Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prosím, neviete mi poradiť, či tento dopravca https://evidencia-dopravcov.eu/dopravca/3417 nemôže byť Ladislav Muchý Autola?
Našiel som, že sa tu v archíve riešila jeho nehoda (7/2007, okolo #12399 ), ale nenastala zhoda, či ŠPZka inkriminovaného vozu bola naozaj ZA-835DA. Preto ak by ste si niekto pamätali, čím jazdil linky do Kie, pomohlo by mi to 🙂 Ď.
Reply on: cesare.mori #22934:
Poprosím, zdržte sa osočovania a rasistických prirovnaní. Ďakujem.
Reply on: cesare.mori #22934:
Welcome back my friends to the show that never ends - the immortal nazi village dog is back again!
Reply on: TB94 #22932:
Nerozumiem tej mínuske na svoj príspevok, keď som si dal s tým námahu a čas aby som spracoval návrh na zlepšenie MHD v Žiline. Ale to je také typické slovenské, čakať ako cigáň so založenými rukami a ak niekto niečo vypracuje, tak už pľuť a okopávať.

Linka 1 by potrebovala v prvom rade normálnu trasu, rovnakú v obidvoch smeroch a nie jednosmerné riedke harakiri.

Linke 3 som dodal obojsmerne rovnakú trasu aby sa mohli ľudia dostať k Auparku a polícií bez obchádzania okolo stanice. Takéto okružné linky z jednej radiály bez druhej linky z rovnakeh radiály s prejdením okružného úseku opačne nestoja za veľa, resp. systém stojí za prd.

Posilnil som 4/14 a 6 ako náhradu za zrušenú a zbytočnú linku 7, ktorá ide od Polície po Vlčince neraz v závese za 4/14 a to je doslova plytvanie výkonmi, najmä keď od Soliniek po Vlčince v tom ide v závese za 4/14 pár ľudí. A hlavne tú mizériu so spojmi linky 6 na Vlčince som odstránil, pretože tak sprzniť dobrú linku je tiež ukážka ako to vyzerá, keď sa len látajú diery v nedorobených návrhoch a keď dopravca a objednávateĺ nemajú šajnu čo robiť.

Čo sa týka prestupov, tak tie sú v pohode pokiaľ sa človek dopraví zo sídliska a vykoná prestup v centre až. Chce to však zmeniť spiatočnícky zatvrdnutý systém tarify s lístkami max./nad 5 zastávok, nabíjanie jázd na kartu a potom ten "úžasný" prestupný lístok, ktorý treba označiť v prvom aj druhom spoji. To je systém, ktorý kompletný človek nevymyslí. Jednoducho to chce časové lístky s platnosťou 10 (alebo 15min), 30, 60 a 90 min a jednen typ električenky na 30, 90 a 365 dní na celú MHD Žilina. Ponechal by som ešte 24h lístok samozrejme.
Pre tých čo nevedeli, ja už som tadiaľ 2x prechádzal L27 a dokonca na Hájik sa ľudia zviezli odtiaľ jedinú zastávku, no veď kto by to v tej zime a mraze hore šlapal peši, napr. mamička s kočárom.

https://www.zilinskyvecernik.sk/clanok/zastavka-v-zavodi-zacala-sluzit-cestujucim-po-vyse-roku/9250/
Toto na navrhovaní neznášam, dá sa vymyslieť X variantov, ale aj tak ani jeden nebude vyhovovať takmer všetkým.

