Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mne, síce ako cezpoľnému, ale častému návštevníkovi sa trasovanie TB liniek zdá dobré.
Čo sa týka intervalu myslím že je nedostatočný v dopoludňajšom sedle na L4, 6, 14.
Nechce sa mi veriť že to stačí, ale odsledovanú vyťaženosť nemám, takže neviem...To musia domáci posúdiť.
Reply on: Mike #22632:
IMHO linkové vedenie a (ne-)intervaly vyplývajú priamo z toho ako je nastavená tarifa...

Veď taká linka 7 by teoreticky nemusela vôbec existovať, ak by medzi 6+16 a 4+14 bol podobný interval (rovnaký alebo násobný) a nadväznosť na zastávke Polícia... ?
Reply on: Rastik #22629:
Pri tej žilinskej univerzite mi napadá porekadlo že šuster má deravé kopyto, alebo obdobné že doma nikto nie je prorokom.

Mne ako šotoušovi žijúcemu mimo ZA na MHD v ZA najviac vadia:

- extrémne pomalé jazdné doby (" my sme malé mesto, tu sa nemáme kam ponáhľať" - výrok ZA vodiča tbusu)

- neatraktívne intervaly (existuje nejaká nórska štúdia, bola aj spomínaná na imhd, kde sa píše že maximálna doba čakania, ktorú cestujúci akceptujú, je 15 min, ale intervaly Za tbusov mimo špičky sú 20 min a redšie, u busov ani nehovorím). To by ale chcelo navýšenie ročných výkonov MHD, ktoré si mesto objednáva. Navýšenie výpravy vozidiel by možno ani nemuselo byť, keby sa skrátili tie jazdné doby (viď predchádzajúca odrážka). Linkové vedenie mi pripadá celkom logické.

- prakticky žiadne intervaly u autobusov. Na základe prepravných prúdov a veľkostí m. č., ktoré linky obsluhujú, by mohli mať autobusy napr. cez víkend a prac. dni večer (a aj v sedle) interval pravidelne 60 minút, prípadne vybrané 120 minút. V špičke potom 20 min, niektoré linky 15 min. Tak by boli odchody ľahko zapamätateľné a výprava by bola taká istá ako dnes, možno ešte dokonca aj nižšia. Konieckoncov intervalové CP s pravidelnými intervalmi cez víkend sú napr. v NR, PO, TN, ...

- "spravodlivá" tarifa - doteraz si pamätám výrok nemenovaného Juraja, že ani v potravinách pri nákupe nemáte žiadny "predplatný lístok" na základe ktorého by ste platili nižšie sumy potravín, než aké sú uvededné, tak prečo by to malo byť v MHD? Že proste tak ako sa platí za každý jeden nákup tá cena, ktorá je pri potravinách uvedená, by to malo byť aj pri cestovaní ...

Žilina bude mať novú trolejovú vežku http://www.dpmz.sk/zmluvy/1518523244_75.pdf
Reply on: Rastik #22629:
Krásny príspevok. 100% súhlas. To s tým autom Ťa prejde, až príde manželka a deti.
Reply on: johnnyjanko #22592:
Nasledujúca poznámka samozrejme nesmeruje na Vás, ale obávam sa, že súčasná organizácia MHD v Žiline je taká katastrofálna, že lepšie riešenie by dokázala navrhnúť aj slabšie vycvičená opica so zbežnou znalosťou problematiky. A takýto stav tu takmer bez zmeny trvá už 20 rokov. Osobne sa domnievam, že jediným cieľom takéhoto trasovania a hustoty liniek je minimalizácia počtu vozidiel, aby náklady na obnovu a údržbu vozidlového parku boli čo najmenšie. Lenže naši papaláši bez ohľadu na stranícku príslušnosť nevyhnutne potrebujú financie na celkom iné investičné priority: luxusné služobné limuzíny, zlaté perá, služobné ajfóny a najmä tučné zákazky pre spriaznených podnikateľov. Najpikantnejšie na tom je to, že priamo v našom meste sídli dopravná univerzita a výskumný ústav, pre ktorý by bolo iste hračkou navrhnúť spoľahlivú, rýchlu a efektívnu organizáciu MHD.

Až donedávna som mal to šťastie, že som býval v centre, ale odkedy som sa presťahoval na koniec Vlčiniec, tak trávim podstatnú časť svojho života čakaním na trolejbus alebo grandióznymi okružnými vyhliadkovými jazdami po všetkých možných aj nemožných zákutiach nášho krásneho mesta. Keďže auto odmietam z osobných a ekologických dôvodov, tak mi nič iné ani neostáva. A to ešte mám to šťastie, že pracujem väčšinou z domu, ale keď potrebujem ísť do mesta na nákup, tak cestovaním strávim toľko času, že keby som býval pri železničnej stanici, tak to už by som mohol chodiť pravidelne na nákupy do Martina alebo hoci aj do Trenčína. Na pracovné stretnutia chodím radšej na bicykli, pretože už som trikrát zmeškal dôležitý míting spoľahnúc sa na mestskú dopravu. Pravidelný spoj MHD jednoducho nešiel a musel som čakať na ďalší.

Celá situácia ma však privádza k amoku, keď sa na sídlisku doslova potkýnam o autá zaparkované úplne všade aj na chodníkoch vzdialených 50m od cesty, pretože väčšina pracujúcich ľudí voľky-nevoľky pochopiteľne prešla na individuálnu každodennú dopravu do práce a také množstvo parkujúcich áut si súdruhovia budujúci onehdá naše sídlisko nedokázali predstaviť ani v najdivokejších snoch.

