Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #5241:
No, skôr mi to viac pripomína Citaro C2, ale fajn... 😂
Reakcia na: Dispecer #5240:
Skôr trošku iný SOR NS 12 Electric..🙃
Keď nórsky (predovšetkým železničný) štátny dopravca prevádzkuje električky vo Švédsku... Si predstavte ZSSK v takejto pozícii. 🙃

Španělská vozidla, norský dopravce. Ve švédském Lundu začal tramvajový provoz
https://zdopravy.cz/spanelska-vozidla-norsky-dopravce-ve-svedskem-lundu-zacal-tramvajovy-provoz-68852/
Reakcia na: N/A #5235:
To znamená najmä, že je potrebné utratiť čo najviac peňazí. EMU z Plzne nepovažujem za nepodarky a takáto podmienka nezabráni účasti ani Plzne ani Mórica cez účelovo vytvorené leasingovky.
Reakcia na: N/A #5235:
Vôbec by ma neprekvapilo, keby to nakoniec skončilo u tradičných výrobcov.
Reakcia na: Kami #5233:
To je mi jasné, že aspoň 2 roky sa toho veľa nezmení. Pre mňa je skôr zaujímavejší fakt, že ak tomu dobre rozumiem, tak súťaženie nového dopravcu na 131 sa zrejme nechystá, ak ZSSK toto rieši na najbližších 10 rokov pomerne otvorene aj pre túto trať.
Reakcia na: S499.1023 #5234:
Už v tých dokumentoch k PTK sa uvádza, že jednotky a súpravy by mali byť vyrobené v 2018 a neskôr, čiže s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o komplet nové vozidlá. ZSSK evidentne zvolila takúto formu prenájmu (či skôr leasingu) len preto, aby získala vlaky od normálnych výrobcov a nie ďalšie nepodarky z Plzne či od Mórica.
Reakcia na: Kami #5233:
Trh so second-hand nízkopodlažnými DMU ako na predaj, tak na prenájom teraz dôkladne vyčistili českí dopravcovia - a to vrátane náhodného. Predsa len ten český má pred slovenským takých 10 rokov náskok.
Reakcia na: Dispecer #5230:
To je priprava na normalnu 10 rocnu sutaz.

V Kezmarku najblizsie 2 roky Delfina neuvidia. To by musel presovsky zupan presvedcit nejakeho rakuskeho, ze nam v ramci rozvojovej pomoci prepustia zopar DMU vymenou za CityShuttle.
Reakcia na: N/A #5229:
Tak celý tunajší projekt sa rozbiehal propagáciou na odkúpenej predvádzačke rv2015...
https://www.pcrevue.sk/files/photo/2020-06/74436/3db36e/P1666213a.jpg
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/26757

Pripadá mi to celé ako pokus o reštart fakticky zamrznutého produktu v nových podmienkach. Bolo by fajn vedieť aj nejaké pozadie, či sa na tom strojarina podieľala od začiatku, alebo len autori skúšajú šťastie v ďalšej krajine, keďže modulo.hu už nefachčí a evopro holding sa k tomu na webe tiež už nehlási...
Reakcia na: N/A #5229:
Od 09:09: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14067/253835#549

"Výrobca" sa zatiaľ veľmi nevie pochváliť použiteľným webom:
https://mobility-inovation.sk/
https://modulobus.sk/
Vyzerá to tak, že ZSSK na trati 131 neráta s Delfínmi a ÖBB CityShuttle dlhodobo, ale uvažuje nad ich nahradením a doplnením vozidlového parku formou prenájmu:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429297
Reakcia na: Jak44 #5228:
Pozerám na ten obrázok a som celkom prekvapený - odmysliac si, že tam dotiahli prototyp z roku 2016 ( http://phototrans.eu/15,627006,24231.html ), je vidno že už tam majú naskladané celkom veľké množstvo jednotlivých modulov. Pre koho to chcú vyrábať? Ak sa nemýlim, tak ani Maďari už v poslednej dobe tieto autobusy nekupujú.

Inak podobné modulové vozidlá má v ponuke aj TAM a tiež na ne zatiaľ nemajú zákazníkov: https://www.tam-motors.eu/buses/vero/
Na Facebooku VaT RTVS sa objavilo info, že v sobotu o 11:50 bude v najnovšom dieli reportáž o modulových autobusoch, kde s vývojom pomáhala STU a ktoré sa skladajú na Slovensku. Z obrázkov to vidím na reportáž o Module. 😃
Reakcia na: Viko #5226:
Však to tam všetko v tom texte je - jasné, že to bolo len "propagandistické", reálna potreba CarGoTram neexistovala, len komplikovala logistické procesy.
Ona neexistovala nikdy ale po skončení produkcie Phaetonu to už bolo tak či tak neudržateľné. Zálohované to bolo vždy - kamiónom až do fabriky, bez prekládky z vlaku alebo kamiónu na električku.
Reakcia na: Dispecer #5224:
Prekvapilo ma, že pri súčasnom JIT trende už jazdila bez zálohy, to sa im nezdalo rizikové? Či ten dátum ukončenia bol čisto propagačný a nesúvisel s vnútornými proceami natoľko, ako deklarovali?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.