Cestovný poriadok alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD
Cestovný poriadok jednotlivých 16 denných liniek a 1 nočnej linky je k dispozícii spolu s presnou mapou trasy každej linky na externých odkazoch nižšie. Do cestovného poriadku sú zapracované aj novonavrhované zastávky (Psotného, Stavokov) či premenované súčasné zastávky (gen. Svobodu, rázc. na Mateja Bela, Inovecká na Ku štvrtiam, Baumax na Ku štvrtiam, Potočná, ZŠ na Opatová, ZŠ či Opatovská, Sihoť III na Žilinská a pod.) ako aj skrátené názvy jestvujúcich zastávok (Obchodná akadémie, Zimný štadión, a pod.). Zrušila sa dnešná zastávka Inovecká smer Juh, nakoľko hneď "za rohom" sa nachádza zastávka v tomto smere.
Sumárna tabuľka navrhnutých liniek MHD a ich cestovného poriadku spolu s trasou
Číslo linky |
Mapa |
Cestovný poriadok |
Linka nahrádza pôvodné linky |
Spôsob premávky |
Nasadenie vozidiel |
Poznámka |
Linka 1 |
1 |
A - B |
kĺb/sólo |
kĺb len v "x" |
||
Linka 2 |
2 |
A - B - C (D) |
sólo |
|
||
Linka 3 |
3, 13, 19 |
A - B (C) |
sólo |
|
||
Linka 4 |
4, 18, 21 |
A - B - C - B - A |
sólo |
|
||
Linka 5 |
5, 13 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 6 |
6, 7, 13 |
A - B - C (D) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 7 |
3, 15, 19, 20 |
A - B (C) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 8 |
8 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 11 |
7, 11, 17 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 17 |
15, 17, 20 |
A - B (C) - D |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 22 |
22 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 23 |
23 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 24 |
2, 24 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 25 |
25 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 26 |
27 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 28 |
28 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 50 |
50 |
A - B - A |
sólo |
|
Vysvetlenie: spôsob premávky znamená z bodu A do bodu B (uvažované je s konečnými alebo priebežnými konečnými zastávkami), pričom v prípade spojenia A - B - A sa jedná o polokružnú trasu. V zátvorke sa jedná o alternatívnu konečnú pre vybrané spoje (C) resp. (D).
Súhrnný cestovný poriadok na hlavných smeroch
Pre hlavné prepravné smery sme pripravili aj súhrnné cestovné poriadky, z ktorých je možné vidieť preklady jednotlivých liniek či celkovú dopravnú obslužnosť. Tieto cestovné poriadky sú zostavené zo zastávok:
Autobusová stanica smer Juh/Biskupice: klik
gen. Svobodu (Juh II) klik
Saratovská, ZŠ (Juh I) klik
Východná (Juh III) klik
Sihoť IV smer centrum: klik
Kubra, námestie smer centrum: klik
Zlatovská, SAD: klik
Záblatie, Rybáre smer centrum: klik
Gymnázium smer Juh: klik
Hasičská smer Sihoť IV: klik
OC Laugaricio smer centrum: klik
Na záver sme pripravili tabuľku porovnania súčasného rozsahu MHD a rozsahu MHD podľa nášho alternatívneho návrhu, z korého dokonca vyplýva, že sa vozokilometre ušetrili. Teda nielen sa doprava zefektívnila a hlavné smery dosiahli pravidelnosť a zahustenie, ale dokonca sa podarilo znížiť objednávku na počet vozokilometrov, čo sa dokonca vo výprave prejavilo ušetrením jedného vozidla z dennej potreby pracovného dňa: klik
milan005
Opatová - pri stavebných prácach, keď zatvárali priecestie v Opatovej nebolo možné otáčanie pri družstve avšak Opatovani na tomto spojení trvali prostredníctvom Mesta a musel tu jazdiť Mercedes Vario ako kyvadlová doprava (o tom by tu vedel Marek rozprávať ). Preto som v návrhu toto spojenie zachoval. Avšak netvrdím tiež že je podstatné, ale ak už je, je svojimi 2 spojmi denne doplnením L4.
A späť ešte k tomu rozdrobeniu L6 na viac liniek, skôr by som sa ubral považskobystrickým smerom a to L6 na trase základnej Sihoť-Záblatie nechať ako 6, po priemyselný park teda označiť ako 6P na svetelnej tabuli, po stanicu ako 6A. Ale neviem či to je technicky možné v Trenčíne.
Ďalším dobrým rozlíšením zachádzok by bolo robiť vývesky v Exceli (starý zlatý dobrý Excel) a to tak, aby vedľajšia trasa bola vyznačená kurzívou a odsekom. Nie ako teraz, že všetky L6 idúce z VOD-EKO na Sihoť, čo nejdú do Opatovej musia mať znamienko "K". Naopak, nech spoje idúce až do Opatovej majú znamienko "o", ale nech z cesťáku vyplynie že je to zachádzka nie bežná trasa.
To pridanie zastávok, nie som príliš za zhusťovanie. Nie som vyložene proti, ale moja predstava vypadá takto...Určite som za v nových lokalitách kadiaľ linka ide a nestojí tam (Stavokov, Brnianska, Psotného, Vinohrady). Ale tam kde zastávky sú by som už ďalšie nevkladal, priznám sa skôr iné zlúčil aby sa nestálo "pri každej vŕbe".
Ak poviem za mňa, poteším sa každej pripomienke, z tvojej ja osobne by som si zobral to lepšie rozlíšenie linky 6, avšak spôsobom 6, 6A, 6P. Ilustračné foto z PB sekcie imhd: https://imhd.sk/pb/galeria-media/980/karosa-b-952/96747/Linka-3-do-Podmanina-je-oznacena-ako-3P?&ref=pb%2Fgaleria%2F980%2Fkarosa-b-952%3F