Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #5256:
Niečo takéto: https://varlamov.ru/4124122.html by si mohol nechať vyhotoviť (samozrejme so štylizovanou laminátkou či okuliarnikom) aj Náhodný dopravca.
Reakcia na: Dispecer #5255:
Je tam napísané prakticky všetko - anonymný moskovský podnikateľ sa v kazanskom trolejbuse zoznámil so svojou manželkou a tak z nostalgie mestu pravidelne darováva trolejbusy. Prvým bol Trolza Optima v roku 2010, zatiaľ posledným je Trolza Megapolis z roku 2018:
https://transphoto.org/vehicle/139392/
https://transphoto.org/vehicle/324549/
https://transphoto.org/vehicle/347037/
https://transphoto.org/vehicle/467076/
Zaujímavosťou je, že daný pán platí aj za ich údržbu, takže sú v porovnaní s ostatnými vozmi vo veľmi slušnom stave.

Inak Kazaň je na ruské pomery veľmi špecifické mesto - tým, že majú obrovské príjmy z ropy, si môžu dovoliť veľmi často obnovovať vozový park, ktorý je vďaka tomu najmladší v krajine. Zároveň sú však tamojšie vozidlá v mimoriadne žalostnom stave: https://transphoto.org/photo/1313019/?vid=338841 (situácia ako na fotke tam nie je ničím výnimočným)
Úplnou legendou sú potom miestne horiace električky - iba túto jeseň im zhoreli 4 vozidlá (a to do toho nie sú zarátané autobusy): https://varlamov.ru/4124122.html
Vie niekto niečo viac k tomu, čo sa píše v popise tejto fotografie?
https://www.facebook.com/photo?fbid=3005409129745600&set=a.1393168704302992
Reakcia na: N/A #5252:
Škoda, som bol celkom zvedavý na tie električky Sinara-Škoda... 🙂
Reakcia na: Dispecer #5250:
Predpokladám, že ich rozdelia po všetkých prevádzkách. Tento rok treba vyradiť dve C954E v levickej a šahskej prevádzke, jednu C10,5 zo Štúrova a predpokladám návrat dvoch nitrianskych Crosswayou naspäť. Zvyšné predpokladám, že nahradia najstaršie Crosswaye, ktoré by mohli nahradiť Karosy a C 10,5 na KN zmluvných dopravách.
Aby toto fórum nebolo úplne mŕtve, dajme si sem teda niečo z Ruska:

Výrobca UKVZ predstavil nový model 100%ne nízkopodlažnej sólo električky typu 71-628, ktorá nadväzuje na predchádzajúci typ 71-623:
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431101.jpg
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431104.jpg
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431103.jpg
Včera bolo zároveň oznámené, že prvým odberateľom týchto električiek bude Moskva, kam zamieri 90 vozov: https://tass.ru/ekonomika/10467311

Ide o značné prekvapenie, keďže pôvodne sa predpokladalo, že nové električky dodá Škoda ( https://www.railwaygazette.com/light-rail-and-tram/sinara-koda-joint-venture-wins-first-tram-contract/57550.article ). Táto zmena sa zatiaľ potýka v Moskve s veľkou nevôľou, keďže výrobky UKVZ sa dajú iba ťažko nazvať modernými či kvalitnými - najmä v porovnaní s električkami od výrobcu PKTS, ktorých bolo za posledné štyri roky dodaných 390 kusov (a ďalších ešte 114 bude nasledovať): https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:71-931M_in_Moscow
Reakcia na: Dispecer #5250:
V súťažných podkladoch som nič také nenašiel, iba vo všeobecnosti že sú určené na prímestské linky: https://portal.e-lena.sk/#/public/order/5f9a81b11ef13a013f2604e6

Inak rozmýšľam nad tým Otokarom a vychádza mi z toho, že do tendra sa prihlásili s Vectiom C v 10,1 metrovej verzii. Podľa všetkého sa inak zaujímajú aj o súťaž na autobusy pre SAD PD: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/10297/summary/download/78480
Reakcia na: N/A #5249:
Autobusy z tejto súťaže majú aj deklarované, do akej prevádzky budú zaradené?
Otokar to na Slovensku nevzdáva - v súťaži na 15 nových autobusov pre novozámockú Arrivu skončil druhý, pričom cenou dokázol podliezť aj SOR: https://api.e-lena.sk/elena/download/YFl3RXxcMloyW3hZc1JhVW9fIUF8BmJd/Informa%CC%81cia%20o%20vy%CC%81sledku%20vyhodnotenia%20ponu%CC%81k.pdf
Reakcia na: Dispecer #5242:
Ono je to zmeska všetkých možných európskych autobusov.
V posledných rokov v Európe vznikajú nové, resp. sa rozširujô trolejbusové a električkové prevádzky, aj v menších mestách.Nechce sa aj Sk uberať touto cestou?
Reakcia na: N/A #5241:
No, skôr mi to viac pripomína Citaro C2, ale fajn... 😂
Reakcia na: Dispecer #5240:
Skôr trošku iný SOR NS 12 Electric..🙃
Keď nórsky (predovšetkým železničný) štátny dopravca prevádzkuje električky vo Švédsku... Si predstavte ZSSK v takejto pozícii. 🙃

Španělská vozidla, norský dopravce. Ve švédském Lundu začal tramvajový provoz
https://zdopravy.cz/spanelska-vozidla-norsky-dopravce-ve-svedskem-lundu-zacal-tramvajovy-provoz-68852/
Reakcia na: N/A #5235:
To znamená najmä, že je potrebné utratiť čo najviac peňazí. EMU z Plzne nepovažujem za nepodarky a takáto podmienka nezabráni účasti ani Plzne ani Mórica cez účelovo vytvorené leasingovky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.