Často bývam na adresu dopravcu, aj v tu v diskusnom fóre, kritický. Dnes by som ale rád zverejnil jednu pozitívnu skúsenosť. Včera (štvrtok) som čakal pri gymnáziu na 11-tku (spoj o 18:49) a keď spoj dlhšiu dobu neprichádzal, zistil som na Ubiane, že už 10 minút stojí pod mostom. Ako som následne zistil, jednalo sa pravdepodobne o menšiu nehodu, po ktorej išlo vozidlo do vozovne.
Čo je ale podstatné, automaticky som predpokladal, že musím počkať na 5-ku (o 19:11). O to viac som bol prekvapený, keď po zhruba ďalších 5 minútach prišiel náhradný autobus #37, ktorý spoj dokončil (s meškaním 15 minút). Takýto aktívny prístup dopravcu ma veľmi potešil a preto to sem píšem. Myslím, že cestujúci to očakávajú ako samozrejmosť a snáď to tak bude aj v budúcnosti.
Jediná nevýhoda je, že na väčšine zastávok ešte nemáme LCD panely, ktoré by mohli cestujúcich informovať o predpokladanej výške meškania. PS: týmto príspevkom samozrejme nechcem prekrývať množstvo negatív našej MHD, no prišlo mi fér sa podeliť aj s pozitívnou skúsenosťou
Niečo sa muselo stať počas dňa s nejakou harmonikou, lebo dovtedy som tuším videl jazdiť všetky klbáky. #51 som videl vychádzať zo stanice a nevidel som ani šoféra (to by som hneď vedel, ktorá harmonika nie je momentálne v prevádzke).
to je sila, ale #51 nejazdí stále. A to je už hlboký mamfpitchizmus, lebo mestský dlhý voz je treba a oni radšej prímestský dvojdverak. S vysokou podlahou. Asi zas niekto pozeral spotrebu?
a ešte spoje, ktoré boli pôvodne kĺbové a už nie sú (ak sa mýlim, opravte ma, ide len o moje pozorovanie):
05:17 Sihoť - priem park (linka 6)
13:50 linka 7, 14:10 linka 17, 14:57 linka 17, 15:30 linka 7
Vieš, ono to je presne tak, že mesto ani netuší aké má právomoci a potom len slepo odsúhlasuje 28.tis. za "opravu" Karosy B952. Absurdné je, že s jeho "súhlasom" bol na MHD zaradený prímestský autobus, ale kĺbový jeden máme "ako zálohu". Pritom v praxi časti ide sólo, ako kĺbak vypadne, čiže tá #51 od júna ani nevyšla! A argument cestujúcimi? Hovadina. Nech sa pán Minárech prevezie, ako to vyzerá. Či už v posiláku, alebo na vybraných spojoch linkiek 6,7,11 a 24!
Je neskutočný luxus si držať na zálohe kĺbak v čase, keď nemá čo jazdiť a keď tu sú (ešte stále naozaj sú) spoje, kde by sa hodil. Alebo čakáme, aby ľudia presadli do vozidiel a cálovali za nezmyselný parking.
Pokiaľ je mesto slabé vo vyžadovaní kvalitnej MHD, je úplne jedno, či MHD zabezpečuje miestna SAD, jej vlastný dopravný podnik alebo ktorákoľvek iná spoločnosť. Lenže toto nie je problém Trenčína, ale viacerých samospráv.
Tam, kde sa darí zvyšovať alebo aspoň udržať kvalitu MHD na úrovni, je to obvykle iba vďaka pár ľuďom, ktorí dokázali presvedčiť zvyšných partnerov o potrebnosti opatrení na zvýšenie / udržanie tejto kvality.
Určite tam ešte na tom posilovom jazdí B952 ako inak, a čo je to 65 cestujúcich čo sa tlačia na sebe, však načo komfort.
Ale všetko je to o tom, že nie je záujem zlepšiť MHD, dopravcom či objednávateľom. Zároveň si myslím, že zjavne by Trenčín do budúcnosti potreboval dopravný podnik, nie som si istý jeho výhody a nevýhody, ale oproti SAD-kám zjavne fungujú lepšie.
Nedivil by som sa vôbec keby v budúcnosti MHD v Trenčíne aj zanikla, keďže viac asi nefunguje ako funguje.
Prečo nejazdia všetky dlhé 18 metrové autobusy, ktoré sú zaradené na MHD? Taktiež ma zaujíma, prečo po hokejových zápasoch posilák robí krátky voz, keďže dlhý by bol tiež plný. Takto ľudí odrádza, že sa tlačia a idú pešo.
Dopravca disponuje 5 kĺbovými autobusmi vo vozovom parku, z toho 4 vozidlá sú počas pracovných dní vyťažené na rôznych linkách. Posledné - piate vozidlo je v zálohe - v prípade poruchy, škodovej udalosti a pod. Čo sa týka posilnenia z hokeja - idú tesne po sebe dva spoje linky č. 8. Jeden z nich ide podľa cestovného poriadku s odchodom 20:38 h zo zastávky Zimný štadión. Zo štatistík z minulých zápasov väčšinou posilový spoj odchádzal tesne pred odchodom spoja z cestovného poriadku. Maximálny počet cestujúcich, ktorých posilový spoj viezol, bolo 20. 1. 2019 a bolo to 82 osôb. Priemer je inak 65 cestujúcich.
zjavne je to vodič alebo iný prisluhovač sadistov, stačí pozrieť jeho 5 poslendých príspevkov (obhajovanie porušenia zákona pri svojvoľnej zmene CP linky 4 po kúpe nového vozu, presné info o nárazníku #02 a pod.). Nikdy nič k veci
PS: napríklad pneumatiky idú do nákladov tzv. paušálom, čiže to, že sa jeden kĺbak nezapája do výkonov znamená, že sa s ním pri nákladoch počíta, ale reálne nie sú. Pri kvalite údržby na SADke a aj tých opráv sa mi chce grcať. Modrý bus jazdí stále, dokonca robil teraz tie najvyťaženejšie spoje, ktoré na linkách 6 a 7 bývali donedávna kĺbové. Toto je arogancia.
a ty si prosím ťa kto? