Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #9583:
No minimálne v špičke L17 prázdna nechodila, ale doobeda to možné je. Nakoniec, práve jedným z cieľov optimalizácie bolo prilákať ľudí do MHD, a to aj tam, kde začali strácať záujem. Na Juhu I bol pokles záujmu práve pre mnohé nekoncepčné riešenia z minulosti.

Pri voľbe IAD vs. MHD často zohráva úlohu ponuka spojov. Keď cestujúci vidí, že mu ide autobus pravidelne, každých 20 alebo aspoň každých 30 min. určite ho to zaujme viac, ako keď má buď sedieť 40 min. na zastávke, alebo ísť cez pol sídliska.

Preto je nutné v blízkej budúcnosti zaviesť aj tu pravidelnosť, kým opäť nedôjde k ďalšiemu poklesu. Preto ma to toľko zaujíma, aby Juh I zase roky nečakal na zmenu, pričom bude zatiaľ strácať cestujúcich.

Riešenia sú buď zvýšiť výkony a zaviesť víkendovú premávku L5 /to mi pripadá menej reálne/, alebo na L5 prehodiť spoje z liniek 7/17, alebo posunúť linky 4 a 11 bližšie k sebe.

Pôjdem sa cez víkend povoziť linkami 7/17 v rôznych časoch, aby som mal prehľad. No zatiaľ mi nepripadajú plnšie, ako linka 5.

Mimochodom, nevie sa, kedy konečne dôjde k presunu označníkov? V sobotu som ich videl ešte na zrušených zastávkach. Fajn je, že veci sa postupne hýbu - napríklad doplnenie L25 na zastávku Pod Juhom, postupné prepísanie starých názvov v autobusoch, funguje už aj tabuľa na Hasičskej ale stále to ide pomaly.

Mesto a SAD ešte musia: sa pokúsiť vyzdvihnúť výhody optimalizácie, dokončiť prepis neaktuálnych názvov, opraviť vývesky, opraviť vypisovanie konečnej na linkách 7 a 17 - aby keď odchádza z Juh nepísalo Gen. Svobodu bez zmienky o Zámostí, presunúť označníky, doplniť chýbajúcu L50 na zastávku 28. októbra, upraviť hlásenia na Novinách a pod.
Cestujúcich je v prímestskej doprave stále menej - Za dva roky cestovalo autobusmi menej o 2,5 milióna cestujúcich. Menej peňazí preto kraj uhradil aj zmluvným prepravcom na vykrytie straty.

http://nastrencin.sme.sk/c/20256223/cestujucich-je-v-primestskej-doprave-stale-menej.html?piano_t=1
Reakcia na: draxter #9582:
No keď sa tu divoko súťaží, tak sa pripomínam, že som onehda asi pred pol rokom niečo vyhral od draxtera, lebo som sem ako prvý zavesil link na podklady k úprave MHD od DICu myslím ? ?

Inak, Zlatovce vznikli naozaj zlúčením Zlatoviec a Hanzlíkovej, ako sa tu píše, potom sa z nich ale oddelili Nové Zlatovce a tie sa pričlenili k mestu skôr ako zvyšok Zlatoviec. ?
Reakcia na: draxter #9585:
Biskupice, Belá, Bobrovník, Nozdrkovce.
presne! V histórii našej MHD sem jazdili linky (vzostupne) 3,5,6,13,16,19,27.

Zlúčením akých obcí vznikli Trenčianske Biskupice?
Reakcia na: draxter #9582:
Hanzlíková a Zlatovce, pričom Hanzlíková bola väčšia dedina a aj zastávka Detské mestečko sa nachádza nie v Zlatovciach ale v Hanzlíkovej podľa katastra 🙂
Reakcia na: MA MHD #9581:
áno, obmedzenie linky 17 bolo pomerne drastické (rovnako ako obmedzenie linky 22 v roku 2012), ale na tej linke 17 jazdilo dokonca kĺbové vozidlo (naposledy jedna z B961E) a furt prázdne. Takže to bolo riešenie logické.
Obmedzenie linky 18 už bolo výsledkom "šetriacich" opatrení, nie nezáujmu ľudí a ten zvyšok bol už jeho následkom. Takže teraz sa pristúpilo systematicky, z mesta aj z Juhu I v "x" sú preklady a celkom pekné intervaly. V "a" to je z toho čo bolo v hre to najlepšie. Že to nie je dokonalé, všetci vieme, ale ak by sa navýšili kilometre, môže byť lepšie - a to ja považujem 20 min za cieľový na Juhu I. Hádam raz.
Reakcia na: syko #9579:
áno, Malá Kubra. Zlúčením ktorých obcí vznikli dnešné Zlatovce? Napoviem, sú dve a obe sa nachádzajú na trase dnešnej linky 3.
Reakcia na: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:
- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke

Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.

Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.

A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.

K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.

Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.
Reakcia na: draxter #9578:
? otazka-ako volam Kubru namestie pri hlasnei zastavok =Kubrica predmestie?
Reakcia na: draxter #9578:
maďarsky Kis Kubra, slovensky Malá Kubrá
súťažná otázka: ako sa volala Kubrica predtým?

