hej, jedno šťastie, teda aspoň dočasne... možno by nebolo od veci, tam trochu zjednodušiť linkovanie a niečo porobiť s tým vozovým parkom lebo tie 10,5m Citelisy sú ozaj výsmechom cestujúcim. To už keď sa SAD TT buchla po vačku a dokázala pre MHD v TT kúpiť viac 12m ako 10,5m, tak to je už čo povedať.
No v TN tiež robí SADka MHD, takže nikdy nevieš. Ani SAD ZV neboli vždy také "děvky" a teraz to je iná mafia a jak ondia MHD v BB ?
Tak tak, myslel som to všeobecne, že tu naozaj nikde nieje pravidelná nostalgická linka, či už na prímeste, MHD. V Čechách je naozaj toho slušne a kopec podnikov vlastní takéto historické vozidlá. Fakt v tomto veľmi zaostávame.
súhlasím. V BB je už teraz náhodná premávka historických 14Tr a 15Tr ? . Myslím si ale, že brefos to myslel všeobecne, nie na premávku 9Tr. T.j. že aj iné mestá by mohli usporadúvať niečo z histórie MHD, v TN je to určite Ikarus alebo RTO-čka.
No, existuje jeden kus 9Tr upraveny na napatie 750V, v Ceskych Budejoviciach. Ma vyzbroj z 15Tr na 750.
Inak ale premavka historickej 9Tr by na Slovensku podla mna davala zmysel len v BA a v PO, kde 9Tr-ky aj normalne jazdili v premavke. Inde by to bolo nieco ako "zavlecenie cudzej historie"
Snáď sa raz niečoho takého dočkáme v podobe Jurajovho RTO-čka alebo Ikarusu 280.87. Zašlá sláva týchto vozov na ich pôvodných linkách raz bude isto zaujímavá.
Oznamujeme cestujúcej verejnosti, že z dôvodu požiadaviek zamestnávateľa priemyselného parku dochádza od 1. 8. 2011 k úprave spojov na linkách č. 5, 6, 7, 15 nasledovne: http://www.sadtn.sk/?mod=novinky--oznam-pre-cestujucich
1. áno, už sme sa zhodli viacerý na tom, že je to TN-715AM. Proti TN-714AM hovorí usporiadanie odkien na odvrátenej strane. Proti TN-711AM jeho fotka na stanici na linke 1, proti TN-845BP zase široká bočná lišta.
2. ja si pamätám TN-711AM pôvodný. Občas sa mu nezatvárala posledná polovica zadných dverí, bol to veľký šrot, asi najpomalší Ikarus zo všetkých, hore juhom v roku 1996 ledva ťahal. Vo vnútri kĺbu mal fixkou napísané "Punk noi junx" alebo niečo také. Vydržalo to tam až do vyradenia ?
3. toto je pre nás všetkých veľká neznáma. Ak niečo zsitíš, daj vedieť.
Páni, pozeral som si katalóg busov, a musím Vám dať jednotku s hviezdičkou za zdokumentovanie stavu po 1989. K tým Ikarusom mám ešte pár otázok:
1. toto je čo za bus? Podľa mňa TN-715AM. Hovorí preň jasne nápis Iakrus, nápis 280 a jeho umiestnenie i sfarbenie nad okienkom vodiča do roku 2004: http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=62439&idg=965&gi=60&gn=20&gs=e&gsd=
2. pamätáte si niekto TN-711AM pôvodný?
3. akú špz mal u nás blavácky Ikarus 1832/II?
V Prievidzi už nesysémové zmeny v MHD tento rok porobili, perlou je posledný CP:
a) MHD pred 05:00 nepremáva vôbec,
b) okrem liniek 50 a 51 premávka MHD je 06:00-19:30
c) hlavné linky 3,10,11,40,44,90 boli výrazne obmedzené skoro ráno 04:00-06:30 a večer 19:30-22:30, takmer úplne.
Predhcádzalo tomu zdraženei cestovného (!), tomu predchádzal nákup nových vozidiel na CNG (!), a tomu predchádzalo vyradenie všetkých kĺbových vozidiel z MHD (!).
Záver: ľudia sa tlačia v 10,6m vozidlách v špičke, mimo nej šla MHD cenovo nahor hoci náklady na údržbu a PHM klesli (nové vozidlá sú CNG), teraz za výrazen obmedzil aj grafikon - pre koho potom MHD je, mesto sa asi zbláznilo a budú starosti s IAD. Dúfam, že TN si z toho vezme ponaučenie, a zmeny sa budú diať v prospech občanov, preferencia MHD na úkor IAD a nie presne naopak ako v PD: vyradenie kĺbových vozidiel, nákup nových kratších ako 12m, na CNG, potom paradoxne zdraženie cetovného a na záver ešte výrazná redukcia spojov. V PD vlastne večer a ráno krúžia už len dve linky 50 a 51, často s vozmi dĺžky 10,6m.
suhlasim s tebou a navyse by sa tymto vyclenili ludia ktorym na peniazoch doslova nezalezi a netrapilo by ich ze namiesto studentskeho z karty by platili plnych 0,50€. A ziskala by na tom aj SAD, aj vodici ze by sa nemuseli zdrzovat s drobnymi
A pritom by mozno stacilo, keby sa zmenili zlavy nasledovne:
Ten kto chce mat zlavu, nech plati len kartou, to znamena, ze student, ktory nema nabitu cipovu kartu, nema narok na zlavu a platil by plny listok, tak isto aj dochodcovia do 70 rokov. ZTP by som z toho vynechal, aj ked sam viem, ze to vela ludi zneuziva, alebo vobec nie su ZTP a maju preukaz.
Kazdopane, by sa tym vyriesil problem penazi, lebo aj studenti by si museli nabijat karty, pokial by chceli lacnejsie cestovat.
Že sa hlúpo pýtam, ale koľko je vlastne 3,5? Buď to 3,5eura/350eur/3500eur. Tuším že to bude tých 350eur. ? No a je to ozaj nanič. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.
No v TN tiež robí SADka MHD, takže nikdy nevieš. Ani SAD ZV neboli vždy také "děvky" a teraz to je iná mafia a jak ondia MHD v BB ?