klobúk dolu! Tak toto nech si vedenie mesta naštuduje, toto je základ práce s MHD do budúcna! Chválim páni, najmä, a nielen:
- preklad liniek 2 a 24 s posilnením práve 24
- linky 7 a 17 ich koncepcia premávky vlastne ako nosnej linky Juh - centrum - Zlatovská
- super nápad, ako ste obslúžili Záblatie a Zlatovce, vlastne ste zvýšili obsluhu ale nenavýšili kilometre, a logicky potiahli linky tam, kde to infraštruktúra umožňuje. K tomu malá otázka: uvažujete aj so zastávkou pred kruháčom v Zlatovciach na Brnianskej? (t.j. ešte pred rozvetvením na Hanzlíkovskú a Psotného)?
- linka 8 v podobe, ako píšete, je pravou nosnou linkou, nielen na trenčianske pomery ?
- vyriešenie Opatovej je úplna bomba, konečne to dakoho napadlo takto
Presne! Linky 8 a 11 sú aj podľa mňa najlepší kandidáti na posilnenie, už roky si udržiavajú výbornú vyťaženosť, no napriek tomu je na nich nedostatok spojov. Prípadne aj kĺbové vozidlá by určite neuškodili. Bohužiaľ, návrh DIC s týmito skutočnosťami nepočíta. Verím, že pripravovaný návrh IMHD na tom bude výrazne lepšie.
EON tvorí dokonca aj lízing - náklady na leasingové splátky (finančná služba – úroky z leasingových zmlúv) a úroky z úverov a pôžičiek na obstaranie nových autobusov, prípadné náklady na prenájom dopravných prostriedkov určených na výkon autobusovej dopravy. Podmienkou uznania týchto nákladov je ich odsúhlasenie objednávateľom pred ich vznikom, ak sa nemýlim.
teraz z trochu iného súdka. Nevie niekto aká je výška oprávnených nákladov dopravcu v súvislosti s obnovou vozového parku MHD? Kolega sa ma to pýtal, ale nikde to neviem násť.
Podľa účtovníctva sa autobus nachádza v 1 odpisovej skupine (vozidlo nad 10 osôb okrem trolejbusu a elektrobusu). To znamená, že sa môže odpisovať:
A rovnomerne (1/4 každý rok po 4 roky)
B zrýchlene (podľa koeficientov 4-5-4) - avšak po novele sa už musí prejsť na rovnomerné odpisovanie, ak sa aj začalo zrýchlene
- z toho vyplýva, že v nákladoch, ktoré prepláca mesto SAD-ke sa nachádza významná položka za autobusy. Posledná várka Crosswayov v počte 6 ks je z roku 2011 a teda za rok 2015 táto položka figurovala v nákladoch, ktoré mesto znáša. Otázka je, koľko mesto ušetrí tento rok, keď sa nové busy 4 roky nekupovali! Takže aj to by malo položku výdavkov na MHD radikálne znížiť (pokiaľ sa ovšem neurobí nejaký prúser s dementným linkovým vedením, ktoré vykáže brutálne straty). Zatiaľ sa zacvakalo 17.000 EUR podľa zverejnených údajov za zverejnenú reorganizáciou MHD, hoci dosiaľ nejestvuje cestovný poriadok (ako bolo povedané, zverejnený je ideový CP, nie reálny). Takže je dokonca zaplatené za niečo, čo nie je hotové! ?
tie linky 7 a 17 to je špica! Konečne to niekoho napadlo takto riešiť, už sa teším na konkrétne odchody ? Inak prečo čísla 7 a 17? Neboli by lepšie 9 a 19 keďže sú voľné (a 19 chodí za mosty z Juhu)? Ale to len rečnícky, lebo vidím, že to všetko má hlavu i pätu.
aj ja som svojho času navrhoval, aby sa linka 2 a 24 nejako zlúčili, ale zabúdame obaja, že linka 2 je určená aj pre Nozdrkovce, takže potom som tiež ten nápad pustil z hlavy.
Na Cintorínskej ul. prebehla v roku 2014 oprava povrchu, pričom bola novým asfaltovým kobercom pokrytá viac ako polovica vozovky. Priznávam, že o dnešnom stave nemám prehľad a na Street View to vyzerá celkom dobre (záznam z roku 2014, smerom o križovatky s Partizánskou).
To by mohla L24 chodit cez Biskupice a novy most do Lauga. L2 by bola omedzena na par spojov ktore by chodili cez Noviny ak by bol zaujem.cca kazde 2-3hod. Usetrene km z L2 sa pouziju na L24. Casova strata na L24 cca 4-5 min.
PS: LEONI má zmluvnú prepravu zo stanice, DCA, BN, Juhu na 6, 14, 22-hodinu a takisto aj po týchto hodinách. Ak robia "dvanástky", doobjednajú si prepravu a pre administratívu sú časovo ako stvorené spoje do/zo Soblahova (na 7/8 hodinu ráno a po 15/16/17/18 hodine poobede).
