Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
To o tých automobiloch sa spomínalo, ale neznamená to, že by sa mala rušiť MHD. Aj na západe sa chvália o vysokom počte prepravených ľudí. Nemám obavy o rušení trolejbusových tratí napr. v Žiline alebo v Prešove, kde je úzky vzťah mesta k DP. Budú síce ťažkosti, lebo ide o peniaze. Viac obáv mám o MHD v Banskej Bystrici, ku ktorej sa macošsky správa súkromná spoločnosť a bohužiaľ ani z mesta nie je nejaký záujem. Neviem, či si niekto neuvedomuje, že mesto ako živý organizmus potrebuje MHD ako soľ.
no o tych investiciach uz by som aj nieco vedel.... Slovensko pokial sa nemylim, bude krajinou s najvyssim poctom vyrobenych automobilov na obyvatela na svete... Cize mozno umyslom vlady je preto rusit mhd v mestach postupne, aby ludia zacali viac nakupovat automobily, cim sa sice pravdepodobne zrychli obeh penazi v state..mozno aj ekonomika a taktiez to urcite prospeje zivotnemu prostrediu ☺ .
to ano, ale prisiel som nato, ze tie plastove tabule mali predsa len svoju vyhodu, cisla liniek boli pisane takymi velkymi, hrubymi, cervenymi cislicami, ktore boli velmi dobre viditelne aj z dialky...teraz na t-busy 15tr-m uz ich nie je mozne umiestnovat..., preto jazdia aj busy s displejmi a taktiez aj bez nich, nie je to bohvie co, ked su viacerymi sposobme znacene linky... ale najhorsie citatelne je ked su napisane cisla zelenym (teraz ten t-bus tusim jazdi najcastejsie na L3). Mas pravdu , vyvoj ise dalej a patrilo by sa vsetky busy s plastovymi tabulami nahradit displejmi.(len potom problem bude s tym, aby vodic ich nezabudol zapnut...) ☺ , a taktiez to pomoze v tom, ze nemal by nastat problem s plastovymi tabulami typu: ze vodic sa pomyli a bude jazdit bus vpredu s tabulou 6 a vzadu s tabulou s cislom 4:-), alebo este som si vsimol 16 a 6 ☺
Ty si tu minule rozvíril hladinu s tými linkami a ja som to od Prešovčanov schytal. Poprosil by som ťa, aby si si oddýchol od počtu liniek, intervalov a okruhov. Viem, že to je nekonečný príbeh a my to tu nevyriešime. Zatiaľ len rozmýšľaj nad Žilinou jej urbanistikou, privádzačoch, investíciach, trolejbusovom systéme a pod.
coze? to sa da aj viac krat klikat...to som teda netusil..tak to potom asi nemaju moc velku hodnotu taketo ankety v ktorych kazdy moze mat hlasov kolko chce...
Vďaka za úprimnosť. Vývoj ide dopredu a mne sa páčia tie displeje.
Teraz keď premávajú elegantné Citybusy je nádhera sa večer na ne pozrieť, aké majú krásne veľké a čitateľné písmena. Veľmi si cením aj to, že na displejoch sú uvádzané názvy mestských častí (bývalých samostatných obcí) napr. BRODNO, BÁNOVÁ, BYTČICA a podobne a nie názov konečnej zastávky. Podľa mňa je úcta k týmto obciam a občanom, ktorí sú súčasťou mesta.
teraz nieco k tym peknym peknym okruhlym linkam, co boli asi pred 100 , mozno viac prispevkami navrhnute..., ze aby na Hajik isla jedna linka , na Solinky dve, na Vlcince opet jedna, jedna na Kvacalovu, a pod. Bolo by to celkom pekne, a trosku i take vtipne riesenie...ze linky by sa tocili dookola ☺ , ale z mnohorocnych skusenosti viem, ze vozidla neodchadzaju z konecnych presne, a taktiez sa zdrzia na zastavkach , krizovatkach a pod. rozny cas, a preto viem, ze by taketo zavedenie kruhovych liniek (tym myslim linky tvaru pismena P) bolo problemom preto, lebo by cestujuci nikdy nevedel, ze ci uz dalsi t-bus odisiel, alebo este nie, a keby sa teda na seba cakali, tak meskanie jedneho spoja by zapricinilo meskanie celej mhd, a to este nevravim keby sa nejaky t- bus pokazil, alebo nieco podobne...tak kym by dal vediet ostatnym vodicom, ze nech ho necakaju , tak by opet ubehol dost velky cas a boli by problemy..... preto ked vidim, ze vodici nejazdia tak presne, ako by sa patrilo (niekedy chodia aj skor, co je este horsie) tak pochybujem, ci by to s tymi prestupmi dopadlo dobre... (minule ked som potreboval ist surne na autobusove nastupiste , lebo mi odtial odchadzal primestsky bus, tak ked som cakal na zastavke na trolejbus aby ma na to nastupiste odviezol, tak som uz vedel, ze tam ani nemusim ist, lebo trolejbus meskal najmenej 4 minuty.. a preto som sa otocil a isiel naspet domov..(keby maskal maximalne 4 min, tak este by som s vyplazenym jazykom dobehol na ten bus... ☺)) preto som dost skepticky k zavedeniu prestupnej tarify a zredukovaniu liniek a pod. Najskor by si to okrem ineho vyziadalo napriklad aj taketo investicie : kupit vodicom budiky, aby nezaspavali na konecnych, a ked si chcu trochu zdriemnut, tak si natiahnu budik, ktory ich potom zobudi a je to ?
precital som si ten odkaz na clanok , ze co sposobi zvysenie cestovneho....a je to az neuveritelne ked pri zdrazeni cestovneho listka o korunu, aky to ma dopad na celkovy pocet prepravenych osob...., to som skutocne necakal...
Neviem, ci sa budu v Za zdrazovat cest. listky..., mhoho ludi tvrdi, ze ake je to neuveritelne drahe cestovanie MHD, ze sa im viac vyplati ist peso.., alebo dokonca jazdit autom, co je velmi zaujimave..., pretoze autom to vzdy vyde drahsie.... Mne sa preto zda, ze doprava je tak neuveritelne lacna, ze lacnejsia uz ani nemoze byt...take skoro socialisticke ceny...10, 12 Sk/listok, stavim sa, ze aj keby listok stal polovicu..tak by v poctoch prepravovanych cestujucich nebol velky rozdiel..mozno maximalne 1,5 nasobok, poznam soferov automobilov, a preto viem, ze aj keby stal listok na MHD 1 SK, tak aj tak by ju nevyuzivali..., nechceli by sa vzdat svojho pohodlia v aute...hoci cista jazda autom je ovela drahsia ako cestovny listok..., mozno sa to oplati, ale to musia ist autom najmenej 3-4 ludia, inac nie....
To sú tie katastrofické scenáre o ktorých som písal na bystrickom fóre. Zvyšovaním cien ešte nikto neprilákal cestujúcich na prepravu. V dnešnom čase je množstvo automobilov a mnohí ho uprednostňujú pred MHD. Prípadne, ak môžu idú peši alebo aj na bicykloch.
Počet cestujúcich v Žiline sa dá pomerne ľahko zistiť, lebo každý prejde okolo čítacieho zariadenia. Samozrejme okrem detí, nad 70 rokov a podobne. Inde predpokladám, že sa to robí odhadom. Podľa môjho názoru najlepším ukazovateľom sú tržby za cestovné.
Kedysi tieto ukazovatele sledoval aj SŠÚ. Ako je to teraz neviem.
Kým pred dvoma rokmi sa banskobystrickou MHD prepravilo 23 miliónov cestujúcich a pred rokom 19,6 milióna cestujúcich, tento rok ich bude len okolo 17,7 milióna. Pochybujem, ze nabuduce bude niekto volit sucasneho primatora BB.
FAKT NIKTO NEVIE AKO JE TO SO ZILINOU. KOLKO JE PREPRAVENYCH CESTUJUCICH ROCNE?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef
Tak som to našiel, bližšie na: http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1781033
Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.