Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďakujeme za pozitívne správy ? a týmto spôsobom aj vedúcemu útvaru dopravy.

--------------------------
Vie sa, čo presne prekážalo vedeniu SAD na umiestnení mapy pre cestujúcich?Budú v novinách vyzdvihnuté konečne aj pozitíva optimalizácie?

Pri rekonštrukciách zastávok v centre by mali byť tabule v budúcnosti samozrejmosť.

---------------------------
Ešte jedna vec ku Karpatskej. Vedel by ste mi povedať, či teda súčasťou rekonštrukcie bude aj vybudovanie zastávky s kasselákmi? Ak áno, je potrebné doriešiť polohu zastávky.

Zastávky Jána Zemana a Karpatská sú veľmi blízko. Lepšie by bolo zastávku Karpatská presunúť ku križovatke Karpatská x Sasinkova.

Pre zadnú časť kde sú paneláky mi pripadá využívanejšia Jána Zemana - preto by som ju ponechal tam a Karpatskú posunul ďalej.
Reakcia na: dyspozytor #9594:
Neda sa,mikrofony nam odpojili ked sa zavadzalo hlasenie zastavok,neide nam v MHD ani radio do reprakov pustat a ani prihovor vodica,treba solo hlasenie pridat,ved to roky pletie aj turistov na linke 21-teraz4 v Opatovej a teraz aj na 5 a 6 ...taktiez by som sa zamyslel nad linkou c.13 ci je spravne ze na jeden listok sa da absolvovat cela trasa....i ked "kto"by sa tak vozil pravda?! ale... a podobne... A bol by som za to aby sa v napisoch na displei pridalo VOZIDLO a VODIC maju pauzu(vhodne najme v cakani na spoj v OC Laugaricio) a odstranili sa nezmyselne PREJAZDy pocas cakani na spoj...
Ešte jedna podstatná vec. Mapa aj spomínané kasseláky je do značnej miery iniciatíva vedúceho dopravy.

Inak dovolil som si osloviť výrobcu displejov, ktoré používa aj DPB (konkrétne na novej električkovej trati do Petržalky). Obojstranný displej zobrazujúci odchody autobusov stojí 7 800 eur + stĺp na uchytenie (ak je potrebný). Jednostranný by stál 4 850 eur. To len pre predstavu, ak by to niekoho zaujímalo. Pri gymnáziu by pri prípadnej rekonštrukcii našla svoje opodstatnenie. Určite aj inde.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2823/skoda-30t-forcity-plus/161549/7513-s-omylom-preprogramovanym-softverom-ktory-sa-okrem-ineho-prejavoval-cielom-Petrzalka-Jungmannova?&ref=ba%2Fgaleria%2F2823%2Fskoda-30t-forcity-plus%3F%26p%3D26
Medzičasom v Záblatí. Kasseláky sú osadené už na oboch zastávkach, aktuálne sa robí úprava terénu a osádzanie signálneho a vodiaceho pásu do dlažby + v smere do Záblatia samotná zastávka MHD.

Inak v najbližšom Infe bude na dvojstrane v strede vytlačená mapa siete MHD od pána Kohániho. Vo vozidlách a na zastávkach sa to vraj nestretlo s nadšením vedenia SAD. Ale verím, že po nejakej spoločnej diskusii a zapracovaní niektorých postrehov sa mapa objaví aj tam. Verím, že to ešte nie je uzatvorená vec.

BTW: DPMB obdobnú mapu používa vo vozidlách aj pri nočných spojoch. Videl som to len v električkách, keďže trolejbusy a autobusy som nevyužíval. Podobne aj Praha (https://ropid.cz/tramvaje2016/), resp. https://ropid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/a3_kolejova_doprava.pdf
Reakcia na: dyspozytor #9594:
Áno, ale informácia o pokračovaní platnosti lístka sa musí hlásiť pravidelne a aspoň rok - možno aj stále (ľudia to nechápu a ďalší cestujúci by mohli byť tiež v rozpakoch). A keďže nechcem zaťažovať vodičov, navrhol som toto.

Skúsim to navrhnúť SADke.

Bolo by to možno najjednoduchšie a najlacnejšie. Len sa nahrá hlas a doplní k ostatným.
Reakcia na: S499.1023 #9593:
Máš pravdu, to by pomohlo ?
Reakcia na: MA MHD #9592:
Ono, niekedy je lepšie jednoducho "per huba" zahlásiť mimoriadnu informáciu priamo. Čiže uspôsobiť audio-systém vo vozidlách, tak, že aj vodič môže hlásiť priamo.
Reakcia na: MA MHD #9592:
Pomohlo by vám to, čo teraz zaviedli v Nitre - zmeniť platnosť lístka na jednu cestu na časovú.
Reakcia na: MA MHD #9591:
Namiesto hlásenia "konečná, prosím vystúpte" by bolo dobré zapracovať hlásenie "Upozornenie pre cestujúcich: cestovný lístok platný až po zastávku Záblatská", s tým, že hlásenie by sa prehralo potom, ako ohlási "Nasledujúca zastávka Detské mestečko". Samozrejme, že pri linke 4 by sa prehralo "... po zastávku Opatová, Maják", pri linke 12 "...po zastávku Biskupice, námestie" a tak ďalej.

Hlásenia "konečná, prosím vystúpte" by sa v tomto prípade vypustili.

Napadá ma, keby už SAD zapracovala hlásenia aj ešte nezriadených zastávok, s tým, že by po napr. "nasledujúca zastávka Brnianska" zahlásilo "Upozornenie pre cestujúcich: zastávka zriadená odo dňa vyhlásenia" mohlo by sa predísť nedorozumeniam.

Inšpirácia z Ostravy: https://www.youtube.com/watch?v=ZkkZBcBqaAs

Môj názor je taký, že rozhlas by nemal slúžiť len na informovanie "nasledujúca zastávka .......", pričom to už cestujúci poznajú. Mal by slúžiť aj na informovanie v prípade väčších, či mimoriadnych zmien. Mal by informovať aj o veciach, ktoré sú pre ľudí nové (čiastočne okružné linky).
Otázka od: Jana, 19.08.2016
Dobrý deň, mám otázku ohľadne liniek 5 a 6. Keď využijem linku 5, ktorou sa potrebujem dostať na Hanzlíkovskú, tá linka má konečnú zastávku Detské Mestečko, pričom na to upozorňuje hlas v autobuse - Detské mestečko-konečná-prosím vystúpte. 5-ka v Mestečku začína trasu a pokračuje na Hanzlíkovskú. To si mám zakúpiť nový lístok, aj keď vlastne z autobusu ani nevystúpim, keďže on hneď pokračuje? To isté linka 6, ktorá má konečnú Záblatie Rybáre. Keď sa ňou chcem dostať z mesta do Zlatoviec, mám si v Záblatí kúpiť druhý lístok, aj keď takisto z autobusu ani nevystúpim a on hneď pokračuje v ceste do Zlatoviec?
Odpoveď:
Milan Kadlecaj, spoluautor nového grafikonu MHD:

Linkou č. 5 môžete bez nutnosti zakúpenia ďalšieho cestovného lístka cestovať až po zastávku Hanzlíkovská, resp. až po zastávku Záblatská. Takisto linkou č. 6 môžete bez nutnosti zakúpenia ďalšieho cestovného lístka cestovať až po zastávku Hanzlíkovská. Hlásenie „konečná, prosím vystúpte“ je chybné.

-----------------------------
Opäť sa ukazujú následky slabej informovanosti v kombinácií s nesprávne nastavenými hláseniami dopravcu. Mesto a dopravca takto motajú cestujúcich.

Hlavne, že hneď o dve otázky vyššie je veta "o parkovacej politike budeme v septembri podrobne informovať" ? . Škoda, že o MHD sa podrobne neinformuje.
Reakcia na: syko #9588:
Takže dopravcovia (nie prepravcovia - prepravcovia sú kraj a cestujúci) zredukujú spoje, čím cestujúcich zase ubudne, takže sa spoje zase zredukujú až sa dostaneme do francúzskeho stavu "kde nejazdí MHD alebo vlak, jazdia len a výhradne školské autobusy", ibaže by sa medzičasom niekto spamätal a zvolil nemecký model "budeme jazdiť v kladivá po hodine a cez víkendy po dvoch hodinách aj keby tým nikto necestoval, lebo musíme tých cestujúcich nejako z tých áut dostať".
Reakcia na: draxter #9583:
No minimálne v špičke L17 prázdna nechodila, ale doobeda to možné je. Nakoniec, práve jedným z cieľov optimalizácie bolo prilákať ľudí do MHD, a to aj tam, kde začali strácať záujem. Na Juhu I bol pokles záujmu práve pre mnohé nekoncepčné riešenia z minulosti.

