No , presne tak. Dnes som o tom čítal v novom Trenčianskom echu , tento rok mi naozaj pripadá že sa s Cirila a Metoda všetci zbláznia. Je to v centre Trenčína , tak by to chcelo nejaký Trenčianskejší názov , presne tak!
je to asi takto:
- trenčianske NP/LE vozidlá majú výšku zníženej podlahy na úrovni 320-330 mm, k čomu je kasselák svojimi rozmermi prispôsobený. Kneeling by mali mať Citelisy, neviem ako Crosswaye. Pri kneelingu by to malo byť zárovno.
- plošina je v TN manuálna, ale tá s kasselákom nesúvisí, teoreticky s jej pomocou by sa malo dať vysadnúť aj na takých zastávkach, čo nemajú nástupnú hranu: Saratovská ZŠ, Sihoť IV...
Ozaj , cez víkend som sa bol pozrieť na tú vístavu MESTSKÉ ZÁSAHY a je to fakt zaujímavé. Naviac ma zaujali návrhy rekonštrukcie zástaviek MHD a návrh zelených prístreškov pre cestujúcic , PARK PRE ÚSPECH , rekonštrukcia parku Gen. M. R. Štefánika alebo aj návrh úpravy zástavky Hasičská a Rozmarínová , gymnázium.
Čo sa týka toho káseláku na prvý pohľad pripadá vysoký ,ale netreba sa toho báť lebo napríklad v Žiline majú podobné typi vozidiel a káselák tam používajú od roku 2007
Briti si to pochvaľujú (Easy, save, fast). Je pravda, že majú iný typ vozidiel a tiež vstupných dverí, na druhej strane aj kasselské obrubníky (viď video):
...plosiny maju manualne ,no tie autobusy sa malinko naklanaju automatickym systemom podla sikmosti cesty a zataze takze ak stoji na mieste a je ticho-pocut take vzduchove zafucanie a autobus sa narovnava-vtedy sa stane ze oprie dvere-ak sa otvaraju von o obrubnik a toho sa bojim...to naklananie na pravu stranu je ovladane od vodica na spinac ale malo pouzivane u nas a tam ho zrovna nebude treba...No,neda sa nic robit,bude sa to musiet ist zmerat,je to vysoke ? ,aby tam kolegovia nespravili hned skodu na vozidle...ale co potom?:) ah jo...na taky tip ako mam ja este so schodami je to OK vec...
Ešte jedna poznámka, resp. otázka. Je pri kasselskom obrubníku nevyhnutne nutný kneeling? Nemám úplnú predstavu o jednotlivých nájazdových výškach a plošinách. Lebo ak sa nemýlim, tak už kassel je vyšší, než klasický obrubník a čo viem, tak plošinu majú trenčianske vozidlá manuálnu. Spomínam si, že kneeling používali vodiči DPMB hlavne ak na zástavke stála babička s paličkou, prípadne mamička s kočíkom. Či to bolo práve na kasselskom si neviem vybaviť. No opravte ma, ak som vedľa.
Rozumiem. Sú to všetko veci celkom namieste. Ono ja vychádzam hlavne zo skúsenosti z Brna, kde sa tento prvok (mierne odlišnej podobe) používa DPMB aj pre električky. A tam to naozaj funguje. Citelisi som bežne zažil na kasselskom, Irisbus Crossway si nespomínam popravde. Ale to skôr preto, že na linkách, kde som chodieval nebol nasadený. Čas ukáže a budem rád, keď tu vodiči sami napíšu skúsenosť. Veľmi dúfam, že bude pozitívna. ?
Ten obrubnik je dobra vec a vymysel pokial ide o prijazd po sebe iducich autobusov a ide o taku priestrannu zastavku ako je dana Legionarska. Premyslal som vsak a mam obavu z jednej veci-v Zime ked sa tam nahrnie sneh a my aby sme nerozbili na nom plastove narazniky alebo neoskreli dvere ked sa otvoria,zastavime malinko dalej a ludia ked pojdu do autobusu budu musiet davat bacha lebo je to ako smykalka...ale to ukaze az cas a prax...ak sa osvedci tak bude vitany vsade...ak nie,postaci taka zastavka ako na Hasickej alebo Soblahovskej razcestie-kde je klasicky obrubnik ale nizko osadeny,nie ako na Legionarskej v smere do centra kde uz zopar kolegov s NP autobusmi otvorilo dvere a po nastupe cestujucich bus klesol a dvere oprelo o chodnik a uz ich nezavreli ? Inak som si vsimol este na vrchu toho obrubnika dobre vrubkovanie proti smyklavosti ludi,co je tiez dobra vec! Uz aby sa to uviedlo do uzivania! Dakujeme!
No budem sa tam musieť ísť pozrieť. Cez víkend som sa dostal len po Braneckého. Inak pri otváraní výstavy Mestských zásahov, ktorá je na námestí sme sa s primátorom chvíľu rozprávali aj o kasselskom. Spomínal mi, ako určitá skupina argumentovala zbytočnosťou a hlavne žiadali o zmenu obrubníka, aby sa niečo ušetrilo. Ak je to naozaj tak (mám to len z jedného zdroja), potom niektorí ľudia sú naozaj mentálne niekde inde. Keď sa už raz začalo, verím, že sa to stane štandardom.
Ta Legionarska vyzera uzasne,ale nemozem si pomoct,ten obrubnik sa mi zda vysoky pre NP vozidla,dufam ze ma len oci klamu:) Inac klobuk dolu za prevedenie...a po tom novom kusku asfaltu sa tiez radost previest,take by mali byt vsetky cesty pre autobusy...
No teraz bude na meste resp. stavebnom urade, aby dobuducna zadefinoval pre to volne uzemie po Opatovu nejake poziadavky a dotlacil developerov do vyvolanych investicii. Teraz je to s nejakou vacsou vystavbou v Trencine utlmene, ale ktovie co bude za par rokov.
takže nový otoč nebude ? Chcelo by to potom niečo urobiť s tým dnešným, nevyhovuje ani parametrovo ani kapacitne. A to ešte donedávna s postupujúcou výstavbou sa uvažovalo aj s predĺžením k Novej Kubre. Snáď aspoň obslužná komunikácia poza VÚO sa dorobí, lebo teraz je Sibírska jediná "nelegálna" jednosmerka: miesta nikde, ale autá veselo parkujú aj v jazdnom pruhu.
Jarmila Maslová, útvar stavebný, životného prostredia, dopravy a investícií:
Informácia, ktorú poskytla hovorkyňa ŽSR, nie je celkom presná. Pôvodne síce malo byť vybudované aj nové obratisko pre autobusy, ale napokon z dôvodu, že v uvedenej lokalite nekončia žiadne linky MHD, sa od tohto zámeru upustilo. V priestore pri novom podchode pre chodcov bude vybudovaná odstavná plocha pre automobily.
poslednú dobu, už je to viac než 8 rokov, veľa študentov z TN a okolia dochádza do Brna. Tak som si pozrel, koľko autobusov a kedy do Brna jazdí a ako je na tom prípojovosť MHD. Áno, v nedeľu je obľúbený jediný vlakový spoj o 17:21, s prestupom v Teplej a na Vláre, v Brne je človek 21:03.
Busy: 0:20 a 1:15 (2,4,7), 2:05, 2:15, 3:30, 7:15x, 7:45x, 8:00, 8:45g, 11:35, 13:30(5), 13:45, 13:45(7), 16:40(3,7), 16:50, 16:55, 18:20(7), 20:30(7). Čo myslíte, na ktoré spoje sú dobré prípoje?
Na webe ešte nie, ale do 2 týždňov by tam mali byť všetky. Zároveň by sa mali periodicky zverejňovať na trencin.sme.sk (každý týždeň jeden). Aspoň tak to bolo prislúbené z Petit pressu (vydavateľ Trenčianskych a Echa)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko