nič netreba prekopať od základov, treba s údajov správne čítať: ak je nosná trasa Juh - Dlhé Hony - Centrum - Sihoť, tak potom ten smer musí tak aj vyzerať a nie 60 min cez víkend preboha. Ad analýza dát: mna zaujíma, odkiaľ si kto vycucal to prepotrebné spojenie Juh III - Zlatovce ale spojenie Juh II - Sihoť či Juh III - stanice údajne nie!
Prekopávať treba záhradku, tu treba systém a nie chaoz. K čomu je dobré linku 18 prečíslovať na linku 2? Linku 5 na linku 4? Linku 6 na linku 5? Linku 24 na 17? Linku 25 na 19? Linku 2 na 13? To je choré, to nie je systém, ale úplná zbytočnosť na domýlenie. A tie školské linky s warpovým pohonom a jednominútovými rozostupmi medzi zastávkami na opačných koncoch mesta majú akú oporu v dátach či realite? Zjavne žiadnu. A preto ľudia nie sú spokojní a ani nemôžu byť. A tí čo do toho vidia preto nielen vypisujú, ale niektorí sa chytili činu a ukazujú, že to ide aj inak! A hľa: máme schopný návrh (reálne, nie ideový podotýkam) ktorý žne zatiaľ úspech, ale netvári sa ako jediná múdrosť sveta. Návrh je progresívny, využíva nový most, máš spojenie pravidelné a v preklade, čo návrh na webe mesta nemá nikde (údajne len zatiaľ). Takže čo k tomu dodať? Jedine že ti nejde niekde priama linka, kde by sa zrovna tebe hodilo, ale toto nie je cieľom.
Návrh tu postupne zobrazovaný je dosť revolučný, reformný ale súčasne nerobí zbytočne chaos! A tak je to super. Smelo porovnaním s návrhom mesta možno povedať, že nosné sú linky 1,4,8,11,24 a 7/17. A to je nejaký interval, nie nepravidelný presahujúci často hodinu! ?
Kozmetické úpravy trenčianskej MHD sa robia asi 40rokov a stále to nieje dobré.
Tu treba úplne zmeniť systém od základu , spustiť to a potom "vychytávať muchy". Trenčín sa zmenil čo sa týka ciest , mostov atď, taktiež závodov a podnikov a samozrejme zloženia obyvateľstva a sídlisk.Toto všetko je zahrnuté v analýze DIC. Terajší grafikon bol navrhovaný na úplne iné podmienky v meste ako sú dnes. Preto ho treba "prekopať od základov"!
Inak sa to nedá , už to pochopte !
Nepísal som to v zmysle, že to treba spraviť hneď. To bola len rada. Chápem a obdivujem, že popri práci a všetkom inom na tom pracujete. To sa musí uznať ?
Chlapci sa tu hrajú na odborníkov , ale pripadá mi to ako keby sa 5 ročné dieťa hralo s modelmi autíčok a autobusov ?
Vôbec nevedia , čo je to pojem MHD a tvária sa , že tomu rozumejú.
Podľa týchto vašich návrhov to v skutočnosti nemôže fungovať. Pochopte , že návrh dopravy môže robiť len odborná firma na základe analýz a podkladov ! Už to je vypracované , tak zabudnite na vaše návrhy!
Je konečne určené , ktoré linky sú nosné a doplnkové. Sú konečne rovnomerne rozvrhnuté spoje. Sú konečne posilnéné spoje , ktoré sú využívané a oslabené tie ktoré nie sú potrebné.
Tie vaše návrhy sú iba skopírovaním starého nevyhovujúceho súčasného grafikonu s kozmetickými úpravami. Uvedomte si , že treba úplne nový systém , inak sa kvalita MHD nezlepší. Nový lepší systém navrhol DIC.
Takže finálna verzia CP odoslaná draxterovi a takisto aj mapa so zakreslenými zastávkami, ktoré ste tu opodstatnene opomenuli Určite ich čoskoro sem pridá. Okrem toho mám spravené aj kompletné obehy vozidiel (nižší počet prázdnych km, sedia obedy, bezp. prestávky, doba v práci, naplnenie FPČ, ...) a pár ďalších vecí, ale to nezverejním.
Niekto písal k nášmu linkovému vedeniu pod nickom "lordzhalasu", opomínam tohto pána, jedného zo "štyroch kráľov", ktorý nás nazval že sa v doprave nevyznáme. Na tomto návrhu som robil spoločne s:
- nadšencom dopravy, ktorý sa jej venuje od detstva, pozná Trenčín a je rodák z Trenčína.
- odborníkom na dopravu, ktorý robí vo verejnej doprave nejakých pár rokov, má vyštudovanú VŠD v ZA a má rozsiahly prehľad v MHD na Slovensku.
- nadšencom MHD, ktorý sa jej taktiež venuje od detstva a robiť v doprave bol jeho sen a je jej priamym účastníkom.