Uznávam teda že otáčanie v tejto lokalite problém nie je, ale bojím sa tej vyťaženosti. Je ťažké zrovnávať to s Kubricou alebo Záblatím kde MHD cestujúci využívajú a nakoľko či ľudia v spomínanej lokalite vôbec majú záujem využívať MHD. Z najvzdialenejšie miesta lokality "Na Zongorke" je to na zastávku Pod Juhom 500m. Pri lepšom prieskume zistíme že takáto vzdialenosť je aj na husto obývanom Juhu z niektorých miest, napr. aj odo mňa a je to ešte kopcovitý terén. Ale nechceme púšťať MHD na Juhu po uličkách kde parkujú autá, no nie? A tu by sa cestujúci našli. Potom by sme sa museli zamyslieť aj nad Novými Zlatovcami, možno Nábrežnou ulicou na Sihoti alebo ulicou K výstavisku kde by možno bol väčší záujem cestujúcich, ale zasa vetvenie, vetvenie, vetvenie...To k prehľadnej MHD podľa mňa nepatrí.
Tak ako kvorka napísal, pri obsluhe Partizánskej by bol problém Cintorínska ulica, ktorá je vo veľmi zlom stave.
Podchod by bol fakt super, ale bojím sa či by nemal viac nevýhod ako výhod. A pritom k OA je to od podchodu pešo len 300m. A celkovo tieto vetvenia trás MHD. Na Juhu máme 3 vetvy, na Dlhých Honoch 4, na Sihoti 2. Preto je problém tvoriť nejaké nosné linky. A pridajme si na Dlhých Honoch piatu vetvu a na Sihoti tretiu...Nebol by to krok späť od jednoduchšieho ku komplikovanejšiemu? Zasa cestujúci nemôže prísť na zastávku s tým že "určite mi niečo pôjde" ak si má vyberať spomedzi 5. zastávok ktoré má v pešej dostupnosti a z každej mu pôjde 1 spoj za hodinu.
Ja to beriem tak, že každý máme kopu geniálnych nápadov, ale nakoniec musí prísť niekto, kto povie, či je to 1) naozaj geniálne a 2) či na to sú peniaze.
Aj podľa mňa by to prínos a využitie malo, bolo by to treba vyskúšať. Na druhú stranu, ako bolo spomenuté, je treba dodržať maximálne objednané výkony. Ono, najlepšie by potom bolo zrušiť nevyužívané spoje a zaviesť takúto trasu (aj s obsluhou Cintorínskej a Partizánskej ul.).
"Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?"
Zachádzajúci spoj je možné otáčať priamo po ulici, viď prílohu. V tej mape to dobre nevidieť, ale keď pozrieš street view, tak je to pekný oblúčik: https://goo.gl/maps/ykJMvb48qUs
Čo sa počtu cestujúcich týka.
Portál ESKN zobrazuje na výpisoch z listov vlastníctva počet bytov, takže je to pár kliknutí:
- počet bytov vo všetkých okolitých bytovkách - 233, z toho 23 rozostavaných
- z katastrálnej mapy ručne napočítaných 13 rodinných domov.
Pre porovnanie, v Kubrici je celkovo 93 rodinných domov. V Záblatí o trocha viac, 346 rodinných domov (portál eskn - vyhľadávanie - súpisy - stavby - stiahneš v pdf, skopíruješ do nejakého excelu, zoradíš podľa kódu desať a pozrieš počet riadkov). Mesto by teoreticky mohlo mať k dispozícii čísla aj o počte obyvateľov.
Ak sa nejako zosúladia časy spojov so začiatkom a koncom smeny pre výrobu a administratívu v Leoni, tak to môže byť ráno aj poobede vyťažené v oboch smeroch.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
syko
Zachádzajúci spoj je možné otáčať priamo po ulici, viď prílohu. V tej mape to dobre nevidieť, ale keď pozrieš street view, tak je to pekný oblúčik:
https://goo.gl/maps/ykJMvb48qUs
Čo sa počtu cestujúcich týka.
Portál ESKN zobrazuje na výpisoch z listov vlastníctva počet bytov, takže je to pár kliknutí:
- počet bytov vo všetkých okolitých bytovkách - 233, z toho 23 rozostavaných
- z katastrálnej mapy ručne napočítaných 13 rodinných domov.
Pre porovnanie, v Kubrici je celkovo 93 rodinných domov. V Záblatí o trocha viac, 346 rodinných domov (portál eskn - vyhľadávanie - súpisy - stavby - stiahneš v pdf, skopíruješ do nejakého excelu, zoradíš podľa kódu desať a pozrieš počet riadkov). Mesto by teoreticky mohlo mať k dispozícii čísla aj o počte obyvateľov.
Ak sa nejako zosúladia časy spojov so začiatkom a koncom smeny pre výrobu a administratívu v Leoni, tak to môže byť ráno aj poobede vyťažené v oboch smeroch.
Točenie autobusu Na Zongorke