Reply on: Dispecer #22633:
Áno, ale ak je tam veľká skupina žiakov a študentov, ktorí ráno cestujú z Hájika do škôl na Hliny, (Solinky?) a ŽU, kvôli ktorej sa zdvojuje trolejbus na 7mičke autobusom (a poobede cestujú naspäť už bez zdvojenia), tak pre dostatočne veľký prepravný prúd sa oplatí mať osobitnú linku podľa mňa, aj keď by potom stačila napr. iba v špičke, alebo ešte by sa to obmedzilo iba na školské spoje.
Mike
Mne ako šotoušovi žijúcemu mimo ZA na MHD v ZA najviac vadia:
- extrémne pomalé jazdné doby (" my sme malé mesto, tu sa nemáme kam ponáhľať" - výrok ZA vodiča tbusu)
- neatraktívne intervaly (existuje nejaká nórska štúdia, bola aj spomínaná na imhd, kde sa píše že maximálna doba čakania, ktorú cestujúci akceptujú, je 15 min, ale intervaly Za tbusov mimo špičky sú 20 min a redšie, u busov ani nehovorím). To by ale chcelo navýšenie ročných výkonov MHD, ktoré si mesto objednáva. Navýšenie výpravy vozidiel by možno ani nemuselo byť, keby sa skrátili tie jazdné doby (viď predchádzajúca odrážka). Linkové vedenie mi pripadá celkom logické.
- prakticky žiadne intervaly u autobusov. Na základe prepravných prúdov a veľkostí m. č., ktoré linky obsluhujú, by mohli mať autobusy napr. cez víkend a prac. dni večer (a aj v sedle) interval pravidelne 60 minút, prípadne vybrané 120 minút. V špičke potom 20 min, niektoré linky 15 min. Tak by boli odchody ľahko zapamätateľné a výprava by bola taká istá ako dnes, možno ešte dokonca aj nižšia. Konieckoncov intervalové CP s pravidelnými intervalmi cez víkend sú napr. v NR, PO, TN, ...
- "spravodlivá" tarifa - doteraz si pamätám výrok nemenovaného Juraja, že ani v potravinách pri nákupe nemáte žiadny "predplatný lístok" na základe ktorého by ste platili nižšie sumy potravín, než aké sú uvededné, tak prečo by to malo byť v MHD? Že proste tak ako sa platí za každý jeden nákup tá cena, ktorá je pri potravinách uvedená, by to malo byť aj pri cestovaní ...