Toto sú traja ľudia, každý z nich vidí našu MHD z iného pohľadu a títo môj návrh dopĺňali a nie len oni ale aj mnohí ďalší (vy viete ktorí ste to). Takže povedať že sa vôbec nevyznáme v doprave je trochu smiešne.
Dúfam že si ten človek aspoň trochu naštuduje náš cesťák (napr. preklad liniek a potom môže kritizovať, uvítam to) akonáhle tu bude zverejnený a naučí sa podľa neho robiť aj niečo iné ako nepoužiteľné makety. Dopravné makety som robil ja a Marek keď sme mali 12 rokov
Týmto pozdravujem "lordzhalasu".
postupne budú pridávané aj mapy každej linky na reálnom podklade (už je to u linky 1 a 22), a potom aj CP....všetko bude, len času niet toľko aby to bolo hneď ?
Musím uznať, že je to veľmi pekný návrh. Bolo by veľmi dobré, ak by sa to ujalo. K tomu ešte pekne rozdeliť kĺbové vozidlá na linky, ktoré ich potrebujú: L1, L24, niektoré L25, vybrané preplnené L11, L8 a podobne. Asi sa neuvažuje, že bude jazdiť aj slávna #61, však? To radšej mohli kúpiť dve obyčajné miesto jednej nízkopodlažnej. Podľa mňa sú naše 4 harmoniky najspoľahlivejšie autobusy u nás v MHD TN.
Čo sa týka Opatovskej ul. tak by som to riešil ako už kvorka písal, to znamená posunom zastávky Opatovská (podľa návrhu) v smere na Sihoť IV smerom ku polohe smer centrum. Zastávky by boli aspoň oproti sebe a je aj možnosť vytvorenia zastávkového zálivu. Vzdialenosti by tým pádom teda boli 350 - 400 metrov, čo je už lepšie. Tento návrh usporiadania som zakreslil do reálneho terénu v mape (viď. príloha, zdroj Google Earth)
+ tie zastávky v centre:
Skúsil by som to teda takto:
- Palackého, PRIOR smer Hasičská TRVALO (v prípade vyťaženosti by sa mohol osadiť aj prístrešok)
- Nám. Sv. Anny smer JUH - skúšobne na 3 mesiace
presne tak, zastávky tak extrémne blízko seba kedysi boli Zimný štadión a Komenského (medzi ulicami Jiráskova a Kmoenského boal tá zastávka, pred K-čkom) na Rázuske - keď som videl Ikarus na linke 18 odchádzať do zimáku a bol som na križovatke s gen. Viesta, tak som bežal po Rázuske a na Komenského nastúpil. Takže ja som za to, aby sa zastávky tam, kd to je vhodné, posunili ale naopak, tam kde sú ďaleko vytvorili. Treaz akurát v BA nadávajú, že Šafárikovo námestie a Obchodná sú 1km resp. 950 m ďaleko, že v centre treba 300-400m. Z tohto pohľadu by som aj v TN ozaj zaviedol zastávku na Pakackého.
Nám.sv. Anny naopak by som nedal, ale na skúšku cca 3 mesiacov by som to skúsil, či to bdue alebo nebude dobrý ťah.
Sihoť III: po posune zastávky pri Radegaste v smere na Sihoť IV sa stalo, že síce vzdialensoť Hodžova, kotolňa - Sihoť III je teraz lepšia, lebo to predtým bolo blízko, na druhú stranu Sihoť III - Pádivec je teraz tak, že hádam 2 harmoniky za sebou ju dočiahnu ? Ja by som zrušil zastávku Pádivec v súčasnej podobe a presunul by som ju oporti zastávke Pádivec smer centrum. Aspoň týchto 100m by bolo lepších, bus by nemusel dávať predsnoť okoloidúcim autám, predsa len by to okrem linky 4 bolo len na výstup. A ak by sa chcelo, je tam priestor aj na záliv. Aspoň by sa niečo urobilo s tým rozbitým chodníkom.
Návrh ráta aj so zjednodušením názvov zastávok - hlavne skrátením pokiaľ sa dá.
Aký je tvoj názor, nie sú niektoré zastávky extrémne blízko seba? Napr. kombinácia Radegast-Pádivec-Sihoť IV.(vyhodiť Pádivec)? Ja by som sa vrhol skôr žilinským smerom a to nedávať zastávky tak extrémne blízko seba ako Bohužiaľ niektoré u nás sú.
OK. Som rád, že aspoň tá Palackého sa páčila. Ono, ako som už písal, v kombinácií s BUS - pruhom na Palackého by to mohlo obmedziť automobilovú dopravu a pomôcť MHD - jednak novými cestujúcimi z tejto oblasti a jednak zrýchlením. Pre autá tam je možná náhradná trasa, a takýmto riešením by sa vyhlo nutnosti budovať zastávkový záliv. A samozrejme keď už sme pri BUS - pruhoch, obnovil by som aj ten na Braneckého smerom na JUH a tak by sme v každom smere mali jeden BUS pruh + novú zastávku za pomerne nízke náklady. Čo sa týka nám sv. Anny, keď tak by som to skúsil len na skúšobnú dobu cca. jeden mesiac zrealizovať prenosným označníkom (podobne aj Palackého, PRIOR) a podľa toho by sa rozhodlo.
