To obnovenie historickej L1 sa mi celkom páči. Poznám veľa ľudí, ktorým to značne pomôže, najmä zo Závodia, z okolia DPMŽ a z priemyselnej zóny na Priemyselnej ulici (Sunghwoo Tech už má nejakých 300 zamestnancov, Varias cez 100), ktorí sem dochádzajú do práce z Vlčiniec. Len mi nie je jasné, ako sa chce docieliť priame spojenie sídlisk (slová p.Harmana), ak by sa L6 nepotiahla na Vlčince?
takže podľa prvých správ som zvedavý, na úkor čoho to bude... nečakám, že sa vzkm zdvihnú spolu s dotáciami, nakoľko to vyhlásil Harman hneď na začiatku, takže možno dopadneme, že nám bude jazdiť niečo v intervale, ktorý máme v nedeľu (už som si ponadával, keď som sa potreboval dostať v nedeľu doobeda zo žst. na Solinky aj so psom a čakal som skoro 30 min...) ?
GVTD
1) linky 4 a 14 budú "protismerné" na trase Matice Slovenskej -> Velky Diel -> Solinky -> mesto -> Vlčince
2) linka 1 by sa mala obnoviť v pôvodnom rozsahu
3) obnova linky 5 na trase Solinky -> Štúr. námestie -> nemocnica -> Vlčince a spať
4) !neisté! potihanutie L6 na Vlčince
Pretoze Slovensko si akosi zabudlo EuroUniu poziadat, aby malo kapitolu aj na toto. V najblizsej sedemrocnici teda Slovensko na taketo veci ziadat peniaze od EU nemoze, lebo nenahlasilo dopredu, ze na to peniaze bude potrebovat. Teda, ako hovoris, nasi papalasi nieco posr...
V diskusii Pod lampou so Štefanom Hríbom na tému "Žilina včera dnes a zajtra", ktorá sa konala v bábkovom divadle a kde bol diskutujúcim hosťom primátor Ivan Harman, primátor oznámil, že začiatkom jesene vstúpi do platnosti nové trasovanie liniek založené na priamych spojoch medzi sídliskami, konkrétne uviedol Vlčince a Solinky. Primátor vníma, že medzi sídliskami necestuje veľmi veľa cestujúcich, ale takéto linky majú patriť k občianskej dovybavenosti, keďže niekoré inštitúcie (zdravotnícke zariadenia, jedáleň pre dôchodcov, školy) sa nachádzajú na sídliskách a cestujú do nich obyvatelia zo všetkých ostatnýchsídlisk. Takisto sľúbil, že v najbližších rokoch sa budú upravovať zľavy na cestovnom. Na úkor čoho sa tak stane, alebo či plánuje zvýšiť dotácie DPMŽ, už neuviedol.
Na jeseň sa budú meniť trasy trolejbusových liniek. Čakám, že ešte v júli bude zverejnená podoba GVTD (Gubalovej verzie trolejbusovej dopravy). Pozri si príspevok #12350.
Tiez by ma to urcite zaujímalo ze co sa deje s nakupom nových vozidiel. Aj ked by som radsej videl investicie v podobe kupi novych 25Tr alebo Trolin no je tu 7 mesiac v roku a zatial nic.
V poslednom case som na tomto fore moc nebol no mohol by mi niekto objasnit co sa chysta v septembri v MHD Zilina. Ake zmeny? Co sa suska? Co znamena ta nova skratka? Dakujem za odpovede.
Tito sa tiez "priskoro" spamätali: http://www.sme.sk/c/3381539/Pre-Zilinu-nakupili-stare-trolejbusy.html ? "Aktualne cerstvu" spravu zaradili az dnes, no proste novinari.. ?
Je tam ale jedna zaujimava informacia, a ze: ...Zlín tieto vozidlá nevyradil pre zlý technický stav, ale pre možnosť využiť eurofondy na nákup nových trolejbusov. Na Slovensku takáto možnosť nie je...(Koniec citacie) Tak to je poriadna haluz, preco by na Slovensku nemohli tiez modernizovat vozidlovy park ekologickych vozidiel MHD z fondov EU?? Alebo nasi "kompetetni" zase nieco "prispali"..? ?
Miro
http://www.stv.sk/videoarchiv/relacia/spravy-stv/