***K fotografiám na bratislavskej stránke***
Tie snímky z Ľubochnianskej dráhy sú velmi vzácne a zaujímavé. Vela obrázkov z tej drážky sa nezachovalo. Mimochodom, tá električka EXISTUJE DODNES !!! v celkom slušnom aj ked nepojazdnom stave, je v Líšni. Povodne pochádza z Trenčianskoteplickej dráhy. V T.T. boli tri. Jedna zničená za vojny, druhá v povodnom stave do Ľubochne, tretia zostala jako pracovný voz nejaký čas v T.T.. Bola čiastočne prestavaná, čelo s dvomi reflektormi. Pozdejšie zrušená.
V Ľubochni boli povodne dve(?) malé elektrické lokomotivy, os. doprava tam predtým nebola.
História Ľubochnianskej drážky je dosť málo prebádaná, uvítam upresnenia prípadne diskusiu.
Most: Unikátne zábery posledných dní starého Mostu. Tie električky boli dovezené z Prahy už jako zrušené, včetne niekolkých vlečňákov, za účelom filmovania (nikdy tam nejazdili) tie som videl pred starým nádražím ešte začiatkom 80-tych rokov.
SAD Liptovský Mikuláš nakúpi štyri nové autobusy za 20 mil.Sk
reklama
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 24. októbra (SITA) - Do vozového parku Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) v Liptovskom Mikuláši, a. s. pribudnú do konca roka štyri nové autobusy za približne 20 mil. Sk. "Tri autobusy značky Crosway v dĺžke 10,5 metra pre prímestskú dopravu a jeden 12-metrový značky Citelis do prevádzky v Ružomberku," informoval agentúru SITA generálny riaditeľ SAD L. Mikuláš Ladislav Hološ. Od začiatku roka pribudlo v podniku už trinásť nových autobusov za 70,5 mil. Sk.
V tomto roku plánoval dopravca vypracovať projekty na prestavbu a modernizáciu autobusových nástupísk v Liptovskom Mikuláši a Ružomberku. Projekty však v SAD zastavili. "Železnice chcú presťahovať železničnú stanicu v Liptovskom Mikuláši na južnú stranu mesta," vysvetlil dôvod zastavenia projektu v Liptovskom Mikuláši riaditeľ SAD Hološ. Železničná stanica v Liptovskom Mikuláši sa má zmodernizovať na trase L. Mikuláš-Poprad v roku 2012, potvrdila informáciu Zuzana Melcerová z odboru komunikácie Železníc SR. "V súčasnosti je rozpracovaných niekoľko štúdií, momentálne nevieme povedať bližšie informácie," dodala. To, prečo sa nezačne modernizovať autobusová stanica v Ružomberku, riaditeľ SAD neuviedol.
Štátny podnik SAD L. Mikuláš vznikol 1. septembra 1999 po zlúčení SAD Dolný Kubín a SAD Ružomberok. Ako akciová spoločnosť funguje SAD v L. Mikuláši od roku 2002. Jej súčasťou sú prevádzky v L. Mikuláši, Ružomberku, Dolnom Kubíne, Námestove a Tvrdošíne. Celkovo prevádzkuje 112 liniek, z toho 85 prímestských a 27 mestských. SAD L. Mikuláš, a. s. vykázala minulý rok stratu 3,5 mil. Sk. Oproti roku 2005 zaznamenal dopravca pokles tržieb o jedno percento.
No tak to je mocne veľká škoda, že ho takto nie je ako vyskúšať. Doterajšie kĺbové nízkopodlažné autobusy ma len sklamali. ? ? ? ? ? Radšej mám hrbaté autobusy, ktoré však majú oveľa silnejší motor.
muhehe... ? tá stránka je o VDP - virtuálnom dopravnom podniku, kde môže skutočne premávať všetko, čo si zmyslíš.... ? Ja osobne mám tiež jeden a učím sa a overujem si na ňom viaceré veci z praxe i dopravné teórie... ?
Bol trochu nervózny, hovoril, že v čase jej tvorenia nebol najmä zo strany Viedne záujem o akúkoľvek diskusiu (sprosté správanie Viedne je nám všeobecne známe, Bratislava má najmä tú smolu, že má tak debilného suseda, ale urážky bokom, nič nevyriešia). O zvyšku rozhovoru sa môžme pobaviť neskôr, nič konkrétne z neho však nevyplynulo.
Bez ohľadu na to, ak sa zhodneme, že levitácia tu raz bude (nehovorím, že sa musí jednať o Transrapid) a čím skôr tým lepšie, snažím sa momentálne o otvorenie širšej diskusie - s dovolením na tomto fóre.
Jedná sa o prepojenie Viedne a Bratislavy.
Stanice
Bratislava Letisko (BTS) (?)
- či vôbec
- či nie v jeho odľahlejšej časti (plán - nový terminál spolu s novou VPD ?)
- predĺženie Budapešť
Bratislava - stanica na ľavom brehu - ak vôbec - kde (?)
Premostenie vs. tunel
Bratislava - Petržalka ?
Viedeň Letisko (VIE)
Viedeň Centrum
Tu by som poprosil - najmä tých, ktorí sú znalí Viedne - zamyslite sa nad možnými lokáciami stanice (staníc). Počítajte s predĺžením na Brno - prípadne niekam inam.
Nechcem tu čítať odpovede typu ňesu na to keše a podobné momotiny. Kto sa chystá čoskoro do hrobu, nech sa ani nezapája, osobne sa levitáciou chcem ešte navoziť tisícky kilometrov.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KVKV
Tie snímky z Ľubochnianskej dráhy sú velmi vzácne a zaujímavé. Vela obrázkov z tej drážky sa nezachovalo. Mimochodom, tá električka EXISTUJE DODNES !!! v celkom slušnom aj ked nepojazdnom stave, je v Líšni. Povodne pochádza z Trenčianskoteplickej dráhy. V T.T. boli tri. Jedna zničená za vojny, druhá v povodnom stave do Ľubochne, tretia zostala jako pracovný voz nejaký čas v T.T.. Bola čiastočne prestavaná, čelo s dvomi reflektormi. Pozdejšie zrušená.
V Ľubochni boli povodne dve(?) malé elektrické lokomotivy, os. doprava tam predtým nebola.
História Ľubochnianskej drážky je dosť málo prebádaná, uvítam upresnenia prípadne diskusiu.
Most: Unikátne zábery posledných dní starého Mostu. Tie električky boli dovezené z Prahy už jako zrušené, včetne niekolkých vlečňákov, za účelom filmovania (nikdy tam nejazdili) tie som videl pred starým nádražím ešte začiatkom 80-tych rokov.