Máš pravdu v tom, že B961E slúžia ako švajčiarske hodinky. Inak aj sólo Citelis má spotrebu porovnateľnú s B952, záleží kto (a ako) na ňom jazdí. Tiež máš pravdu, že stojí dlhodobo, a možno aj preto, že nejaký diel nie je k mání. Podľa mňa spotreba je len argument navonok.
Inak na TN pomery je vôbec luxus, ako písal aj Petrox, žeby nejaký kĺb mal byť ako záloha, ale keď by už mal byť, tak by som to urobil úplne inak:
- rotoval by som vždy 4 kĺby a piaty by v daný týždeň nejazdil, vždy rovnomerne. Je jedno či B961E alebo Citelis 18M, pretože by bol aspoň čas na dôkladnú údržbu každého kusu.
Kto by to bol povedal, že nízkopodlažný kĺbový autobus bude mať vysokú spotrebu... ?
A sólo citelis nemá vysokú spotrebu?
Ale ak už teda má byť záloha za kĺbaky, tak je rozdiel či stojí preto že všetky 4 B961 slúžia spoľahlivo a keby sa nejaká pokazila alebo išla na väčšiu prehliadku prípadne STK, tak by ten kĺb. citelis išiel von, alebo stojí dlhodobo lebo je nepojazdný a čaká na nejaký objednaný náhradný diel.
Aj keď skôr by som dal do bežnej výpravy jeho a nejakú B961 karosu nechal ako zálohu, keď už...
To je jasné, že je z druhej ruky, lebo má motor EURO 3 a nie EURO 4 ako majú CItelisy 18M, čiže bol predvádzačka. Len potom sa logicky natíska otázka, ak to tak bolo od počiatku s ním také zlé, prečo sa s ním nič nerobilo hneď? To sa akože nechala padnúť záruka a teraz nech zhnije s TN-758AM? Super, dva "historičáky", oba kĺbové, to je radosti.... ? Možno by sa mohol predať, za utŕžené peniaze ivnestovať do motora TN-758AM a ešte by sme mali piaty kĺbak do premávky ?
Ja co som pocul, tak ten nas Citelis 18M je kupovany uz z druhej ruky, nebol urceny ani na nas trh. Neviem, ci ste si vsimli, ale ked ste na nom stlacili tlacitko signalizacie vystupenia, tak nad soferom sa rozsvietil napis STOP ale v azbuke, cize ten voz mal ist na ukrainu, rusko, alebo niekde kde je azbuka. Myslim si, ze ked zistili, aky je to crep (hlavne kolko to zozerie nafty, aj ked ide prazdny), tak ho vratili a tu v TN si povedali, ze ho kupia. Tak ho kupili, ale asi sa neoplati ho nasadzovat. Co som sa rozpraval so soferom, povedal mi, ze je to strasne kazove a zerie to velmi vela nafty. Takze radsej hnije v garazi ako na cestach.
Klbova zaloha v podobe #61 mi pripomina obdobie spred 10-12 rokov, kedy tuto funkciu na striedacku zastavali Ikarusy 642/I, 836/I a 642/II. Vtedy sme tiez poriadne pindali, ze v SADke praktizuju takyto luxus a ludia sa zatial tlacia v natrieskanych Karosach. Ako jediny logicky dovod vidim ten, ze sa (podobne ako v tej dobe) jedna o voz natolko nespolahlivy a poruchovy, ze nejake dlhodobejsie nasadenie nepripada v uvahu. A ze je #61 kram za vsetky drobne, hoci pekne nalesteny, je smutny fakt...
mňa by skôr zaujímalo, keď už Trabelssieho SAD-ky (TN,ZA) tak vo veľkom kupujú Ivekáče, ako je možné, že s tým trenčianskym Citelisom 18M je stále toľko problémov....ja ako výrobca by som sa hanbil za toto, buď poskytol náhradný voz alebo do jeho riadnej opravy zapožičial iný kĺbak.
Prakticky, máme klbový NP voz v garáži. Je aspoň maximálne efektívne NEvyužívaný, veď je NP a dôchodci, či mamičky s kočíkmi sú už z čias dávno minulých zvyknutý na schody, tak prečo rušiť staré zvyky.... ?
sú to záložáky; teda #01 som tak vídal už celý tento rok, #61 je asi záložák pre B961 (a kumulatívne, ak by asi nebolo schopné už nič vyjsť do premávky, teda ani #71)
zistíme priebežne, pretože človek by logicky čakal, že sa zníži - už to tu bolo písané, že o 4 sólo vozidlá by mohla byť nižšia. Ale vieš, rozhodujú obehy vozidiel, a ten kto to robí (robil) na SAD to vždy doteraz v histórii riadne zvrzal - možno že teraz tie 4 vozy dostanú celodennú pohotovosť a po 2 spoje kdesi a utrum. Ja by som totiž mal na mesto 3 otázky, ktoré asi položím:
1. koľko sa ušetrí na MHD touto redukciou a koľko km sa odjazdí po redukcii (z toho užitočné km a prejazdové km)
2. koľko peňazí sa vynaložilo minulý a predminulý rok a koľko km sa odjazdilo (z toho užitočné km a prejazdové km)
3. koľko vozidiel sa ušetrí vo výprave, a aké sú nárasty/poklesy pri pohotovostiach vodičov
- pretože km môžu klesnúť, ale môže stúpnuť pohotovosť a teoreticky sa ušetrí figa. Môžu sa potom ušetrené vozy "válať" vo vozovni a vodiči mať pohotovosti a jediné, čo sa ušetrilo, je nafta a možno trochu amortizácie.
Ja by som mal otázku, že aká bola výprava v prac. deň šk. vyučovania (režim c) do júna a aká resp. o koľko nižšia bude od septembra. či niekto vie aspoň približne, alebo či to niekto nemá možnosť zistiť. ?
to sa mi pozdáva. Veď to je zmena čo nestojí nič. Ešte zo Sihote nech to nie je tak, že v jednu hodinu cez víkend ide linka 8,18,21 aj 28 a v ďalšiu len 8 a 18. Nech idú vždy 3 linky a máme pekný 20 min interval. A ostatné linky (2,6,24) by tiež mohli ísť do ich medzier, asi takto:
linky na Juh:
a: 15(18) 35(28/21) 55(8)
spoločne potom:
a: 05(6) 15(18) 25(2) 35(28/21) 45(24) 55(8) - samozrejme v tých hodinách, keď tie linky chodia, nie v každej.
Na Juhu I by som o 18-tej rozhodne neurobil to, že má pauzu linka 5 aj 18, jedna z nich nech ju má o hodinu skôr teda.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petrox