Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bolkop #9180:
V podstate súhlasím až na jednu vec. Bezbariérovosť nemá opodstatnenosť len v centre, ale aj v okrajových častiach. A s tým kasselák súvisí. Odbúravanie bariér nie je len pre zdravotne postihnutých, aj keď tí to potrebujú najviac. Zjednodušuje to nastupovanie/vystupovanie ľuďom s kočíkom, starším ľuďom aj vodičom. Ak sa samozrejme zastavuje tak, ako by sa malo.
Mojim cieľom je, aby tento "komfort" bol zabezpečený všade (samozrejme postupne, ale systematicky). Aby keď nastúpim napr. s kočíkom pohodlne pri gymnáziu (dúfam, že už budúci rok), rovnako pohodlne vystúpim aj v okrajovej časti mesta.
Príde mi to podobné, ako keď na jednej strane chodníka je bezbariérová úprava chodníka, ale na druhej nie (napr. pri masaryčkách). Stráca to význam. Ak už zástavka nie je významná, stačil by možno napr. krátky kasselák pokrývajúci prvé a druhé dvere vozidla. Podobne to majú v Británii: http://4.bp.blogspot.com/-0-xtxacoixY/UiB_ZC7S4QI/AAAAAAAAA60/cyd6kqJhXyU/s1600/Accessible+Bus+Stop+Cardiff+Bay+2.jpg
prípadne v Plzni z dôvodu blízkych vjazdov do dvorov: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Zastávka_Plzeňská_brána,_obrubník.jpg/1024px-Zastávka_Plzeňská_brána,_obrubník.jpg

Jednoducho zástavkové niky sa budú podľa všetkého opravovať, čo umožňuje aspoň dodatočne osadiť tieto prvky. My dnes nestojíme pred otázkou, že máme obmedzený počet týchto obrubníkov a treba zvážiť, kam s nimi. Len pre informáciu, včera som dostal cenu za 1m osadeného kasseláku: 145 eur s DPH.

Ku komisii pre modernizáciu žel. trate. Vodiace a signálne pásy pre nevidiacich a slabozrakých som ako tému priniesol na poslednú komisiu (25.2.2016). Vtedy ich ešte len osádzali. Výstupy a upozornenia preberá mesto (exekutíva) a mali by sa snažiť o nápravu. V tomto prípade nejde len o farbu, ale aj o typ, rozmerové parametre a tiež nenapojenie pásu na prirodzenú vodiacu líniu. Čiže úplne mimo normy. Vtedy som upozorňoval aj na fušersky ralizované kanály prekryté plechom na jednej z ulíc. Všetko to je v zápisnici. Kolega Bahno upozorňoval pred mesiacom a 3 týždňami na zábradlie a dopravné značenie výrazne znižujúce šírku chodníka, prípadne osadené v strede chodníka. Presne to, čo prebehlo médiami. Nič sa nedialo ani po opätovnej urgencii. Nateraz mám pocit, že problém je u zhotoviteľa, ktorý na podobné podnety nateraz nereaguje.

A manuál verejného priestoru je potrebný ako soľ. Bez pochyby. Od Útvaru hl. architekta ho však už neočakávam. Našťastie sa niektoré veci dajú aplikovať aj z toho pražského. Len opäť to stojí a padá na iniciatíve konkrétnych ľudí a nie na záväznom dokumente pre všetkých. A to je problém. Bohužial, na to sme ešte v tomto meste nedorástli...
Reakcia na: Richard Ščepko #9160:
Richard ja si myslím podobne ako niektorí, že tie kasseláky by našli lepšie využitie v centre mesta a v Záblatí by ich bola škoda. Malo sa to, keď tak vyriešiť ešte v štádiu projektu, aby tam boli kasselaky aj nacenené a nemuselo to suplovať mesto. Ja som projekt videl, ale to už bolo počas výstavby, aj keď ešte stále možno dosť skoro, aby sa do toho zasiahlo, tak nabudúce radšej napíšem email. Zato to určite videli ľudia na stavebnom úrade, ktorý mohli pripomienkovať tiež.
Musela sa k tým zástavkam podla mňa vyjadrovať aj SAD, to je aj na nich, aby takéto veci spripomienkovali tak, aby sme dostali zástavky, ktoré nebude treba za pár rokov prebudovávať, hlavne keď to platí štát.
Nepoznám veľmi tú normu pre zástavky, ale tá nástupná hrana určite zaoblená byť nemá.
Ak by sa to teraz malo meniť za kasseláky, tak by ten betónový povrch museli odstrániť komplet, vymeniť obrubníky a spraviť nanovo, pri akokomkoľvek vyrezaní a napojení tam podľa mňa budú v budúcnosti problémy.