Čo sa aktuálneho stavu L1 týka, pokiaľ aspoň nie je dotiahnutá na Hájik a príp. viac spojov, tak v súčasnej podobe a s hodinovým intervalom nemá veľký význam, lebo ide nikam a ešte aj riedko.
Tento týždeň som mal čas tak som sa odviezol väčšinu trasy, síce až posledný spoj, len pre zaujímavosť teda uvádzam: pri Polícii nastúpili niekoľkí, no väčšina z nich vystúpila už na ďalšej zastávke a na stanici, v podstate až od Hurbanovej sa naplnila a na dlhší čas, samozrejme.
Od DPMŽ do centra neviem či cestovala jedna či dve osoby, skôr tipujem že väčšina z tých pár cestujúcich čo prišli ku Polícii nastúpila až na Hálkovej či Závodskej lebo akurát v ich čase nešiel náhodou žiadny bus L21/22/26.
Vyťaženie od Hurbanovej po VL dobré, ale ak by nešla L1, čakajúci by šli s L14/6 o pár minút neskôr.
Samozrejme na VL všetci vystúpili, a ďalej šiel prázdny spoj s priemerom 1 nastúpená osoba na každej zastávke a od SO do centra je (ne)vyťaženie podľa toho či šla iná linka tesne pred alebo je L1 po viacerých minútach prvá.
Ani neporovnávam podľa CP aké sú odstupy od iných liniek, lebo meškanie od centra cez VL po SO sa nazbieralo na 7 minút, a každý deň to je asi inak.

Keď to zhrniem, od DPMŽ po sídliskách ten spoj nerozviezol nikoho, len zdvojoval iné linky po celej svojej trase a k DMPŽ tiež asi takmer nikoho nedoviezol. Preto sa nečudujem že niekoľko ešte neskorších spojov bolo už škrtnutých, otázne je koľko spojov reálne za celý deň má význam, či vôbec nejaké, okrem možno ranných.
Lebo sa mi zdá že je omnoho rýchlejšie odviezť sa zo sídlisk do centra na Hurbanovu prvým hocijakým trolejbusom čo príde a tam skočiť na L27/29/31, ktoré len v rannej špičke majú toľko spojov ako L1 za celý deň! Jediný šikovný spoj sa mi javí ten prvý s príchodom k DPMŽ o 5:47, to sa na šiestu dá stihnúť peši aj do iných podnikov v dosahu.

Keby v budúcnosti L1 končila až na Hájiku a aspoň 2 spoje za hodinu, tak ak by aj zo sídlisk k DPMŽ nikoho ten spoj neviezol, tak aspoň od Polície na Hájik určite áno, veď L27 z Hurbanovej na konečnú Hájika tiež odvezie celkom dosť ľudí čo som si všimol aspoň popoludní.

Ale vzhľadom na súčasnú situáciu, keď ulice zapchali autá, sa vôbec neoplatia dlhé/okružné linky, lebo čím je trasa dlhšia, tým väčšie meškania spoje naberajú, je to škoda, ale treba rátať aj s týmto.

L1 by bola šikovnejšia na trase Hájik-DPMŽ-centrum a spať a s hustejším intervalom, aspoň 20 minút, a aspoň približne urobiť preklady s L6+16. Aj zastávka Pod vinicou by konečne dostala normálne intervaly, L27 tam má za celý deň spojov málo.

Len to chce zrekonštruovať troleje, natiahnuť aj tam kde nie sú zatiaľ, nakúpiť viac parciálov, a zlepšiť niektoré intervaly, lebo ideálne to ani po rokoch postupných miernych úprav stále nie je a otázne je tiež ako by väčšiu zmenu prijali cestujúci, predošlý pokus pred dekádou dopadol katastrofálne.
Ľudia tu prestupujú neradi, nepríjemné je to zvlášť v zime v silných mrazoch a keď spoje nenadväzujú. Ale niekde je naopak prestupovanie výhodnejšie, keď namiesto jedného priameho spoja raz za hodinu môže byť oveľa viac spojov s prestupom, ale to sa hodí len do niektorých okrajových častí mesta, kde sa iná možnosť nevyplatí.
Pár dní som sa hral s návrhmi linkovania trolejbusov (autobusové linky pridám neskôr) v asi 5 variantoch a ako najlepší mi vyšiel nižšie uvedený. Mal som ešte jeden s pravidlom, že všetky linky budú premávať v intervale 15/20/15//20 (iba k DPMŽ v 30/40/30//40).

linka 1 (12m)
a) Vozovňa DPMŽ - Polícia - Aupark - Železničná stanica a ďalej pokračuje ako linka 3 (30/30/30//30)
b) Hálkova - Polícia - Aupark - Železničná stanica a ďalej pokračuje ako linka 3 (30/30/30//30)

linka 3 (12m, 7-8/15/7-8//15)
Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - Železničná stanica a ďalej pokračuje na striedačku ako linka 1 (polovica spojo k vozovni a polovica iba po Hálkovu) alebo 16 iba počas špičky pracovný dní

linka 4/14 (18m, 7-8/15/7-8//15)
Fatranská - Matice Slovenskej - Sv. Cyrila a Metoda - Košická - Železničná stanica - Polícia - Hliny - Solinky - Veľký diel - Fatranská - Matice Slovenskej (okruh) a späť ako linka 4

linka 5 (12m, 15/15/15//30)
Solinky - Hliny - Aupark - Nemocnica - OC Dubeň a späť , v rannej špičke pracovných dní všetky spoje premávajú až na ul. Matice Slovenskej so zachádzkou cez Sv. Cyrila a Metoda do cca 8:30

linka 6 (18m, 15/15/15//15)
Stodolova - Polícia - Železničná stanica - Nemocnica - Sv. Cyrila a Metoda - Matice Slovenskej - Fatranská a späť

linka 16 (12m, 15/-/15//)
Stodolova - Polícia - Aupark - Železničná stanica, pokračuje ako linka 3

Počas školských prázdnin linky premávajú v nasledovných intervaloch
1 a 6 bez zmeny
10/15/10//15 linky 3, 4+14
20/20/20//30 linka 5
30/-/30//- linka 16

Keďže na linke 3 ostáva počas prázdnin v špičke 6 odchodov za hodinu (10 min), tak tretina pripadá na linku 16, tretina na spojoch linky 1 po Hálkovu a tretina na spojoch linky 1 do Vozovne, alternatívne je možné spoje z Hálkovej v špičke predĺžiť na Hájik, čím by spoje 1 Hálkova - ŽST premávali iba mimo špičky

Ročné navýšenie vzkm by bolo 503 205 vzkm v čom nie sú započítané ešte dojazdové spoje z Vlčiniec, OC Dubeň, Hájika a Soliniek. Keby sa ponechala modifikácia návrhu zrušenia obmedzenia L16 počas prázdnin na úkor spojov L1 Hálkova - ŽST počas prázdnin, tak je ročný nárast o 508 915 vzkm ročne.

Reply on: S499.1023 #22929:
Aha, tak to asi bolo. Ale aj tak sa mi čosi marí, že na T-bus vtedy lákali aj so sk. B. Že by súčasťou kurzu bolo vtedy aj rozšírenie na sk. C, prípadne D?

V každom prípade som tým chcel povedať, že na jazdenie s trolejbusom stačilo kedysi menej než na autobus. Teraz čítam opak - šoférovanie trolejbusu je vyšší level, než autobusu.
Reply on: Miro #22928:
Zle si pamätáš. Na električku bez VP, na trolejbus so skupinou C do kurzu na trolejbusy. Zamysli sa nad tým logicky.
Reply on: TB94 #22927:
"...na busoch vie jazdiť každý, ale TB?"

To je zaujímavé, ja si pamätám, že tak asi pred 40 rokmi, keď som študoval v Bratislave, tak tam bolo možné ísť brigádovať na TB s VP skupiny B po zácviku, takisto aj na električku. Ale na autobus požadovali skupinu D.
Reply on: frangar.02 #22926:
DPMŽ je na tom s vodičmi nie ideálne, keď musia priplácať tisíce navyše aby to nejako polátali, takže už len z tohto hľadiska - je nejaké navýšenie vzkm vôbec teoreticky možné? Lebo sa mi zdá že je to dosť tesné udržať aspoň súčasný stav, na busoch vie jazdiť každý, ale TB?
Viete mi niekto povedať, že aký objem navýšenia výkonov predkladal DPMŽ do zastupiteľstva nedávno? Navýšenie o 500 000 vzkm na trolejbusových linkách by bolo priechodné? A koľko trolejbusov v súčastnosti je maximálne počas dňa vo výprave?
Na skúšobných jazdách videné nové t- busy ,287,289.
Reply on: Majo #22922:
Pri c) by som spojenie Žilinskej univerzity s internátom na Hlinách nerzrušil. L5/15 totiť premávali cez Veľký diel okolo ŽU rovnako ako dnes L4/14 a prešli po Hlinskej ulici okolo internátov presne ako dnes L4/14. V časoch L5/15 toto spojenie ešte vykonávali aj L7/17. Dnes túto funkciu prebrali L4/14 a nezmyselne zavedená L7, ktorej výkony by mohli byť použité oveľa rozumejšie, ako napr. na posilnenie L6 a 16, ktoré by mohli ráno premávať každých 12 minút a poobede každých 15 minút, čím by v relácií Hájik - centrum poskytovali interval 6 minút v rannej špičke a 7-8 minút počas poobednej špičky.
Vie mi niekto vysvetliť alebo vyvrátiť preco nie?,
Preco sa nevytvoria kratke jednoduche mestske okruhy

