Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #5620:
Prečo sa domnievaš že druhá koľaj z Čopu do Mukačeva (40+ km) by mala byť jednoduchšia ako jednotky km trate do ŽST Užhorod? Bárs aj administratívne, keďže tá trať do Užhorodu by mohla byť splietka so širokým rozchodom, takže tam ani nie je nutný záber nového územia.
Reply on: Viko #5620:
Snáď neočakávaš od aktuálne vládnucich strán nejaké jednoduché a rýchle riešenia, ktoré nebudú politicky zaujímavé...😂
Reply on: 810zssk #5618:
Myslel som, že sa bavíme o najrýchlejšie zrealizovateľných opatreniach, nie nejakej value for money za dobu životnosti hypotetického projektu z budúcnosti.
Lebo určite ľahšie vyadministruješ a zrealizuješ pridanie dvoch koľají v žst. Mukačevo, než novú cezhraničnú trať a novú budovu terminálu v Užhorode, hocijako malé/krátke by boli.
Reply on: 810zssk #5618:
Mukačevo rozhodne nie je riť, hoci tam matku majora Halušku pop ëbal ale mesto cca. veľkosti Nitry.
Reply on: Viko #5617:
Lenže Mukačevo je riť, plus je tam len jedna 1435 koľaj a keďže tam jazdia aj Maďari, tak sa tam dá čarovať len v obmedzenom rozsahu. Rozhodne do Mukačeva nemôžeš viesť EuroNight z Prahy napríklad. Niekde proste investícia do infraštruktúry nutná je, a imho najlepšia value for money je v predĺžení 1435mm rozchodu po ŽST Užhorod + vznik terminálu na tento rozchod (ideálne rovno aj s pasovým a colným odbavením ako svojho času v Petržalke). Ide o naozaj krátky úsek.
Reply on: 810zssk #5616:
Kvôli priamym vlakom ani netreba nič stavať, cez Čop vedie 1435mm až do Mukačeva. Nemusíme ešte aj zo spojenia na Ukrajinu robiť pojazdnú výstavku, radšej nech je poriadne spojenie na jednom ramene než smiešne počty rýchlikov na dvoch.
Reply on: zakaznik #5615:
To mi pride trochu ako pitomosť. Keď tak nech ten vlak končí v Trebišove, kde ide širokorozchodná trať priamo na perón. To už je jedno či ľudia prestúpia v Haniske alebo Trebišove.

Ešte lepšie by sa mi javilo dobudovať normálnorozchodnú trať v Užhorode (tam chýba tuším len nejaký kilometer), a zaviesť tam priame vlaky z Prahy/Bratislavy s prestupom na vnútroštátne spojenia.

Vlak Kyjev - Košice má využiť širokorozchodnú trať, tá vedie len do Hanisky
https://www.aktuality.sk/clanok/zGMSSFh/vlak-kyjev-kosice-ma-vyuzit-sirokorozchodnu-trat-ta-vedie-len-do-hanisky/?fbclid=IwAR0l4l1smULe4lM5XTd_EMtsuaerZjq0mAZBkH8m8m6t5J5TUyVKcvN9SvA&utm_source=pocket_mylist

Zaujímalo by ma, nakoľko by bolo zložité zriadiť skutočné priame spojenie Kyjev - Košice. Na širokorozchodnej chýba ku košickej stanici len nejakých desať kilometrov.

Z graafikonového hľadiska by to malo zmysel. Keďže jeden nočák do Kyjeva začína v Čope a druhý v Užhorode (ktorý by mohol začínať z Košíc.
@d3k0: vďaka za krásne električkové fotky z Japonska 👍
Tri mesiace tu nič nebolo, tak skúsim to aspoň takto:

Vodičov ubúda, dopravcovia musia rušiť linky. Slovenské regióny bojujú s nedostatkom šoférov autobusov
Mnohí odchádzajú do predčasného starobného dôchodku.
https://spravy.rtvs.sk/2023/10/vodicov-ubuda-dopravcovia-musia-rusit-linky-slovenske-regiony-bojuju-s-nedostatkom-soferov-autobusov/
Na samé hranici s Mexikem ve státě Texas bychom nalezli město El Paso, v němž dnes žije okolo 680 000 obyvatel. Od roku 2018 je jeho součástí nový tramvajový provoz, pro nějž však nebyly pořízeny zcela nové tramvaje, jak to je u nově zaváděných systémů v USA obvyklé, ale rekonstruované tramvaje koncepce PCC.
https://www.cs-dopravak.cz/neslavny-navrat-slavnych-tramvaji-znovuzrozeni-vozu-pcc-v-el-pasu/
Reply on: Mbc3245 #5606:
Ďakujem, zrovna to nahodili v posledných dňoch, tak som prehliadol 🙂

Moja otázka smerovala najmä k vlakom na trasách kde inak osobná doprava zabezpečovaná nie je (napr. Muráň, Slavošovce a podobne). Na tom linku uvedené nie sú, sú tam v zásade len trasy kde sa jazdí celoročne (+ Plaveč), takže to chápem tak že tieto vlaky jazdiť nebudú.
Letné turistické vlaky tento rok ZSSK prevádzkovať nebude? Nedarí sa mi o nich nikde nájsť žiadnu zmienku.
V Škótsku dnes sprevádzkujú prvé samoriadené autobusy v Británii a podľa prevádzkovateľa zrejme aj prvé na svete. Vo vozidle však budú dvaja zamestnanci, jeden za volantom, aby mohol kedykoľvek zasiahnuť, a druhý bude kontrolovať lístky.

https://e.dennikn.sk/minuta/3370355/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.