Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Musím uznať, že je to veľmi pekný návrh. Bolo by veľmi dobré, ak by sa to ujalo. K tomu ešte pekne rozdeliť kĺbové vozidlá na linky, ktoré ich potrebujú: L1, L24, niektoré L25, vybrané preplnené L11, L8 a podobne. Asi sa neuvažuje, že bude jazdiť aj slávna #61, však? To radšej mohli kúpiť dve obyčajné miesto jednej nízkopodlažnej. Podľa mňa sú naše 4 harmoniky najspoľahlivejšie autobusy u nás v MHD TN.
Čo sa týka Opatovskej ul. tak by som to riešil ako už kvorka písal, to znamená posunom zastávky Opatovská (podľa návrhu) v smere na Sihoť IV smerom ku polohe smer centrum. Zastávky by boli aspoň oproti sebe a je aj možnosť vytvorenia zastávkového zálivu. Vzdialenosti by tým pádom teda boli 350 - 400 metrov, čo je už lepšie. Tento návrh usporiadania som zakreslil do reálneho terénu v mape (viď. príloha, zdroj Google Earth)
+ tie zastávky v centre:
Skúsil by som to teda takto:
- Palackého, PRIOR smer Hasičská TRVALO (v prípade vyťaženosti by sa mohol osadiť aj prístrešok)
- Nám. Sv. Anny smer JUH - skúšobne na 3 mesiace
Reakcia na: milan005 #9010:
presne tak, zastávky tak extrémne blízko seba kedysi boli Zimný štadión a Komenského (medzi ulicami Jiráskova a Kmoenského boal tá zastávka, pred K-čkom) na Rázuske - keď som videl Ikarus na linke 18 odchádzať do zimáku a bol som na križovatke s gen. Viesta, tak som bežal po Rázuske a na Komenského nastúpil. Takže ja som za to, aby sa zastávky tam, kd to je vhodné, posunili ale naopak, tam kde sú ďaleko vytvorili. Treaz akurát v BA nadávajú, že Šafárikovo námestie a Obchodná sú 1km resp. 950 m ďaleko, že v centre treba 300-400m. Z tohto pohľadu by som aj v TN ozaj zaviedol zastávku na Pakackého.

Nám.sv. Anny naopak by som nedal, ale na skúšku cca 3 mesiacov by som to skúsil, či to bdue alebo nebude dobrý ťah.

Sihoť III: po posune zastávky pri Radegaste v smere na Sihoť IV sa stalo, že síce vzdialensoť Hodžova, kotolňa - Sihoť III je teraz lepšia, lebo to predtým bolo blízko, na druhú stranu Sihoť III - Pádivec je teraz tak, že hádam 2 harmoniky za sebou ju dočiahnu ? Ja by som zrušil zastávku Pádivec v súčasnej podobe a presunul by som ju oporti zastávke Pádivec smer centrum. Aspoň týchto 100m by bolo lepších, bus by nemusel dávať predsnoť okoloidúcim autám, predsa len by to okrem linky 4 bolo len na výstup. A ak by sa chcelo, je tam priestor aj na záliv. Aspoň by sa niečo urobilo s tým rozbitým chodníkom.
Reakcia na: MA MHD #9009:
Návrh ráta aj so zjednodušením názvov zastávok - hlavne skrátením pokiaľ sa dá.
Aký je tvoj názor, nie sú niektoré zastávky extrémne blízko seba? Napr. kombinácia Radegast-Pádivec-Sihoť IV.(vyhodiť Pádivec)? Ja by som sa vrhol skôr žilinským smerom a to nedávať zastávky tak extrémne blízko seba ako Bohužiaľ niektoré u nás sú.
Reakcia na: kvorka #9007:
OK. Som rád, že aspoň tá Palackého sa páčila. Ono, ako som už písal, v kombinácií s BUS - pruhom na Palackého by to mohlo obmedziť automobilovú dopravu a pomôcť MHD - jednak novými cestujúcimi z tejto oblasti a jednak zrýchlením. Pre autá tam je možná náhradná trasa, a takýmto riešením by sa vyhlo nutnosti budovať zastávkový záliv. A samozrejme keď už sme pri BUS - pruhoch, obnovil by som aj ten na Braneckého smerom na JUH a tak by sme v každom smere mali jeden BUS pruh + novú zastávku za pomerne nízke náklady. Čo sa týka nám sv. Anny, keď tak by som to skúsil len na skúšobnú dobu cca. jeden mesiac zrealizovať prenosným označníkom (podobne aj Palackého, PRIOR) a podľa toho by sa rozhodlo.
Inak budú aj tie premenovania zastávok súčasťou finálneho občianskeho návrhu? Bol by som rád ak áno, pretože tie nové názvy boli super a rovnako aj tak úpravy zastávok na Inoveckej. Opäť by to nemuselo byť drahé, keďže by sa jednalo len o zmenu systému a prelepenie na označníkoch.
Reakcia na: MA MHD #9004:
Nám.sv.Anny smer Juh je len 240 metrov od zastávky Gymnázium, takže neviem... ale Palackého je z Hasičskej 400m a z Braneckého tiež 400M a to by bolo vhodné ?
Reakcia na: MA MHD #9004:
Vzhľadom na stav chodníka a početné výjazdy z dvorov pri prechode, by som teda zastávku PRIOR umiestnil pred vjazd na zásobovacie parkovisko PRIOR. Tam by to po menšej oprave obrubníka nemuselo byť zlé.
Reakcia na: milan005 #9003:
Výborný nápad! ?
Reakcia na: milan005 #8997:
Áno. My čo pravidelne využívame MHD máme určite lepší prehľad o potrebách cestujúcich, aj o nejakých miestnych špecifikách, ktoré sa z mapy ani palubných počítačov vyčítať nedajú. ?