(trolejbus) so zaciatkom v mesto>sídlisko>mesto
A nech sa stale tocia dookola v nastavených intervaloch,

(autobus) mesto>mestská cast>mesto /alebo skor ak sa da prestúpiť na siet trolejbusov/

Jedno sídlisko=jedna (max dve) linka tak frekventovane ako treba.
Jedna mestská cast = jedna linka co najkratšia aby sa dokázali co najrýchlejšie napojiť

S predpokladom ze vsetky listky by boli automaticky prestupne 60/90minútové
A z okruhu [velka okruzna/aupark/1.mája/železničná stanica/ Hurbanova ] by vznikol prestupny okruh (s free okruznou linkou) ktoreho km by sa objednávali samostatne, dotované mestom a komerčným biznisom reklamou. A odkiaľ by zacinali a končili vsetky spoje.

+špecifická linka ktora by spájala vsetky sídliská, ale vyhybajuc sa centru.


Popripade v špičke/ sedle by sa robili tie kratke sidliskove okruhy aj garantovane s pokračovaním na free okruh
Je to zly napad? Je to zrozumiteľne? Skutocne ma zaujima vas nazor.
Reply on: Frangar #22918:
Pri c) by si zrušil spojenie Žilinskej univerzity s jej internátom na Hlinách. A to je dosť podstatné spojenie. Linka 8 by po otvorení dnešných obchodných centier v centre Žiliny v pôvodnej podobe určite nemala opodstatnenie. Vo všeobecnosti nevidím nijaké prínosy tohto linkového vedenia oproti súčasnému stavu. Akurát by som bol za predĺženie všetkých spojov linky 6 na Vlčince, Matice slovenskej namiesto Atria Dubeň a skrátenie linky 1 do trasy Kvačalova, DPMŽ - Atrium Dubeň a obnovenie jej sedlovej prevádzky.
Reply on: TB94 #22919:
Áno, je to tak zámerne. Okružné linky sú z dôvodu správnej funkcionality stránok rozdelené na samostatné smery. Zobrazovať v jednom smere poznámku, ktorá sa týka smeru opačného, mi pripadá ako duplicita.
L20 - tri spoje od BY končiace na Zvolenskej nie sú v CP vyznačené i s poznámkou (len pre opačný smer od Fatranskej sú).
To je zámerne tak je uvedené z logického hľadiska?
Ešte do tretice príspevok pre tých, ktorí majú radi trošku histórie, tak pripájam stav CP z júla 2004 po otvorení trate na Veľký diel ako vyzerali CP jednotlivých liniek a ich trasy.

L1 Kvačalova - Polícia - ŽST - Košická - Matice Slovenskej
v špičke 2x za hodinu (odstupy 30, 34, 29, 35 min), v sedle a cez víkend 1x v takte cca, počas špičky bol odstup spojov 19/41 minút, celkovo sa odchody z Kvačalovej menily, prešli do taktu na 2-3 a zas sa zmenila minúta odchodu

L3 (alebo nedotknutá stálica čo sa týka trasy)
interval: 8/20/10//20, vtedy si pamätám na linke zásadne kĺbové vozidlá, tu by ma zaujímalo, že čo sa porobilo s L3, že dnes na nej prakticky kĺbové vozidlo až na 1-2 poradia nevidím a ani to nejak nie je cítiť, že by klbáky na nej absentovali?

