Sarajevo kúpi od bieloruského Belkommunmašu 25 kĺbových trolejbusov BKM-433: https://www.trolleymotion.eu/trolleynews/beitrag/?id=9241
S výnimkou dvoch 21 Tr a dvoch trolejbusov ŠEAL 100 pôjde o prvé nové trolejbusy od roku 1986.
Niečo takéto: https://varlamov.ru/4124122.html by si mohol nechať vyhotoviť (samozrejme so štylizovanou laminátkou či okuliarnikom) aj Náhodný dopravca.
Inak Kazaň je na ruské pomery veľmi špecifické mesto - tým, že majú obrovské príjmy z ropy, si môžu dovoliť veľmi často obnovovať vozový park, ktorý je vďaka tomu najmladší v krajine. Zároveň sú však tamojšie vozidlá v mimoriadne žalostnom stave: https://transphoto.org/photo/1313019/?vid=338841 (situácia ako na fotke tam nie je ničím výnimočným)
Úplnou legendou sú potom miestne horiace električky - iba túto jeseň im zhoreli 4 vozidlá (a to do toho nie sú zarátané autobusy): https://varlamov.ru/4124122.html
Predpokladám, že ich rozdelia po všetkých prevádzkách. Tento rok treba vyradiť dve C954E v levickej a šahskej prevádzke, jednu C10,5 zo Štúrova a predpokladám návrat dvoch nitrianskych Crosswayou naspäť. Zvyšné predpokladám, že nahradia najstaršie Crosswaye, ktoré by mohli nahradiť Karosy a C 10,5 na KN zmluvných dopravách.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
Zachované ostanú iba linky č. 3 a 6: http://urbanrail.net/eu/ru/angarsk/angarsk.htm
Aby sme tu však mali aj nejaké pozitívne správy, tak Kaliningrad, kde ostala v prevádzke jediná električková linka, tento rok kompletne obnoví svoj vozový park - mesto kúpi 16 nových električiek 'Kosar' od PKTS, čo umožní vyradiť všetkých 19 kusov tamojších KT4: https://kgd.ru/news/society/item/93406-v-kaliningrade-planiruyut-do-konca-goda-zakupit-16-novyh-tramvaev-korsar
V roku 2022 bude potom kúpených ešte ďalších 10 električiek pre účely obnovenej linky č. 3 a časti linky č. 1 (v trase Južnyj vokzaľ - Centraľnyj park): http://urbanrail.net/eu/ru/kaliningrad/kaliningrad.htm