teraz nieco k tym peknym peknym okruhlym linkam, co boli asi pred 100 , mozno viac prispevkami navrhnute..., ze aby na Hajik isla jedna linka , na Solinky dve, na Vlcince opet jedna, jedna na Kvacalovu, a pod. Bolo by to celkom pekne, a trosku i take vtipne riesenie...ze linky by sa tocili dookola ☺ , ale z mnohorocnych skusenosti viem, ze vozidla neodchadzaju z konecnych presne, a taktiez sa zdrzia na zastavkach , krizovatkach a pod. rozny cas, a preto viem, ze by taketo zavedenie kruhovych liniek (tym myslim linky tvaru pismena P) bolo problemom preto, lebo by cestujuci nikdy nevedel, ze ci uz dalsi t-bus odisiel, alebo este nie, a keby sa teda na seba cakali, tak meskanie jedneho spoja by zapricinilo meskanie celej mhd, a to este nevravim keby sa nejaky t- bus pokazil, alebo nieco podobne...tak kym by dal vediet ostatnym vodicom, ze nech ho necakaju , tak by opet ubehol dost velky cas a boli by problemy..... preto ked vidim, ze vodici nejazdia tak presne, ako by sa patrilo (niekedy chodia aj skor, co je este horsie) tak pochybujem, ci by to s tymi prestupmi dopadlo dobre... (minule ked som potreboval ist surne na autobusove nastupiste , lebo mi odtial odchadzal primestsky bus, tak ked som cakal na zastavke na trolejbus aby ma na to nastupiste odviezol, tak som uz vedel, ze tam ani nemusim ist, lebo trolejbus meskal najmenej 4 minuty.. a preto som sa otocil a isiel naspet domov..(keby maskal maximalne 4 min, tak este by som s vyplazenym jazykom dobehol na ten bus... ☺)) preto som dost skepticky k zavedeniu prestupnej tarify a zredukovaniu liniek a pod. Najskor by si to okrem ineho vyziadalo napriklad aj taketo investicie : kupit vodicom budiky, aby nezaspavali na konecnych, a ked si chcu trochu zdriemnut, tak si natiahnu budik, ktory ich potom zobudi a je to ?
precital som si ten odkaz na clanok , ze co sposobi zvysenie cestovneho....a je to az neuveritelne ked pri zdrazeni cestovneho listka o korunu, aky to ma dopad na celkovy pocet prepravenych osob...., to som skutocne necakal...
Neviem, ci sa budu v Za zdrazovat cest. listky..., mhoho ludi tvrdi, ze ake je to neuveritelne drahe cestovanie MHD, ze sa im viac vyplati ist peso.., alebo dokonca jazdit autom, co je velmi zaujimave..., pretoze autom to vzdy vyde drahsie.... Mne sa preto zda, ze doprava je tak neuveritelne lacna, ze lacnejsia uz ani nemoze byt...take skoro socialisticke ceny...10, 12 Sk/listok, stavim sa, ze aj keby listok stal polovicu..tak by v poctoch prepravovanych cestujucich nebol velky rozdiel..mozno maximalne 1,5 nasobok, poznam soferov automobilov, a preto viem, ze aj keby stal listok na MHD 1 SK, tak aj tak by ju nevyuzivali..., nechceli by sa vzdat svojho pohodlia v aute...hoci cista jazda autom je ovela drahsia ako cestovny listok..., mozno sa to oplati, ale to musia ist autom najmenej 3-4 ludia, inac nie....
To sú tie katastrofické scenáre o ktorých som písal na bystrickom fóre. Zvyšovaním cien ešte nikto neprilákal cestujúcich na prepravu. V dnešnom čase je množstvo automobilov a mnohí ho uprednostňujú pred MHD. Prípadne, ak môžu idú peši alebo aj na bicykloch.
Počet cestujúcich v Žiline sa dá pomerne ľahko zistiť, lebo každý prejde okolo čítacieho zariadenia. Samozrejme okrem detí, nad 70 rokov a podobne. Inde predpokladám, že sa to robí odhadom. Podľa môjho názoru najlepším ukazovateľom sú tržby za cestovné.
Kedysi tieto ukazovatele sledoval aj SŠÚ. Ako je to teraz neviem.
Kým pred dvoma rokmi sa banskobystrickou MHD prepravilo 23 miliónov cestujúcich a pred rokom 19,6 milióna cestujúcich, tento rok ich bude len okolo 17,7 milióna. Pochybujem, ze nabuduce bude niekto volit sucasneho primatora BB.
FAKT NIKTO NEVIE AKO JE TO SO ZILINOU. KOLKO JE PREPRAVENYCH CESTUJUCICH ROCNE?