Pri voľbe IAD vs. MHD často zohráva úlohu ponuka spojov. Keď cestujúci vidí, že mu ide autobus pravidelne, každých 20 alebo aspoň každých 30 min. určite ho to zaujme viac, ako keď má buď sedieť 40 min. na zastávke, alebo ísť cez pol sídliska.

Preto je nutné v blízkej budúcnosti zaviesť aj tu pravidelnosť, kým opäť nedôjde k ďalšiemu poklesu. Preto ma to toľko zaujíma, aby Juh I zase roky nečakal na zmenu, pričom bude zatiaľ strácať cestujúcich.

Riešenia sú buď zvýšiť výkony a zaviesť víkendovú premávku L5 /to mi pripadá menej reálne/, alebo na L5 prehodiť spoje z liniek 7/17, alebo posunúť linky 4 a 11 bližšie k sebe.

Pôjdem sa cez víkend povoziť linkami 7/17 v rôznych časoch, aby som mal prehľad. No zatiaľ mi nepripadajú plnšie, ako linka 5.

Mimochodom, nevie sa, kedy konečne dôjde k presunu označníkov? V sobotu som ich videl ešte na zrušených zastávkach. Fajn je, že veci sa postupne hýbu - napríklad doplnenie L25 na zastávku Pod Juhom, postupné prepísanie starých názvov v autobusoch, funguje už aj tabuľa na Hasičskej ale stále to ide pomaly.

Mesto a SAD ešte musia: sa pokúsiť vyzdvihnúť výhody optimalizácie, dokončiť prepis neaktuálnych názvov, opraviť vývesky, opraviť vypisovanie konečnej na linkách 7 a 17 - aby keď odchádza z Juh nepísalo Gen. Svobodu bez zmienky o Zámostí, presunúť označníky, doplniť chýbajúcu L50 na zastávku 28. októbra, upraviť hlásenia na Novinách a pod.
Cestujúcich je v prímestskej doprave stále menej - Za dva roky cestovalo autobusmi menej o 2,5 milióna cestujúcich. Menej peňazí preto kraj uhradil aj zmluvným prepravcom na vykrytie straty.

http://nastrencin.sme.sk/c/20256223/cestujucich-je-v-primestskej-doprave-stale-menej.html?piano_t=1
Reakcia na: draxter #9582:
No keď sa tu divoko súťaží, tak sa pripomínam, že som onehda asi pred pol rokom niečo vyhral od draxtera, lebo som sem ako prvý zavesil link na podklady k úprave MHD od DICu myslím ? ?

Inak, Zlatovce vznikli naozaj zlúčením Zlatoviec a Hanzlíkovej, ako sa tu píše, potom sa z nich ale oddelili Nové Zlatovce a tie sa pričlenili k mestu skôr ako zvyšok Zlatoviec. ?
Reakcia na: draxter #9585:
Biskupice, Belá, Bobrovník, Nozdrkovce.
presne! V histórii našej MHD sem jazdili linky (vzostupne) 3,5,6,13,16,19,27.

Zlúčením akých obcí vznikli Trenčianske Biskupice?
Reakcia na: draxter #9582:
Hanzlíková a Zlatovce, pričom Hanzlíková bola väčšia dedina a aj zastávka Detské mestečko sa nachádza nie v Zlatovciach ale v Hanzlíkovej podľa katastra 🙂
Reakcia na: MA MHD #9581:
áno, obmedzenie linky 17 bolo pomerne drastické (rovnako ako obmedzenie linky 22 v roku 2012), ale na tej linke 17 jazdilo dokonca kĺbové vozidlo (naposledy jedna z B961E) a furt prázdne. Takže to bolo riešenie logické.
Obmedzenie linky 18 už bolo výsledkom "šetriacich" opatrení, nie nezáujmu ľudí a ten zvyšok bol už jeho následkom. Takže teraz sa pristúpilo systematicky, z mesta aj z Juhu I v "x" sú preklady a celkom pekné intervaly. V "a" to je z toho čo bolo v hre to najlepšie. Že to nie je dokonalé, všetci vieme, ale ak by sa navýšili kilometre, môže byť lepšie - a to ja považujem 20 min za cieľový na Juhu I. Hádam raz.
Reakcia na: syko #9579:
áno, Malá Kubra. Zlúčením ktorých obcí vznikli dnešné Zlatovce? Napoviem, sú dve a obe sa nachádzajú na trase dnešnej linky 3.
Reakcia na: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:
- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke

Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.

Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.

A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.

K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.

Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.