PS: pripájam ešte jeden návrh na vylepšenie, ktorý je ale opäť trocha diskutabilný:
Napadlo ma, či by nestálo za úvahu opätovné zriadenie zastávok Nám. sv. Anny smer JUH a Palackého, PRIOR smer Sihoť.
Zastávka Nám. sv. Anny smer JUH - zlepšila by dostupnosť oblasti okolo ulice Horný Šianec a pomohla by najmä obyvateľom hornej časti ulice, z ktorej je dochádzková vzdialenosť na dnešné zastávky príliš dlhá (nevhodná najmä pre starších občanov, či matky s kočíkmi), naviac v tejto oblasti sídli taktiež viacero firiem. Zastávka už má vybudovaný záliv z minulosti, takže zriadenie by nemuselo byť tak finančne náročné.
Zastávka Palackého, PRIOR smer Sihoť by zase zlepšila dostupnosť centra (nám. Ľ. Štúra), odkiaľ je opäť veľká dochádzková vzdialenosť. Vlastne platí to, čo pri Nám. sv. Anny. Čo sa týka budovania, opäť by nemuselo byť finančne náročné (veď záliv zastávky tu nebol ani v minulosti). V prípade potreby by Palackého ul. v tomto úseku a smere bola dobrý adept na BUS pruh. Osobné autá by mohli využiť obchádzku cez ul. Kniežaťa Pribinu. Poloha by mohla byť pri prechode pre chodcov smerom z ul. Kniežaťa Pribinu.
Myslím si, že by takéto zastávky mohli prilákať ľudí do MHD a naviac znížiť počet automobilov na parkoviskách v centre mesta. Pre začiatok by mohli byť zriadené iba označníkom, o zachovaní/zrušení by sa rozhodlo na základe vyťaženosti. Síce by možno potom boli zastávky pomerne blízko, no dnes na to, že je to centrum sú zastávky príliš ďaleko. ?
Reakcia na: milan001 #9002:
Rozmýšľal som nad zastávkou Psotného ako si navrhoval a zapracoval som to do návrhu! Po zvážení si myslím že je to skvelý nápad v rozvíjajúcej sa oblasti, kde by zastávke nič brániť nemalo a čím skôr sa zapracuje, tým lepšie. Pre linky 5, 6 a 26. L3 keďže nejde smer podjazd Brnianska by túto zastávku neobsluhovala.
Reakcia na: milan005 #9001:
to ma nenapadlo, ale zjavne vás áno, super!
Reakcia na: milan001 #8998:
Dobrou vecou je, že napr. na Saratovskú idú rovnako dlhé linky - 4(Opatová), 5(Záblatie), 11(Kubrica) a preto ak vyrazia zo Saratovskej v prekladových časoch, aj na ceste naspäť sa tak stretnú, nie ako teraz. Že z Juhu idú v preklade a na Juh už ako vláčik, je to spôsobené ich rozdielnou dĺžkou.
Reakcia na: milan001 #8998:
Čo sa týka Zlatoviec bus ide vždy od kruhového objazdu pri kríži po novej cestnej komunikácii na Ul. J. Psotného - jednosmerkou poza BOSKOP k cintorínu kde zabočí doľava a príde na zastávku Detské mestečko - Hanzlíkovská a v smere naspäť nejde teda po novej komunikácii ale cez Malé Záblatie po terajšej trase liniek. Zastávkou na Psotného je možné pridať pri začatí tohto okruhu. Ideálna by bola ale tam kde píšeš, ešte pred kruháčom. Problém v tom nevidím. Obrovskou výhodou tohoto je odstránenie nebezpečného vychádzania busov z Hanzlíkovskej na Psotného. Tuto by to zostalo len pri L3, ostatné linky by išli "bezpečným okruhom".
Reakcia na: milan005 #8997:
asi tak
Reakcia na: MA MHD #8996:
klobúk dolu! Tak toto nech si vedenie mesta naštuduje, toto je základ práce s MHD do budúcna! Chválim páni, najmä, a nielen:
- preklad liniek 2 a 24 s posilnením práve 24
- linky 7 a 17 ich koncepcia premávky vlastne ako nosnej linky Juh - centrum - Zlatovská
- super nápad, ako ste obslúžili Záblatie a Zlatovce, vlastne ste zvýšili obsluhu ale nenavýšili kilometre, a logicky potiahli linky tam, kde to infraštruktúra umožňuje. K tomu malá otázka: uvažujete aj so zastávkou pred kruháčom v Zlatovciach na Brnianskej? (t.j. ešte pred rozvetvením na Hanzlíkovskú a Psotného)?
- linka 8 v podobe, ako píšete, je pravou nosnou linkou, nielen na trenčianske pomery ?
- vyriešenie Opatovej je úplna bomba, konečne to dakoho napadlo takto
Reakcia na: MA MHD #8996:
Iné je keď spraví niečo niekto kto chodí MHD minimálne 2x denne a sleduje čo sa kde robí a iné je keď to spraví niekto kto tu bol len prstom po mape 😉
Už som čítal občiansky návrh www.imhd.sk . Super! Výborná práca! ? ? ?
Reakcia na: milan001 #8993:
Presne! Linky 8 a 11 sú aj podľa mňa najlepší kandidáti na posilnenie, už roky si udržiavajú výbornú vyťaženosť, no napriek tomu je na nich nedostatok spojov. Prípadne aj kĺbové vozidlá by určite neuškodili. Bohužiaľ, návrh DIC s týmito skutočnosťami nepočíta. Verím, že pripravovaný návrh IMHD na tom bude výrazne lepšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.