Inak budú aj tie premenovania zastávok súčasťou finálneho občianskeho návrhu? Bol by som rád ak áno, pretože tie nové názvy boli super a rovnako aj tak úpravy zastávok na Inoveckej. Opäť by to nemuselo byť drahé, keďže by sa jednalo len o zmenu systému a prelepenie na označníkoch.
Nám.sv.Anny smer Juh je len 240 metrov od zastávky Gymnázium, takže neviem... ale Palackého je z Hasičskej 400m a z Braneckého tiež 400M a to by bolo vhodné ?
Vzhľadom na stav chodníka a početné výjazdy z dvorov pri prechode, by som teda zastávku PRIOR umiestnil pred vjazd na zásobovacie parkovisko PRIOR. Tam by to po menšej oprave obrubníka nemuselo byť zlé.
Áno. My čo pravidelne využívame MHD máme určite lepší prehľad o potrebách cestujúcich, aj o nejakých miestnych špecifikách, ktoré sa z mapy ani palubných počítačov vyčítať nedajú. ?
PS: pripájam ešte jeden návrh na vylepšenie, ktorý je ale opäť trocha diskutabilný:
Napadlo ma, či by nestálo za úvahu opätovné zriadenie zastávok Nám. sv. Anny smer JUH a Palackého, PRIOR smer Sihoť.
Zastávka Nám. sv. Anny smer JUH - zlepšila by dostupnosť oblasti okolo ulice Horný Šianec a pomohla by najmä obyvateľom hornej časti ulice, z ktorej je dochádzková vzdialenosť na dnešné zastávky príliš dlhá (nevhodná najmä pre starších občanov, či matky s kočíkmi), naviac v tejto oblasti sídli taktiež viacero firiem. Zastávka už má vybudovaný záliv z minulosti, takže zriadenie by nemuselo byť tak finančne náročné.
Zastávka Palackého, PRIOR smer Sihoť by zase zlepšila dostupnosť centra (nám. Ľ. Štúra), odkiaľ je opäť veľká dochádzková vzdialenosť. Vlastne platí to, čo pri Nám. sv. Anny. Čo sa týka budovania, opäť by nemuselo byť finančne náročné (veď záliv zastávky tu nebol ani v minulosti). V prípade potreby by Palackého ul. v tomto úseku a smere bola dobrý adept na BUS pruh. Osobné autá by mohli využiť obchádzku cez ul. Kniežaťa Pribinu. Poloha by mohla byť pri prechode pre chodcov smerom z ul. Kniežaťa Pribinu.
Myslím si, že by takéto zastávky mohli prilákať ľudí do MHD a naviac znížiť počet automobilov na parkoviskách v centre mesta. Pre začiatok by mohli byť zriadené iba označníkom, o zachovaní/zrušení by sa rozhodlo na základe vyťaženosti. Síce by možno potom boli zastávky pomerne blízko, no dnes na to, že je to centrum sú zastávky príliš ďaleko. ?
Rozmýšľal som nad zastávkou Psotného ako si navrhoval a zapracoval som to do návrhu! Po zvážení si myslím že je to skvelý nápad v rozvíjajúcej sa oblasti, kde by zastávke nič brániť nemalo a čím skôr sa zapracuje, tým lepšie. Pre linky 5, 6 a 26. L3 keďže nejde smer podjazd Brnianska by túto zastávku neobsluhovala.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter
Prekopávať treba záhradku, tu treba systém a nie chaoz. K čomu je dobré linku 18 prečíslovať na linku 2? Linku 5 na linku 4? Linku 6 na linku 5? Linku 24 na 17? Linku 25 na 19? Linku 2 na 13? To je choré, to nie je systém, ale úplná zbytočnosť na domýlenie. A tie školské linky s warpovým pohonom a jednominútovými rozostupmi medzi zastávkami na opačných koncoch mesta majú akú oporu v dátach či realite? Zjavne žiadnu. A preto ľudia nie sú spokojní a ani nemôžu byť. A tí čo do toho vidia preto nielen vypisujú, ale niektorí sa chytili činu a ukazujú, že to ide aj inak! A hľa: máme schopný návrh (reálne, nie ideový podotýkam) ktorý žne zatiaľ úspech, ale netvári sa ako jediná múdrosť sveta. Návrh je progresívny, využíva nový most, máš spojenie pravidelné a v preklade, čo návrh na webe mesta nemá nikde (údajne len zatiaľ). Takže čo k tomu dodať? Jedine že ti nejde niekde priama linka, kde by sa zrovna tebe hodilo, ale toto nie je cieľom.
Návrh tu postupne zobrazovaný je dosť revolučný, reformný ale súčasne nerobí zbytočne chaos! A tak je to super. Smelo porovnaním s návrhom mesta možno povedať, že nosné sú linky 1,4,8,11,24 a 7/17. A to je nejaký interval, nie nepravidelný presahujúci často hodinu! ?