Reakcia na: eskalator #9026:
Ďalší „expert“ s informáciami od babky Papánkovej. Už som tu pred časom uviedol informáciu o vývoji MHD v Trnave. Nakoľko sa jedná o citlivé data vo vzťahu mesto-dopravca uvádzam znova iba percentá vo vývoji nástupov. Náš program CONMED mesto využíva už od roku 2010 a má po ukončení každého mesiaca predstavu o vývoji všetkých charakteristických ukazovateľov.
Ale určite nie je problém si takúto analýzu vyžiadať (iste nie zadarmo) aj na MÚ TT. Ale to by náš „expert“ musel zapnúť aj ten malý okruh mozgových závitov a otvoriť pudelár.
Bežný pokles u všetkých miest na Slovensku je cca 3-4% ročne, keďže sme v sekcii MHD TN, tak tu v MHD Trenčín je ten pokles 2011/2015 zo 100% na 84% - teda medziročne cca 4%.
MHD Trnava po prirodzenom poklese v dôsledku zmeny v lete 2012 (a ani náhodou ten pokles nebol 40%) postupne rastie, ako jediné krajské mesto v SR. Keď to rozmením na drobné, pokles v Trnave je iba cca 1-2% ročne. Postupný úpadok MHD neriešia kozmetické úpravy, ale systémové zmeny. Tiež myšlienka, že dobrá MHD odradí ľudí od aut je ...
1.kv. 2.kv. 3.kv. 4.kv.
2011 100% 100% 100% 100%
2012 97% 97% 80% 81%
2013 81% 89% 88% 92%
2014 90% 90% 92% 93%
2015 93% 92% 94% 95%
(kvatrále, ako bilančná jednotka sú uvádzané preto, lebo každý má iný režim záujmu, či už z pohľadu jednotlivých tarifných skupín, alebo počasia)
KAR JCL
2010 57% 43%
2011 58% 42%
2012 58% 42%
2013 66% 34%
2014 71% 29%
2015 74% 26%
Oveľa významnejšia zmena je v pomere ciest na dopravnú kartu a na jednorázový cestovný lístok, ktorý sa kupuje u vodiča.
V roku 2010 to bol skoro rovnaký podiel, teraz je to cca 75:25.
Tým inteligentnejším napoviem, že táto premena ušetrí týždenne 15 tis. nákupov, čo je v prepočte 375 0 minút, teda na spoj cca dve minúty (nehovoriac o ušetrených nervoch vodičov a zníženom počte meškajúcich spojov).
Baviť sa o tom, či sa systém po uvedení do prevádzky opravuje, alebo dolaďuje, je na prvý pohľad na tomto fóre úplne zbytočné.
Rovnako vysvetľovať postup pri terajšom procese navrhovania tu v TN. Kto aspoň raz robil nejaký projekt vie o čom hovorím, rovnako reakcie o cene a zaplatení svedčia o slaboduchom nadhľade.
Keďže už som čosi popísal, krátko sa vyjadrím k „novému občianskemu návrhu“. Samozrejme, že ho sledujeme, tak ako sledujeme všetky reakcie občanov. Pozitívne veci zvažujeme a zmysluplné uplatníme v konečnom produkte. Ale tu nie je o čom. Je to v podstate slabá náhražka súčasného systému s rovnakými chybami.
O technickej úrovni sa už vôbec nedá hovoriť. Je zjavné že sa tu varí z vody z individuálnych poznatkov, bez akýchkoľvek predstáv, čo taký návrh má obsahovať (napríklad celodenná prevádzka – interval 30/60/+). Keby bol čas, nahodil by som tento „občiansky návrh“ do stroja, ale ani to by nešlo, lebo rovnica má milión neznámych. Ale ako memento nech platí, že mesto si môže dovoliť zaplatiť cca 1.6 mil. VZKM – a jedna linka v rozsahu cca 10+10 km a 70 spojov je cca 200 tis.VZKM. A tu už idealizmus odchádza do dejín a musí nastúpiť tvrdá transparentnosť – nie čo potrebujem ja, ale čo potrebuje a na čo má mesto.
Na verejnej diskusii mi akosi chýbali reakcie typu milan 001-999, kvorka, draxter a podobných nikov riešiacich svoje ego urážaním firmy o ktorej vedia ani prd. Tí čo tam boli zistili, že sa dá o probléme komunikovať (nebudem ich menovať, lebo by tu prišli do nemilosti), dokonca sme im dali návrh na samostatné stretnutie o odbornom riešení tohto a nielen tohto systému. Tá ponuka platí aj tu.
P.S. pre Řeřabka - trefa významne mimo a je to na tri trestné kolá ...
Udiak