PS: na Juhu I klesá záujem o MHD už roky, pravdou je, že súčasné riešenie je len z núdze cnosť, ale ani linky 5,11 a 18, ktoré tam jazdili dosiaľ, nebývali ani cez víkend nejako vyťažené, čo sa o spojoch na Juhu II nedá povedať. Takže teraz je v "x" spojov dosť, aj pravidelne rozložené, no v "a" by bolo ideálne 20 min (čo bez pridania km nepôjde).
Reakcia na: syko #9574:
Ako, mne nejde o to, aby to bola vyslovene linka 5. Ja uvítam akékoľvek riešenie, ktoré tam zruší tú 40 minútovú dieru.

Linka 22 ide dole o 15. minúte z Juhu II, takže na Saratovskej by bola okolo 20. minúty, čo presne zapadá do 20 min. intervalu.

Zo stanice ide 45 tak dajme tomu na Juhu je 55, a teda 14. min pred linkou 11, čo je ako tak v poriadku. Prípadne by sa možno dali nejako pomeniť odchody.

Navrhoval som aj to, aby sa posunuli linka 4 a 11, ale to mi tiež bolo zamietnuté, kvôli prekladu na Sihoti a nadväznosti na vlak.

Aj tak si myslím, že jednoznačne najlepšie je to riešenie s linkami 12 a 13. Predsa len, linka 24 chodí často, a každú druhú hodinu by ju po Beckovskú doplnila aj dvojka.

Ale ako som písal v úvode, či už presun spojov z liniek 7 a 17 (nemôžme zase vidieť len Juh II), alebo pomocou liniek 12 a 13 (presun kilometrov na L5) ale aj ako spomínaš linkou 22, hoci jaké riešenie, ktoré zruší tú dieru vítam.

Lebo ak to tak zostane, verím, že budúci rok tam bude stačiť cez víkend spoj raz za hodinu a o 2-3 roky to môžme zrušiť celkom a presunúť na Juh II! Tak sa bude vyvíjať záujem o MHD!
Reakcia na: radob #9575:
treba písať na mhd@trencin.sk
minulú nedeľu som pricestoval z KE lôžkovým vozňom ktorý je zavesený od Žiliny na RR704 hneď za lokomotívou, takže príchod na zast. MHD je časovo náročný. Príchod na trenčiansku žst 6:32 bol o minutu zmeškaný (čo pri jednokoľajnej prevádzke Tr..Teplá-Trenčín je vcelku ešte dobré), len škoda že od tohoto rýchliku nejde žiadna MHD v rozumnom čase, linka č. 12 ktorá by ako tak bola pre mňa využiteľná s odch. o 6:35 mi ušla pred nosom, nestálo by za to ju aspoň o 5 min. posunúť neskoršie?
Reakcia na: MA MHD #9572:
Vidím tam dva problémy:

1) presunom 7/17 by si pokazil približne 15 minútový interval na stred sídliska a ostala by ti tam polhodinová diera. A ak by si to chcel napraviť na 20 minútový interval, tak by si musel poposúvať aj odchody ostatných spojov, ktoré nechodia na juh, aby na dlhších spoločných úsekoch nedošlo k súbehu.

2) pokiaľ by sa v skúšobnej dobe vyťaženosť 7/17 dostala na úroveň zrušenej 5, tak treba brať do úvahy, že do tej vyťaženosti by sa na časť trasy počítali aj cestujúci medzi Juhom a Braneckého/Gymnázium, ktorým po tieto zastávky ide zo stredu Juhu spoj každých 15 minút. Je otázne, čo by s nimi spravilo zhoršenie spojenia na stred sídliska.

Ak už, to skôr spraviť niečo na štýl návrhu DIC a cez víkend tam urobiť zachádzku trebárs z 22.
Reakcia na: draxter #9571:
A áno, cez pracovné dni sa vyťaženosť liniek 7 a 17 určite zvýši, ale cez víkend asi k zmenám vo vyťaženosti nepríde.

V prílohe ešte pridávam cestovné poriadky PAL na trase Biskupice - centrum a späť. Mimochodom, vzhľadom ku tomu, že PAL v niektorých prípadoch nahrádza MHD (čo podľa mňa nie je najlepšie, ale iná možnosť nie je) by integrácia cenníka v meste do budúcnosti nebola od veci.
Reakcia na: draxter #9571:
Tieto svoje riešenia navrhujem preto, lebo nepredpokladám, že mesto navýši kilometre na MHD. Dobré je, že počas dlhej skúšobnej prevádzky sa dajú vyťaženosti dobre sledovať.

Linka 5 viezla cez víkend rovnomerne v celej trase aspoň 15-20 cestujúcich. To som na víkendových 2 a 12 v poslednej dobe nikdy nevidel (ale pôjdem sa nimi ešte povoziť). Pre Biskupice by stačila cez víkend linka 2 každých 120 minút (plus tam majú aj PAL z Biskupice, námestie). Toto teraz je tam veľmi často.

Pre cestujúcich po zastávku Beckovská postačí linka 24 (ktorá má poobede v "a" takmer toľko spojov, ako celý Juh I). Obyvatelia Novín majú možnosť prejsť zo zastávky Beckovská podchodom popod Električnú - je to tam kúsok (sám som tade išiel, keď som bol fotiť).

Cez pracovné dni by samozrejme linka 12 zostala. Keď som v marci navrhoval obsluhu Novín, netušil som, že tam bude až taký nezáujem.
Napriek tomu navrhujem to, aby spoj o 15. hodine v "x" pokračoval do mesta (mohlo by to linku spraviť atraktívnejšiu).

Späť na Juh. Pôvodne som (namiesto úpravy L12 a 13) teda navrhoval presun spojov z liniek 7/17 na linku 5 (okrem ranného okružného, samozrejme) s tým, že bez potreby zmeny liniek 23 a 28 by sa dalo z/na väčšinu spojov linky 5 z Východnej pod Juhom prestúpiť.

Linky 7 a 17 napriek tomu, že jazdia do stredu sídliska cez víkend nie sú viac využívané, ako bola linka 5. Presun spojov na L5 by bol jednoduchý a nedotkol by sa ostatných m. č.

Napriek tomu mi bolo odpovedané, že by to lepšie nebolo. Takže cestujúci z Juhu I sa zatiaľ odrádzajú od cestovania MHD. ?
u liniek 7/17 príde zaťažkávacie obdobie počnúc školským rokom; veľa firiem má teraz aj dovolenky v auguste, ale tých študentov z Juhu a Dlhých Honov, či Sihote a pracujúcich z celého mesta tam potom bude treba zvážať.

Všetko je to o tom, že hoci momentálne nepredstavujú odpisy vozidiel zložku financií, ktoré mesto platí dopravcovi, objem kilometrov sa nenavýšil (teda mesto zjavne zaplatí menej ako keď v tom boli posledné Crossy #17 - #21), čo by som ja osobne uvítal a Juh I s 20 min intervalom v "a" by bol istý. Teraz to žiaľ nejde, nie sú kilometre na to.

Ak by sa ale ozaj ukázalo počas skúšobného obdobia, že v "a" sú 7/17 nevyužité, je najmenej jednoducho tieto spoje presunúť na linku 5 (nebude treba skoro žiadne zmeny vo výprave) - okrem prvej rannej okružnej linky 7. Takže to možné je, ale ešte by som nerobil predčasné závery.

Linka 12: naozaj netuším, aká je vyťaženosť, ak by bola aj veľmi malá, tak po Beckovskú to je totožné ako 2, takže isto sa to nebude rušiť, možno len nejaké vzájomné presuny (ja to stále vnímam ako jednu linku s dvomi cieľmi).

?
Reakcia na: milan001 #9568:
Mne pripadá, ako keby jazdilo MHD viac ľudí. Ale možno je to odstavením kĺbových autobusov ?

S pripomienkami súhlasím, a doplním:

- víkendová premávka linky 5. Možno mi to nebudete veriť, ale aby cez víkend z Juhu I nešlo nič 40 minút je moc. Písal som to aj autorovi (na mail mhd@trencin.sk) a tam som dospel k nasledovnému riešeniu:
Mal som príležitosť vidieť niekoľko spojov linky 12 cez víkend a väčšinou tam boli dvaja ľudia (keď som sa bol odviesť, tak som bol jediný cestujúci v celých častiach Biskupice a Noviny). Preto ma napadlo, že by sa spoje z linky 12 - 5 párov presunuli na víkendovú linku 5 spolu so spojmi linky 13 cez víkend (ktoré boli aj pôvodne v linke 5). Takto by linka 5 mohla mať cez víkend 8 párov spojov, s tým, že konkrétne 3 by zachádzali do Zlatoviec a Záblatia. Istebník by obslúžila linka 27 a najmä PAL, ktorá ako mi bolo povedané jazdí cez Istebník v hojnom počte.

Môžete mi veriť, že hoci pripomienku som poslal možno iba ja, tak som počul na to nadávať minimálne 20 ľudí (v autobusoch, na zastávkach, aj v mojom paneláku ? ). Myslím, že tieto kilometre by boli na linke 5 určite využité. Momentálne čakám na odpoveď autora.
Napadlo ma aj to, aby cez víkend jazdila znovu L5 miesto L7/17. Od toho som, ale po konzultácií s autorom upustil.

- druhá a už kratšia ? : naopak, cez pracovné dni je linka 12 vyťažená lepšie (minimálne dvojnásobne) a teda by som uvažoval o malom posilnení. Bolo by to v tom, že spoj jazdiaci o 15. hodine po Biskupice, námestie by pokračoval naspať do mesta so zachádzkou do LOT (namiesto dnešnej linky 2). Prípadne by mohol pokračovať priamo na tejto dvojke.

Cestujúcim z Novín by sa tak umožnilo uprostred poobedňajšej špičky cestovať do centra, čo teraz nie je možné. Možno by to ľudí pritiahlo. A pokiaľ ten BUS z linky 12 pokračuje ako tá 2 z LOT, tak by to vôbec nebol problém.

Toľko odo mňa.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.