Ja mám tiež otázku. Podľa OP Doprava sa modernizácia žel.koridoru má začať aj z východu, na úseku Kysak-Košice. Čiže tento úsek do roku 2013. Podľa projektu na enviroportali má pritom dôjsť k zmene trakčnej sústavy na 25 kV striedavých.
Je to naozaj tak, a ak áno, aký to má zmysel, mať vrámci Slovenska ďalšiu izolovanú oblasť s odlišnou napäťovou sústavou (hoc len "dočasne")? Aké opatrenia (náklady) to bude vyžadovať z hľadiska potrebných hnacích vozidiel? Je také náročné pripraviť prechod pri modernizácii a reálne ho uskutočniť až keď dorazí korytorizácia zo západu až na východ (rok 2300 ?)?
Je to naozaj tak, a ak áno, aký to má zmysel, mať vrámci Slovenska ďalšiu izolovanú oblasť s odlišnou napäťovou sústavou (hoc len "dočasne")? Aké opatrenia (náklady) to bude vyžadovať z hľadiska potrebných hnacích vozidiel? Je také náročné pripraviť prechod pri modernizácii a reálne ho uskutočniť až keď dorazí korytorizácia zo západu až na východ (rok 2300 ?)?
Papyr
Re #2844 810zssk: Celoeuropske vyhladavanie je na www.bahn.de, vyhladavanie cien a cenovych zliav v CR je na www.jizdenka.cz, ostatne neviem.