorého predávajúci musí mať vydať z akéhokoľvek obnosu? U doplnkového predaja by som to bral, ale u pokladnice na stanici je to úplne choré, keď si uvedomíš, aký tam majú obrat.
Reply on: zoZa #2785:
Nepleties si iMHD a www.dpmz.sk? 😉

Re #2786 Jakub: Ano. Napriklad Bratislava a Presov. V pripade Presova je chore to, ze je to novinka len od septembra 2004.

Re #2789 Valec: Ale je. Napriklad v Kosiciach.

Re #2796 Miro: Akonahle budem mat doma pristup na internet.

Re #2807 Miro: Nie je na vozidlach napisane, ze cestujuci ma mat v doplnkovom predaji presny obnos penazi?

Re #2810 Jakub: Im vadi, ze im buras statistiku - presne pocty, kolko listkov sa najviac pouziva.

Re #2819 Jakub: To je zaujimave. V Nitre (tiez system R&G) je to nastavene tak, ze kym oznacena karta plati, nemoze byt oznacena druhy raz. Ak ju prilozis na oznacenie v spoji, v ktorom este plati, system to rozpozna a iba Ti ukaze kredit.

Re #2823 Jozef: Ako to myslis? Ved R&G ma v ponuke oznacovace s tlacidlami na predvolbu druhu CL. K videniu aj na Slovensku.

Re #2824 zoza: Co tym chces naznacit? Ze DPMZ nema v PP zakotvene, ze v pripade prerusenia cesty z viny DPMZ ma cestujuci narok na dopravu do ciela bez zaplatenia dalsieho cestovneho???
Reply on: Fred #2821:
A mohol by si s jednou kartou cestovať aj v MHD aj na rajeckej železnici a ak by boli snímače aj v prímestských autobusoch SAD, tak by nič nestálo v ceste naozajstnej integrácii dopravy. Ale to sú asi len reči. Zrejme skutočná integrácia nie je v záujme tých, čo ju robia. Inak by sme ju už dávno mali.
Reply on: Fred #2818:
Ale my sa bavíme o papierových CP. Prečo by si si nemohol označiť hneď po sebe dva papierové lístky?
Reply on: Fred #2816:
Keď ešte boli tie dierkovacie lístky s deviatimi štvorčekmi, tak sa mi stalo, že som nastupoval do autobusu a vystupujúci mi strčil do ruky jeho predierkovaný lístok ? toto je samozrejme možné aj teraz, ak ti vystupujúci dá svoj označený lístok, tak revízor nepozná, že si nastúpil neskôr, než je na lístku vyznačené ?
Reply on: LUK #2813:
Do 10 zastávok je to takto v pohode... ale ja by som chcel dvoma 10 korunovými lístkami zaplatiť povedzme za 12 zastávok... to by mi asi nedovolili, aj keď by som im dal o 8 Sk viac než za to požadujú.
Reply on: Jozef #2829:
Ozaj, ty si tam bol? Lebo ak mas info o tom, co vsetko tam padlo, tak by nebolo zle to tu trocha rozviest ☺ .
Reply on: Jakub #2830:
pre tramvaje obojsmerny ?
Reply on: Jozef #2829:
Nie je nieco na tento sposob v Martine? Teda ja som sa v tom meste nikdy nevedel orientovat, lebo jednou cestou prides a inou z mesta odides, prave kvoli tym jednosmerkam ☺ .
Teraz ma napadlo - viedensky Ring je jednosmerny alebo obojsmerny? Teraz si fakt neviem spomenut.
Na diskusnom fóre "Dopravný život Žiliny" o vźii dopravy v budúcnosti v Žiline bol povedaný zaujímavý návrh o ktorom môžeme diskutovať. Centrum mesta Žiliny sa stáva čoraz preťaženejším vozidlami osobnej a mestskej dopravy. Aby sa zvýšila plynulosť dopravy na centrálnom mestskom okruhu padol návrh, aby ulice ležiace v tomto centrálnom okruhu sa stali jednosmernými dvojprúdovkami. Týka sa to ulíc na tomto okruhu nasledovne: Veľká okružná, Ul. 1.mája, Hviezdoslavova, Kálov, Hurbanova a Leginárska. Bolo by to na spôsob parížskych a moskovských jednosmerných bulvárov. Táto jedinočnosť urbanistického riešenia centrálneho okruhu nemá obdobu v mestách na Slovensku, a preto bol predložený tento návrh do budúcnosti dopravy v Žiline. Z toho by vyplývala aj zmena liniek MHD o ktorej môžeme diskutovať a samozrejme aj o samotnom návrhu..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.