Cestovný poriadok alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD
Cestovný poriadok jednotlivých 16 denných liniek a 1 nočnej linky je k dispozícii spolu s presnou mapou trasy každej linky na externých odkazoch nižšie. Do cestovného poriadku sú zapracované aj novonavrhované zastávky (Psotného, Stavokov) či premenované súčasné zastávky (gen. Svobodu, rázc. na Mateja Bela, Inovecká na Ku štvrtiam, Baumax na Ku štvrtiam, Potočná, ZŠ na Opatová, ZŠ či Opatovská, Sihoť III na Žilinská a pod.) ako aj skrátené názvy jestvujúcich zastávok (Obchodná akadémie, Zimný štadión, a pod.). Zrušila sa dnešná zastávka Inovecká smer Juh, nakoľko hneď "za rohom" sa nachádza zastávka v tomto smere.
Sumárna tabuľka navrhnutých liniek MHD a ich cestovného poriadku spolu s trasou
Číslo linky |
Mapa |
Cestovný poriadok |
Linka nahrádza pôvodné linky |
Spôsob premávky |
Nasadenie vozidiel |
Poznámka |
Linka 1 |
1 |
A - B |
kĺb/sólo |
kĺb len v "x" |
||
Linka 2 |
2 |
A - B - C (D) |
sólo |
|
||
Linka 3 |
3, 13, 19 |
A - B (C) |
sólo |
|
||
Linka 4 |
4, 18, 21 |
A - B - C - B - A |
sólo |
|
||
Linka 5 |
5, 13 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 6 |
6, 7, 13 |
A - B - C (D) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 7 |
3, 15, 19, 20 |
A - B (C) - A |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 8 |
8 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 11 |
7, 11, 17 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 17 |
15, 17, 20 |
A - B (C) - D |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 22 |
22 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 23 |
23 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 24 |
2, 24 |
A - B |
sólo/kĺb |
kĺb len v "x" |
||
Linka 25 |
25 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 26 |
27 |
A - B - C - A |
sólo |
|
||
Linka 28 |
28 |
A - B |
sólo |
|
||
Linka 50 |
50 |
A - B - A |
sólo |
|
Vysvetlenie: spôsob premávky znamená z bodu A do bodu B (uvažované je s konečnými alebo priebežnými konečnými zastávkami), pričom v prípade spojenia A - B - A sa jedná o polokružnú trasu. V zátvorke sa jedná o alternatívnu konečnú pre vybrané spoje (C) resp. (D).
Súhrnný cestovný poriadok na hlavných smeroch
Pre hlavné prepravné smery sme pripravili aj súhrnné cestovné poriadky, z ktorých je možné vidieť preklady jednotlivých liniek či celkovú dopravnú obslužnosť. Tieto cestovné poriadky sú zostavené zo zastávok:
Autobusová stanica smer Juh/Biskupice: klik
gen. Svobodu (Juh II) klik
Saratovská, ZŠ (Juh I) klik
Východná (Juh III) klik
Sihoť IV smer centrum: klik
Kubra, námestie smer centrum: klik
Zlatovská, SAD: klik
Záblatie, Rybáre smer centrum: klik
Gymnázium smer Juh: klik
Hasičská smer Sihoť IV: klik
OC Laugaricio smer centrum: klik
Na záver sme pripravili tabuľku porovnania súčasného rozsahu MHD a rozsahu MHD podľa nášho alternatívneho návrhu, z korého dokonca vyplýva, že sa vozokilometre ušetrili. Teda nielen sa doprava zefektívnila a hlavné smery dosiahli pravidelnosť a zahustenie, ale dokonca sa podarilo znížiť objednávku na počet vozokilometrov, čo sa dokonca vo výprave prejavilo ušetrením jedného vozidla z dennej potreby pracovného dňa: klik
MA MHD
- Tá linka 6 je strašne neprehľadná. To bude zbytočne miasť cestujúcich. Viem, ako sme sa už bavili, že treba dodržiavať objedné výkony a preto nemôžu byť niektoré spoje vedené v celej trase a, že nie vždy je spoj v celej trase potrebný, ale toto je naozaj neprehľadné. Navrhol by som to potom takto:
- Zachádzku do Opatovej by som zrušil. Sám som tade už párkrát išiel, a bol som jediný, kto sa priviezol na konečnú.
- Vytvoriť základnú trasu linky 6 pre spoje v úseku Sihoť IV – Zlatovská, SAD – (Záblatie) – najviac spojov.
- Ďalej vytvoriť trasy Sihoť IV – priem. park, Autobusová stanica – priem. park, pripadne autobusová stanica – SAD (pre potreby dojazdov), tieto spoje označiť ako linka 16 (robotnícka linka, ako dnes).
- Výsledkom by bolo, že väčšina spojov zaujímajúca najviac bažných cestujúcich by bola v linke 6, ktorá by mala iba 3 konečné (kvôli tomu, že každý druhý spoj by išiel len po SAD), a linka by tak nemietla cestujúcich, ktorý by nemuseli študovať poznámky. Robotnícke spoje pre zamestnancov priemyselného parku a dojazdy do vozovne by boli v novej linke 16 (dvojičke), pričom ich cestovný poriadok (s viac variantami trasy), by museli poznať iba zamestnanci v priemyselnom parku. Celý systém by tak bol prehľadnejší.
- Zároveň sa chcem opýtať, prečo nebola zapracovaná zastávka Palackého, PRIOR? Námestie svätej Anny bolo blízko gymnázia, ale Palackého, Prior by mala optimálnu vzdialenosť 400 metrov z každej strany.
Dúfam, že som Vás tou kritikou nenahneval, pretože si myslím, že sú to opodstatnené pripomienky, ktoré by po zapracovaní mohli mať význam. ?