Reakcia na: Kami #3825:
On ten pán už niekoľko rokov je prekážka reštrukturalizácie ZSSK.Peniaze na nové súpravy z eurofondov EU podmienila známou 10 - ročnou zmluvou, ale ako je už vidieť v oblasti Žiliny, MD v spolupráci so ZSSK dokázali z toho vytvoriť zase akurát nepoužiteľný grafikon. Okolo 6 hodiny prichádzajú vlaky do ZA každú polhodinu a po 8. hodine nič - trojhodinová diera...
Porovnávať sa dá hlavne rovnaká služba - napr. kto by za koľko odvozil celodenný hodinový takt. A neporovnávať cenu vlkm, keď ide ráno 8 vlakov do BA a poobede 8 vlakov z BA - a cenu vlkm pri hodinovom a v špičke polhodinovom takte...
810zssk
Štátny železničný prepravca rokoval s konkurenciou
Pavel Kravec, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) sa spolu s členmi predstavenstva stretli 27. januára 2011 v Bratislave s vedením spoločnosti RegioJet. Osobný železničný prepravca z českej skupiny Student Agency, bude od marca budúceho roka, ako prvý neštátny subjekt, zabezpečovať vlakovú dopravu medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom.
Radim Jančura, majiteľ skupiny a Jiří Schmidt, predseda predstavenstva RegioJetu, hovorili s vedením ZSSK o budúcej spolupráci. Obe strany sa zhodli na tom, že takáto spolupráca bude potrebná a užitočná.
„Vítame vás ako konkurenciu, ale aj budúceho partnera,“ privítal návštevu Kravec. Česká strana ponúkla ZSSK niekoľko tém na spoluprácu. Tá by sa mohla rozvíjať pri predaji cestovných lístkov, pri koordinácii spojov, ako i pri poskytovaní servisných služieb. Vedenie ZSSK témy prijalo ako hodné podrobnejšieho rozpracovania.
„Záujem by sme mali aj o prevzatie niektorých ľudí, ktorí v súčasnosti zabezpečujú dopravu na trati,“ predostrel Schmidt. RegioJet bude podľa neho potrebovať najmä rušňovodičov a pravdepodobne i časť prevádzkového personálu. Malo by ísť o niekoľko desiatok osôb. ZSSK dopravu v súlade so zmluvou na predmetnej trati opustí a prevzatie zamestnancov uvíta.