L4 Solinky - Hliny - polícia - ŽST - Košická - Matice Slovenskej - Fatranská
intervaly: ráno 8-11 min, sedlo z Fatranskej 16-12-12-20 min zo Soliniek 17-16-15-12 min, poobede 10-13 min, víkend opäať perla ako sedlo z Fatranskej 00. a 30. a zo Soliniek 09. a 36.

L5 Fatranská - Matice Slovenskej - plaváreň - Štúrovo nám. - Hliny - Solinky - Veľký diel - Fatranská - Matice Slovenskej a opačne ako L15
interval: ráno, 20 a 25 min interval, od 7:30 cca do 9:00 interval 25/35 (2x za hodinu iba), v sedle až do konca špičky interval 20 min, potom sa to v celku držalo na 30 min cca iba na L15 atypicky o 16tej 1x za hodinu a potom o 17 a 18tej 3x za hodinu a potom klasické večerné experimenty s intervalmi 30, 40 a 50 min, víkend 30 min, občas niektorý odchod vyseknutý

L6 Stodolova - polícia - ŽST - nemocnica - plaváreň - Sv. Cyrila a Metoda - Matice Slovenskej - Fatranská
interval: ráno 23 a 30 min, sedlo 60 min a na konci sedla z Hájika natiahnutý na 73 min, poobede 27/33 z Hájika a 23/37 z Fatranskej, víkend 60 min

L7/17 Hájik - polícia - Hliny - Solinky - Veľký diel - Fatranská - Matice Slovenskej - Košická - ŽST - polícia - Hájik, opačne ako L17
interval: ráno 27/33 na L7, 20/40 na L17, v sedle 60 min, poobede 20/40 na L7 a 20 min na L17, večer posledný spoj 19:45 na L17 (o 19h nešla L7) a 20:45 na L7, víkend 60 min presne a všetky spoje (!!!), L7 prvý spoj 5:57 až po 20:57 držala odchody v takte, L17 o 7:17 po 21:17 držala takt
ešte pre doplnenie, jazdný čas L7 = 61 minút, L17 = 60 minút

L8 Carrefour - nemocnica - ŽST - polícia - nemocnica - Carrefour
interval: 30 min, prvý odchod 8:00, posledný 21:30, vynechané spoje 11:30 a 19:30

L16 trasa ako dnes, len okruh po centre robila opačne ako dnes, t.j. premávala od polície cez ŽSR, Veľkú okružnú a k polícií a späť na Hájik
premávka: ráno "až" 4 spoje, poobede z Hájika 3 spoje o 13, 14 a 15:47, o 16tej nič (zrovna keď o 16tej ľudia končia v práci - "ideál") a potom 17:10, 18:25, 19:25, 20:25 a 21:25 (podľa mňa túto linku bolo úplne zbytočné držať pri živote, radšej mohli L6 posilniť)

Inak s odstupom času na toto linkové vedenie pozerám ako na nie to najhoršie (pamätám čo potom prišlo po zavedení okružných liniek z m.č. po centrum aká nevôľa a celkom oprávnená). Stačilo by, keby urobili iba tieto úpravy:
a) zrušili L7/17 a 16 a posilnili primárne L6 a doplnili počet spojov na L4 do pôvodného stavu
b) zrušili L8 a presmerovali L1 k OC Dubeň (nemusela by tam končiť L6 a mohla spájať väčším počtom spojov Hájik s Vlčincami)
c) Veľký diel by obsluhovali iba L5/15, ktoré by mohli byť v prípade väčšieho náporu posilnené, problémom by ale bolo spojenie so ŽST, pre to ako alternatívu mám riešenie skrz obnovenie pôvodnej L5 (ako dnes) a potiahnutie L3 na Maticu Slovenskú a tá by obsluhovala Veľký diel, čím by opäť opodstatnene na nej premával kĺbové trolejbusy

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.