Cestovný poriadok alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD
Cestovný poriadok jednotlivých 16 denných liniek a 1 nočnej linky je k dispozícii spolu s presnou mapou trasy každej linky na externých odkazoch nižšie. Do cestovného poriadku sú zapracované aj novonavrhované zastávky (Psotného, Stavokov) či premenované súčasné zastávky (gen. Svobodu, rázc. na Mateja Bela, Inovecká na Ku štvrtiam, Baumax na Ku štvrtiam, Potočná, ZŠ na Opatová, ZŠ či Opatovská, Sihoť III na Žilinská a pod.) ako aj skrátené názvy jestvujúcich zastávok (Obchodná akadémie, Zimný štadión, a pod.). Zrušila sa dnešná zastávka Inovecká smer Juh, nakoľko hneď "za rohom" sa nachádza zastávka v tomto smere.
Sumárna tabuľka navrhnutých liniek MHD a ich cestovného poriadku spolu s trasou
Číslo linky |
Mapa |
Cestovný poriadok |
Linka nahrádza pôvodné linky |
Spôsob premávky |
Nasadenie vozidiel |
Poznámka |
Linka 1 |
1 |
A - B |
kĺb/sólo |
kĺb len v "x" |
||
Linka 2 |
2 |
A - B - C (D) |
sólo |
|
||
Linka 3 |
3, 13, 19 |
A - B (C) |
sólo |
|
||
Linka 4 |
4, 18, 21 |
A - B - C - B - A |
sólo |
|
||
Linka 5 |
5, 13 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 6 |
6, 7, 13 |
A - B - C (D) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 7 |
3, 15, 19, 20 |
A - B (C) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 8 |
8 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 11 |
7, 11, 17 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 17 |
15, 17, 20 |
A - B (C) - D |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 22 |
22 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 23 |
23 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 24 |
2, 24 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 25 |
25 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 26 |
27 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 28 |
28 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 50 |
50 |
A - B - A |
sólo |
|
Vysvetlenie: spôsob premávky znamená z bodu A do bodu B (uvažované je s konečnými alebo priebežnými konečnými zastávkami), pričom v prípade spojenia A - B - A sa jedná o polokružnú trasu. V zátvorke sa jedná o alternatívnu konečnú pre vybrané spoje (C) resp. (D).
Súhrnný cestovný poriadok na hlavných smeroch
Pre hlavné prepravné smery sme pripravili aj súhrnné cestovné poriadky, z ktorých je možné vidieť preklady jednotlivých liniek či celkovú dopravnú obslužnosť. Tieto cestovné poriadky sú zostavené zo zastávok:
Autobusová stanica smer Juh/Biskupice: klik
gen. Svobodu (Juh II) klik
Saratovská, ZŠ (Juh I) klik
Východná (Juh III) klik
Sihoť IV smer centrum: klik
Kubra, námestie smer centrum: klik
Zlatovská, SAD: klik
Záblatie, Rybáre smer centrum: klik
Gymnázium smer Juh: klik
Hasičská smer Sihoť IV: klik
OC Laugaricio smer centrum: klik
Na záver sme pripravili tabuľku porovnania súčasného rozsahu MHD a rozsahu MHD podľa nášho alternatívneho návrhu, z korého dokonca vyplýva, že sa vozokilometre ušetrili. Teda nielen sa doprava zefektívnila a hlavné smery dosiahli pravidelnosť a zahustenie, ale dokonca sa podarilo znížiť objednávku na počet vozokilometrov, čo sa dokonca vo výprave prejavilo ušetrením jedného vozidla z dennej potreby pracovného dňa: klik
milan005
Od 8:20 "za mosty" ukážkový prestup na L5 z L28 do ukončenia jej premávky.
Od 8:50 smer Pod sokolice, Kubrá, Kubrica ukážkový prestup z L23 na L11.
Cez víkend celodenný ideálny prestup z L23 aj 28 za mosty na L17.
Opačne priznávam že je to ďaleko horšie, ale ak by som mohol argumentovať, argumentoval by som tým, že vôbec by nebolo problém dať L23 zo stanice o 5 min. neskôr a prestup zo Zámostia by bol taktiež zabezpečený. Ale keby išli v opačnom poradí L7 by kradla "dvadsaťtrojke" ľudí. Takže zažívali by sme to čo dnes, pred L23 vždy niečo plná a samotná 23 za tým prázdna, lebo každý ide na to "prvé čo ide" a zvlášť ak potom zo zastávky ide dolu kopcom nie hore. Preto som L23 preferoval ako prvú ak si to všimneš na tých prekladoch.
Cez víkend som zasa všetky "južanské" spoje chcel dať odseba aby nešli ako vláčik a ak má ísť L23 za ničím (aby mohli na ňu ľudia prestúpiť), tak obávam sa toho, že by už ani ísť nemusela...
Takže ak si obyvateľ dolnej časti Juhu, smerom TAM sa dostaneš z Východnej do celého mesta, naspäť už musíš využiť skôr Gen. Svobodu. Priznávam, je to tak. Ale je to skôr plánovane - logicky?! To už zasa nechcem tvrdiť
Každopádne technicky nie je problém posunúť celodenne odchod L23 zo stanice o 5 min. neskôr, získaš prípoj, stratíš ale ľudí ktorých jej zoberie iná linka.