Diskusia sa ustalila, ale este neskoncila, pretoze ak su problemy tak ci tak sa k nim niekto vrati. Povodne sa diskutovalo o spotrebe a vykonoch el. energie v trolejbusovej doprave. Ja som si medzitym zohnal cenník z energetickych zavodov, ale diskusia pokrocila dalej, uz o pocte liniek, tarifach, AVTD a podobne, kde som sa zapojil aj ja. Je samozrejme, ze niektore veci su naobhajitelne, ale v ramci diskusie to sklzlo len na par vypuklych problemov. Tieto vypichol aj Vladimir a ostatne diplomaticky obisiel. Ked bude mat internet, tak si niektore veci prediskutujeme, nezatazujuc ostatnych.
Jakub:
"Neviem, mnohe tvoje odpovede mi pripadaju ako vystrihnute zo Zilinskeho vecernika". Nuz Jakub nie je to nahoda, ale niektore clanky som pisal ja a aj ten posledny o trolejbusovej doprave pri prilezitosti 10. vyrocia uverejneny na celej strane. Dostal som ponuku v tom case aj zo Zilinskych novin, ale tam som odmietol, lebo by to bolo s rovnakymi myslienkami. Mozno neskorsie nieco napisem.
"Sudruh primator", ktory nim nikdy nebol, ma daleko o rozhodovani o prestupnej tarife. Tu na MZ predklada riaditel DP a napokon v MZ ma prevahu opzicia. Je zaujimave, ze to netrapi ani poslancov z jedneho tabora alebo druheho. Do fora uz nepise ani riaditel a my co tu diskutujeme o problemoch MHD, tak asi toho vela nevyriesime.
Je vsak chvalyhodne, ze sa v tejto tazkej dobe nechali pocut primatori z Presova a Ziliny o dotaciach pre MHD na rok 2005. Cakaju nas este tazke casy. Dufajme, ze to nepojde v MHD do takych extremov ako som cital na bystrickom fore.
Vladimir: jasne, strucne, vystizne a pravdive. Ale mam obavy, ze normalna prestupna tarifa nebude dovtedy, pokial sa tak nerozhodne sudruh primator. A potom to bude ihned najlepsie a najspravodlivejsie riesenie...
no, to by bolo fajn..., aby som zistil ten pomer...., lebo zda sa mi , ze cestujuci v Za vyuzivaju vsetky tri formy...ale aj tak by ma zaujimalo , ktoru najviac..., asi nakup v stankoch, lebo je to najistejsie....
este jedna vec: nasiel som na internete fotky a clanky k tzv. "NAKLADNYM TROLEJBUSOM", je to teda fakt riadna bomba, skutocne doporucujem pozriet si to tym, co ich este nevideli. http://spvd.cz/hertl/vozidla/jar_tb_nakladni.htm
je tam pomerne dost informacii o nich, a taktiez este doporucujem pozriet si len tak na porovnanie velkost cloveka, automobilu a samozrejme toho monstra... ?
mozno si kupim take trosku velke auticko a budem sa s nim mozno vozit po Za, po vybudovanej trolejbusovej trati, ale myslim, ze vzhladom na trosku nemale rozmery vozidla by muselo byt trolejove vedenie asi 3 krat vyssie ☺
myslim, ze by sa viac hodila anketa do Ziliny ta, co je teraz v Presove..., aspon yb som zistil aky podiel cestujucich priblizne nakupuje kde listky..., hoci tato, co je tu teraz je mimoriadne aktualna ☺ .
po presťahovaní sa, som zatiaľ stále bez domáceho prístupu na internet. Situácia sa podľa posledných informácií môže zmeniť tak okolo Nového roka. Dovtedy sa stránky KE, PO a ZA výraznejšie aktualizovať nebudú. Vďaka za pochopenie.
Počas krátkej návštevy Prešova som vykonal len základné veci (pozarovnával stĺpce s updatmi, doplnil chýbajúce novinky, zmeny v katalógu, ankety).
chvalabohu, konecne nova anketa, konecne tu staru dali do riti..., uz mi dost liezla na nervy...aj tak sa na nej nic nerozhodlo, lebo zhruba 50% ludi hlasovali za jedno a 50% za druhe, takze je dobre, ze uz dali nieco nove..., dufam, ze sa ankety budu castejsie menit...
A ešte niečo - argumenty typu "Žilina nemá zbytočne veľa liniek, lebo veď aha, koľko Prešov má" nepovažujem za argumenty. Od cudzích treba pochytiť nápady na zlepšenie a nie na základe jeho pochybení obhajovať svoje vlastné.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa