Reply on: Peon #5594:
Slovenská strana v tomto smere bola pasívna, KÚ JMK bol proti - z dôvodu očakávaných nižších tržieb. Myjava nie je porovnateľná pre svoj turistický potenciál, kam chodia aj Moravania (viď rozpor o verejnom záujme nižšie).
mi.v
https://fontech.startitup.sk/stacil-rok-a-vyraduju-taketo-autobusy-nemci-posielaju-zvysku-eu-jasny-odkaz-na-vodikovu-dopravu/
"Stačil r̲o̲k̲ a vyraďujú takéto autobusy. Nemci posielajú zvyšku EÚ jasný odkaz na vodíkovú dopravu"
Z článku napríklad:
---
Nemecké mesto Wiesbaden ruší po roku prevádzky svoj program vodíkovej hromadnej dopravy. Ako informuje portál HydrogenInsight, dopravný podnik dospel k názoru, že batériové elektrické autobusy sú omnoho lepšou voľbou
(...)
Autobusy a zelený vodík sú totiž podstatne drahšie než elektrobusy na batériu a drahšia je aj ich prevádzka.
(...)
Mesto Frankfurt od októbra tohto roku testuje 13 vodíkových autobusov a zatiaľ je z ich prevádzkou spokojné, no napríklad francúzske mesto Montpellier nedávno zrušilo objednávku vodíkovej flotily po tom, čo zistili, že prevádzka batériových autobusov bude až šesťkrát lacnejšia.
---
Je čas odkúpiť z tých krajín všetky vodíkové vyradené busy (veď sú takmer nové) a ukázať tým nešikom, že my to s vodíkom narozdiel od nich pri troche snahy dokážeme. (Trošku irónie v tom možno bolo, ale možno ani nie...)