Ešteže náš múdry, čestný a pracovitý smerácky primátor Choma vymyslel fantastické riešenie - MHD zadarmo pre všetkých občanov s trvalým pobytom v Žiline. Vo výsledku tak bude financií na prevádzku MHD ešte menej a využívať ju budú ľudia s nižšími príjmami a bez auta, čiže tí istí ako doteraz. Akurát si možno častejšie doprajú vyhliadkovú jazdu, aby náhodou nezabudli, ako vyzerajú paneláky na vedľajšom sídlisku. A za tých pár eur, čo ušetria, si môžu so známymi kúpiť drink a pripiť si na večnú slávu nášho geniálneho primátora, ktorý im doprial takýto luxus priam ako z utopických rozprávok o reálnom komunizme. A ľudia, ktorí by nemali problém platiť za skutočne fungujúcu, rýchlu a spoľahlivú MHD hoci aj násobky súčasnej ceny, a ktorých treba akútne dostať z áut do trolejbusov, budú aj naďalej nútení zapĺňať každé voľné miestečko v meste svojimi osobnými približovadlami. Zatiaľ to síce pánovi inžinierovi mestskí poslanci zatrhli, ale voľby sa nezadržateľne blížia a inšpirácia u samotného vodcu štátostrany s jeho nesmierne populárnymi vlakmi zadarmo je nepochybne obrovská.

Takže toľko stručná analýza, aby ste ľahšie pochopili, prečo akékoľvek solídne návrhy lepšej organizácie MHD v našom krajskom meste majú nanajvýš hodnotu ako ukážka moderného (ne)úžitkového umenia.

Ostávam s pozdravom VIVAT SLOVAKIA a želaním, aby pánbožko ochraňoval našu krásnu krajinu pred všetkými tými Sorošmi, Merkelovými, moslimskými teroristami a začmudenými imigrantami, lebo ináč by sa z nás ešte božechráň mohla stať civilizovaná európska krajina.
Je uz znama farebna schema Iveco Busov?
rano dorazila dalsia skoda 27tr.
Neviete kedy bude mať 26Tr testy za sebou? 27Tr to po spustení jázd s cestujúcimi trvalo asi mesiac a pol, 26Tr už jazdí s cestujúcimi o niečo dlhšie.
Reply on: Vladimír #22623:
Ich wußte nicht, was Wikipedia darüber gesagt hat, aber in Slowakisch haben wir ein eigenes Wort: Tyrkys. Wenn wollen wir schon dringend übersetzen ? .
Reply on: Vladimír #22623:
Takže Turci to tak napísali ?
Reply on: S499.1023 #22620:
Was sagt Wikipedia?

"Der Isuzu Turquoise ist ein 26-31 Sitzplätze Midibus den Isuzu für den europäischen Markt in seinem Werk Anadolu Isuzu Automotive Industry & Trading in der Türkei produziert. Als Isuzu Turkuaz wird er in der Türkei als Linienbus bzw. Überlandbus eingesetzt. Im europäischen Binnenmarkt ist er als Isuzu Turquoise Euro bekannt."
Reply on: Maykl #22617:
Na MHD jazdil len chvíľu. Ak si dobre pamätám, tak nočnú L50 s nejakými rannými spojmi na L29, či tak nejako...
Reply on: Dispecer #22618:
Vďaka, tak som sa trafil s tým dôvodom. Diskusiu z minulosti som si nepamätal.

Ale ten rozdiel v spotrebe by ma aj tak zaujímal ?
Reply on: Miro #22616:
Kristepane, to kto prepísal ako "Turkuaz"?
Bratislavské fórum plné fotiek a postrehov z kalamity a my nič ? 😃 Spomenul som si na archívne foto zo dňa 16.01.2018. Fotené na zastávke Cintorínska. Účinkujú - Vrakosa #89, Agora #23, Iris #06.
Pochvala pre vodiča #89, za odvahu, aj za to že vykonal prvý spoj v špičke smer mesto po cca hodine.
Reply on: Maykl #22615:
No, autobusy v Žiline bežne v priebehu dňa vystriedajú niekoľko liniek s cieľom minimalizovať prestoje.

Ináč, taká debata tu už bola:
https://imhd.sk/za/doc/sk/12972/DPMZ-ide-obstarat-5-novych-autobusov?dfpi=10#10
Reply on: Miro #22616:
To Isuzu si pamätám ako DPMŽ vozidlo, aj keď som ho nikdy nepostrehol ako vozidlo MHD. Myslím, že usporiadaním interiéru na mestskú dopravu ani nebolo vhodné/určené...
Reply on: Maykl #22615:
Pred rokmi tu bol jeden taký pokus, ale rýchlo skončil:
https://imhd.sk/za/popis-typu-vozidla/159/Isuzu-Turkuaz
Prečo, to neviem.
Vie niekto, prečo v Žiline nevyužívame aj kratšie autobusy? Na také linky ako L29,L50, L30 smer Vranie (myslím, že aj aj L31) by 10,5 metrové vozidlá určite stačili. Vo Vraní by taktiež uľahčili vodičom otáčanie...

Napadajú ma len dôvody:
- autobusy nie sú pridelené na pravidelné linky, linky striedajú aj počas dňa (toto vidím asi ako najväčší momentálny problém)
- úspora pri nákupe nie je významná
- prevádzka vozidiel nie je adekvátne úsporná oproti 12 m

Otázka náhradných dielov asi nie je problém, väčšinou sú to rovnaké konštrukcie (teda keď sa kúpia busy od rovnakého výrobcu).

Aké je teda porovnanie nákladov (nákup a prevádzka) pri týchto dvoch kategóriách autobusov? Pozeral som na stránkach výrobcov (Iveco, SOR), ale k ničomu som sa nedopracoval, výrobcovia dokonca neuvádzajú ani spotrebu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.