Táto časť stavby je plná rôznych nedorobkov, ale to aj iné stavebné objekty v rámci mesta.
Napr. vodiace pásy pri prechodoch dali šedé, v inej časti mesta červené, dlažba raz taká inokedy akú mali práve v akcii. Je tam toho viac, za všetko hovorí tá propagácia okolo osadenia dopravného značenia čo bola minulý týždeň aj v médiach.
Čakal som, že aj takéto veci bude riešiť tá vaša komisia pre modernizáciu. Poslancovi Mičegovi sa pár vecí podarilo zvrátiť ešte pred kolaudáciou a odovzdaním. Ja sem tam napíšem aj Pavlíkovej na ŽSR, ale moc prianí, ktoré som na nich mal mi zatiaľ nesplnili.

Treba začať nejaký lobing u hlavného architekta a začať pracovať na tom manuále na tvorbu verejných priestrastiev, tak aby bol každý architekt alebo projektant nasmerovaný ako má riešiť verejné priestranstvá v rámci projektu. Možno je to ešte dôležitejšia vec ako riešenie tej zóny po prekládke trate.
Kľudne by som okopíroval ten pražský, zapracoval nejaké zmeny, príp. to doplnil na lokálne podmienky, niekedy je zbytočné vymýšlať už vymyslené a hlavne to zozáväznil pre stavby na území mesta.
Reakcia na: MA MHD #9177:
autorom gratulujem samozrejme aj ja.
Reakcia na: syko #9176:
Veru, aj ja som ju už niekde videl ? . Super! Vynikajúca práca! Nemám jedinú pripomienku. A veľmi ma teší obsluha sídliska Noviny linkou 12, zavedenie nástupu všetkými dverami, premenovania na Soblahovskej sú výborne navrhnuté, samozrejme, ako som písal dávnejšie linky 7+17 boli výborný nápad. Super!!!!!! ?
Pozerám na stránkach mesta zverejnená nová organizácia MHD a mám taký pocit, že som to už niekde videl ?

Aj keď som k tomu mal pripomienky, autorom gratulujem.
Podľa webu mesta sa zajtra otvorí podjazd Vlárska: (z rubriky otázky a odpovede)
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
"Podľa vyjadrenia účastníkov dnešného konania bude v utorok 24.mája 2016 popoludní podjazd na Vlárskej ulici otvorený."
- ak som ale nič neprehliadol, tak zmeny v MHD zatiaľ nenastanú a autobusy pôjdu stále obchádzkou. Bude to tak až do zavedenia optimalizácie?

PS: optimalizácia zatiaľ zverejnená nebola ?
Reakcia na: Richard Ščepko #9173:
Zdravím,
teší ma, že sa gymnázium dostalo na 1. prioritu. Znamená to, že tam budú osadené aj spomínané kasseláky? Veď máme potvrdené, že v Záblatí to nieje také urgentné.
Legionárska smer Sihoť, AS: pevne dúfam, že sa rekonštrukcia uskutoční.
Inovecká: bolo by fajn, ak by sa na zastávke Inovecká smer centrum mohlo aspoň predĺžiť nástupište.
Ten presun stĺpu na Legionárskej teda platí? Dnes (23.5.2016) sa ešte zatiaľ nič nedialo.

Aj ja ďakujem Vám za ochotu riešiť problémy zastávok MHD. Vyzerá to, že veci sa po dlhej dobe opäť pohnú. ?
Reakcia na: kvorka #9172:
Za mňa sumár na ktorý sa chcem zamerať:

1. (moja priorita)
2. (s dopravným projektantom sme riešili osadenie kasseláku, mala by sa zrekonštruovať ešte tento rok - vrámci cyklo chodníka)
3. (posuniem ďalej)
4. (výhľadovo)
5. (posuniem ďalej, resp. zodpovedným)
6. (posuniem ďalej, resp. zodpovedným)
7. (reálne to vidím skôr na budúci rok, skúsim však ešte tento)

Každopádne vďaka!
Reakcia na: Richard Ščepko #9170:
nie som vodič, ale to čo sa tu píše dokola, isto treba riešiť ako prvé:
1. gymnázium - hanba ako to vyzerá
2. Legionárska, smer mesto - detto
3. nástupná i výstupná Sihoť IV (ideálne aj s novým obratiskom)
4. Inovecká, stred (obojsmerne)
5. Saratovská, ZŠ
6. gen. Svobodu, rázc. (oba smery povrch, kasselák sa až tak pýta, ale to asi až pri avozovanej rekonštrukcii celej cesty tipujem, čo je v pláne údajne)
7. Perla
Reakcia na: Marek6283 #9169:
vjazd je v poriadku, to by nevadilo, ale dĺžka niky a najmä jej "nástupná" hrana mala byť inak ? Ja sa len divím, že firmy čo sa tvária, že sú stavebné, dokážu toto (alebo ich k tomu niekto núti?)
Reakcia na: Mike #9168:
Rozumiem. Na druhej strane mi nejde o mená. Áno, je to dôveryhodnejšie, ale na upozornenie nepotrebujem meno. Na druhej strane, ak by mi prišiel email (z narýchlo vytvoreného konta) s tým, že nechce zverejniť meno, pochopím to.
Mne ako poslancovi fakt stačí, aby som vedel ktorá zástavka má problém, prečo je to problém, prípadne skúsenosť ako dôsledok. Chcem sa primárne zamerať na zástavky MHD v mestskej časti Stred, ale to neznamená, že tú Sihoť či Východnú odignorujem. Len neviem, či bude od daných poslancov snaha toto riešiť. Za pokus to rozhodne stojí.

Mike,vdaka! Teraz by som sa ale rad dotkol spominanych dvoch novych zastavok pred Zablatim,ono normy/nenormy,mne hned padli do oka spominanym zaoblenym riesenim,a poviem vam ze sa mi to lubi,ved ktory autobus dokaze prist na zastavku do takeho kranateho tvaru ake boli realizovane doposial?! Len ta cast kde autobus stoji mala byt trosku rovnejsia a dlhsia...ale uz by som to urcite nedal prerabat ,lebo potom uz ten podklad nik tak nespravi ako je teraz a bude sa to prepadavat...
A este aj touto cestou chcem dat do pozornosti ze hladame vodicou najme na MHD,tak kto by mal zaujem nech sa stavi na SADke na personalnom oddeleni 😉 Vdaka!
Reakcia na: Richard Ščepko #9160:
Obávam sa že v našich zemepisných šírkach je v princípe nereálne, že by vodiči dali písomne (alebo do mailu, prípadne na internetové fórum) čo ich v práci trápi, alebo kde by zlepšili podmienky. Všetká česť Marekovi a ďalším chalanom, čo sem píšu.
Reakcia na: MA MHD #9161:
a pridávam:
Sihoť IV - nástupná zastávka vôbec žiadny obrubník, starý ľudia tak majú schod aj do vozidla NP. Výstupná je úplná katastrofa.... detto Saratovská, ZŠ
potom stanica - ale to sa asi robiť teraz nebude
Dlhé Hony: smer centrum platí to čo vyššie
Reakcia na: Richard Ščepko #9160:
to je sila, pretože na zastávkový záliv existuje norma STN, takže ako to niekto mohol vôbec takto nakresliť a zrealizovať? ja žasnem, čoho sa zase dočkáme pri najbližších rekonštrukciách ?
Reakcia na: MA MHD #9159:
súhlasím s tebou, ak by sa mesto pustilo do modernizácie zastávky napr. gymnázium a použili by sa tam tie kasseláky, nebol by som proti (hoci by som sa ako pes hanbil za vedenie mesta, ktoré nevedelo dať pri modernizácii takú drobnú, no podstatnú pripomienku, že nové zastávky už len kasselákom), pretože "tempo" modernizácie zastávok je pomalšie než bol spor o jamu na námestí ?
Reakcia na: matkokubko #9163:
Úplne súhlasím ?
Reakcia na: MA MHD #9161:


Osobne by som dal do poriadku zastavky na Gen.Slobodu razcestie obojstranne. jedna sa o samotne zrovnanie asfaltu ( vyjazdene kolaje )
Na zastavke Vychodna smer mesto je uz roky poskodeny odtok vody, cez ktory prechadzaju busy pri vyjazde.
Legionarska Nemocnica obojsmerne zrovnanie povrchu a oprava odvodov vody.
Ohladne kaselakov uprednostnim jednoznacne Gymnazium. Pri nemocnici je kratky zaliv a tam by sa samotny ucel kaselaku stratil. Jedine pri predlzeni zalivov by boli vhodne hlavne pre starsich ludi z-do nemocnice.
V prvom rade treba riesit samotny povrch zastavky a potom obrubniky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.