Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #2857:

O tých privádzačoch sa veľmi veľa rozprávalo. Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina je zatiaľ pozastavený, mal by sa budovať privádzač Žilina - Strážov v súvislosti s výstavbou diaľnice. Komunikáciu k závodom Hyundai/Kia ktosi na ministesrstve "upravil" a nie je to preložka cesty 583 do Terchovej, ale nejaká obslužná cesta do závodu, a tak ju naprojektoval niekto z Prešova ako klasickú cestu do závodu bez parkovísk pri závode, bez obratísk pre autobusy, zastávku naprojektoval, ža sa tam zmestia ledva dva autobusy, pri striedaní pracovných zmien sa ľudia nemajú kde postaviť pri závode a ďalšie hlúposti. Je navrhnutá komunikácia na prepojenie cesty E50 niekde od Strečna ponad Váh a pri Gbeľanoch za automobilkou by sa mala pripojiť na komunikáciu Žilina - Varín - Terchová. Tu sa tiež ukázal nejaký "vybratý" projektant, ktorý cestu od cesty E50 od Strečna ukončil uprostred rieky Váh (!) a pokračovanie, prípadne ukončenie ponechal asi na fantázii predstaviteľom dotknutých obcí, okresu a kraja.
Boli tam predstavené bystrické utopistické vízie diaľničnej siete na Slovensku, neochota ministerstva budovať tunel z Višňového, návrhy na vybudovanie náhradnej štvorprúdovej komunikácie cez Strečno do Martina a podobne. Bol predstavovaný aj urbanistický zámer priblíženia urbanistických centier Žiliny a Martina. Žilina s okolím predstavuje tretie najsilnejšie priemyselno-hospodárske centrum na Slovensku a v budúcnosti je predpoklad, že ako prvá prekročí aj magickú hranicu 100 tis. obyvateľov.
Reply on: Jozef #2855:
Napr. tie privadzace - neboli spominane nejake casove horizonty, terminy stavby a dostavby?
Reply on: Jozef #2855:
Nemas naaahodov ten zraz nakodovany do mp3? rad by som si to vypocul.
Na diskusnom fóre Dopravný život Žiliny za oblasť MHD bol pozvaný riaditeľ DPMŽ. V úvodnom pridelenom päťminútovom časovom limite predstavil DPMŽ. V ďalšej časti prešlo fórum do diskusie na ktorej mali pozvaní predstaviť víziu budúcnosti svojej dopravy. V tejto časti okrem iného riaditeľ porovnal dotácie v zahraničí a na Slovensku pre DP, nedôslednosť projektantov pri projektovaní šírky ulíc, zastávok pre MHD a podobne. Diskutujúci vysoko ocenili MHD v Žiline, hlavne trolejbusovú dopravu za desaťročné pôsobenie a otázky sa sústreďovali najmä na ostatných, na oblasť diaľníc, privádzačov, leteckej dopravy a cyklistických trás.
Diskusné fórum Dopravný život Žiliny sa uskutočnilo za účasti odborníkov z oblasti dopravy KÚ, VÚC, MsÚ, KR PZ, Železničnej spoločnosti, poslanca NR, DPMŽ, SAD a Letiska Žilina. Diskusiu viedol prorektor ŽU. Medzi prítomnými boli predstavitelia politických strán, predseda VÚC, dekani fakúlt ŽU, Výskumný ústav dopravný, z ministerstva dopravy, projektanti, urbanisti, poslanci MsZ a ostatní záujemcovia o diskusné fórum. Skutočne odborná špička zo Žiliny. Fórum začalo o 17 hod. a skončilo o 21 hod. Témami boli všetky druhy dopravy, MHD, SAD, železničná doprava, ŽRIDS, letecká doprava, vodná doprava, budovanie diaľníc, cestných komunikácií, križovatiek, vývoj mesta, ďalšia urbanizácia, kontajnerova doprava, rozbor nehodovosti na cestách, budovanie cykloturistických chodníkov, životné prostredie a podobne. Bol to veľmi široký záber na jednotlivé oblasti, a preto čas 4 hodín bol nepostačujúci. Možno by bolo vhodné, ak by v budúcnosti téma dopravy bola rozdelená na jednotlivé sekcie. Diskusné fórum bolo vedené na vysokej odbornej úrovni. Nadácia 21. storočia, ktorá toto pripravila, pozýva o mesiac na diskusné fórum Športový život Žiliny.
Reply on: Jozef #2852:
To ano, ale eticke to rozhodne nie je, kedze doteraz boli cestujuci zvyknuti, ze sa dala dalsia cesta odictat aj skor a zmenu im nikto neoznamil.
Tato "blbuvzdornost" zariadenia je IMHO lepsia, kedze sa daju zistit zvysne cesty bez toho, aby to zbytocne pripravilo cestujuceho o jazdu, ale rozhodne tomu mala predchadzat riadna informacna kampan.
Reply on: Jakub #2850:

Samozrejme, že pravdu má revízor a to poučenie som nečítal, čiže neviem čo tam je napísané. Myslím si, že v Prepravnom poriadku je napísané, že cestujúci si musí po 5. jazde označiť ďalšie jazdy (teda nie po tretej alebo štvrtej). Problém je teda vyriešený.
Reply on: Fred #2816:

Fred napísal, že "poznam tvare revízorov lepsie ako slovenskych hercov". To poznám aj ja, ale chcel by som upozorniť na ďalšiu dôležitú vec. Kontrolné zariadenie revízora rozpozná tri posledné jazdy na MČK. Čiže ak niekto cestuje na jednopásmovú kartu a po 5 zastávkach si neoznačí ďalšiu jazdu, ale túto si označí až vtedy ak zbadá revízorov, tak má smolu. Revízor zistí na kontrolnom zariadení tri posledné jazdy, čiže vidí že cestujúci má napr. tri zastávky v tom istom spoji precestované načierno. To sa stalo už aj mne, ale ...
Reply on: Jozef #2849:
Pravda je rozhodne u revizora ☺ .
V tych pokynoch, co sme podpisovali je len, ze si stav karty mozes zistit, ak kartu nechas "v oznacovaci" aspon 1 sekundu. Ine poucenie tam nie je a ani som o tom nikde necital, ze nove cipove karty sa spravaju tymto sposobom.
Teraz večer som cestoval s revízorkou a ozrejmil som si niektoré skutočnosti o ktorých sme diskutovali. Vladimír to tu už vysvetlil, že "v systéme R&G je to nastavene tak, ze kym oznacena karta plati, nemoze byt oznacena druhy raz. Ak ju prilozis na oznacenie v spoji, v ktorom este plati, system to rozpozna a iba Ti ukaze kredit". Toto nastavenie predtým pri kontaktných MČK nebolo. Cestujúci si teraz neprečítali pri nových bezkontaktových kartách pokyny (ani ja) a označujú si pri jednopásmových kartách ďalšiu jazdu niekedy skôr ako prešlo 5 zastávok. Systém ukáže cestujúcemu kredit, on si však myslí, že kartou si označil ďalších 5 zastávok. Revízorka mi vysvetlila, že jej na kontrolnom zariadení ukáže posledné označenie, čiže cestujúci sa vezie načierno, naopak cestujúci tvrdí že si pred chvíľou označil kartu na označovači. A kde je teraz pravda???
Reply on: Fred #2818:
Mam na mysli oznacovanie PAPIEROVYCH listkov.
Reply on: Jozef #2829:
No neviem, ja považujem za oveľa väčší problém do budúcnosti výstavbu Auparku na Štúrovom námestí. Bude tam veľké bezplatné parkovisko, čo pritiahne do tejto preťaženej oblasti ešte viac áut.

Pokiaľ ide o zjednosmernenie vnútorného okruhu, nemyslím si, že by to podstatne zvýšilo jeho priepustnosť. Zvýšil by sa totiž počet tých, ktorí by z dôvodu jeho jednosmernosti museli ísť dlhšou trasou. Možno by pomohlo, keby aspoň po Veľkej okružnej, ktorá je širšia, boli tie prúdy tri.

Podľa mňa by riešením do budúcnosti bolo obmedzenie individuálnej dopravy do centra. Myslím si, že čiastočne sa to už podarilo toľko kritizovaným spoplatnením parkovania, ale skutočným riešením by bolo len zavedenie poplatku za vjazd do centra. Viem, že sa nemôžeme porovnávať s Londýnom, ale všimnime si, ako im to pomohlo. V našich pomeroch som efekt mýta videl pred niekoľkými rokmi v Banskej Štiavnici. Vyberali len symbolických 10 Sk, ale účinok bol obrovský - centrum mesta sa takmer vyprázdnilo od áut, ktoré by inak len prechádzali. Aj tí, čo išli do centra, mohli zaparkovať bezplatne na jeho okraji a ísť len kúsok pešo. Bohužiaľ to tak bolo len dve či tri sezóny, vraj to nie je v súlade s platnou legislatívou. Tak zaviedli drastické poplatky za parkovanie, ale od vtedy je centrum BŠ aj tak plné áut, ktorých vodiči to parkovné aj tak nezaplatia. Poznáte to - zastaví kdekoľvek pred obchodom a rozsvieti varovné svetlá...
Reply on: Miro #2845:
Kedze sme tu uz dost OT, reagoval som priamo na tvoj mail ☺ .
Reply on: Jakub #2843:
Nebudem sa hádať, to o povinnosti vydať z akejkoľvek bankovky som videl niekedy v TV. Neviem, prečo by práve v pokladniciach na stanici mali mať väčší problém s drobnými než napr. v hypermarkete. Ja som kedysi mal celkom malú predajňu a viem, koľko som denne nosil drobných z banky. V hypermarketoch si to tiež vedia zabezpečiť, tak prečo nie na železnici? U sprievodcu by som to chápal, ale tam zase platíš dosť mastný príplatok (okrem prípadu, že si nastúpil na zastávke, kde sa cest. lístky nepredávajú), takže by tiež mohli trochu pohnúť neviem čím.

Čo sa týka povinnosti prijať platbu v akýchkoľvek minciach a bankovkách, práveže tam je to obmedzené, že predávajúci je povinný prijať platidlá len do určitého počtu kusov.
Reply on: TeBeCe #2842:
Kedysi sme mali v skole temu nahrada skody a nas vyucujuci - advokat nam povedal, ze tieto ustanovenia, co si tam pisu o odmietnuti zodpovednosti za skodu, su pravne irelevantne. Bohuzial si uz na podrobnosti nepamatam a nemam teraz ani cas to rozoberat.
Reply on: Miro #2838:
Nie, ide o tzv. nedefinovany pravny pojem, pretoze pojem "primerany obnos" sa neda exaktne definovat, vzdy zalezi na konkretnych okolnostiach. Takychto nedefinovanych pojmov mame v pravnom poriadku viac.
Nikoho nemozes nutit, aby ti vydal, ked nema z coho. To, co zrejme myslis je nieco ine, totiz povinnost predavajuceho prijat platbu v akychkolvek druhoch platidiel az do stanoveneho limitu (lebo bezne sa stava, ze predavajuce odmietne zobrat napr. vacsi pocet minci).
Na stanici praveze mavaju problem s drobnymi, kedze vacsina tam plati celymi bankovkami. A to uz nevravim o kupovani si listkov vo vlaku, pokial nemas presne, tak ti sprievodca nema z coho vydat.
Reply on: TeBeCe #2841:
"V prípade mimoriadnej udalosti je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu do cieľovej zastávky iným vozidlom tej istej prípadne inej linky a to bez zaplatenia ďalšieho cestovného (dovozného) a bez nároku na náhradu škody vzniknutej použitím náhradnej prepravy."
Reply on: zoZa #2840:
do ciela sa mozes dopravit hocijakou inou linkou. a dokazovat v takychto pripadoch netreba nic, to je vec DP.
Reply on: Vladimir #2837:
#2824 , tak ano, ale kym pride nejaky nahradny bus, tak mnoho ludi nema cas cakat nan, ked sa ponahlaju napr. do prace, na vlak a pod....a ked nastupi cestujuci, ktory musel z pokazeneho vozidla vystupit, do ineho busu, tak ako dokaze, ked ho stretne revizor, ze sa pokazil bus, a preto ide inou linkou ? a navyse na niektorych linkach, ak sa pokazi bus, tak dalsi ide az za hodinu a pod...., nahradnemu tiez trva isty cas, kym pride, takze tak..
Reply on: Vladimir #2837:
A co je to za dovod, buranie statistiky? Co sa z toho dozvedia, naco im bude vediet, ze sa preda tolko listkov za 6 Sk a tolko za 10? Na zistovanie poctu cestujucich predsa sluzia palubne pocitace.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.