Reakcia na: MA MHD #9159:
súhlasím s tebou, ak by sa mesto pustilo do modernizácie zastávky napr. gymnázium a použili by sa tam tie kasseláky, nebol by som proti (hoci by som sa ako pes hanbil za vedenie mesta, ktoré nevedelo dať pri modernizácii takú drobnú, no podstatnú pripomienku, že nové zastávky už len kasselákom), pretože "tempo" modernizácie zastávok je pomalšie než bol spor o jamu na námestí ?
Richard Ščepko
Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:
1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.
2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.
3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.
4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.
5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).
Salzburg
Salzburg
Salzburg
Viedeň
Viedeň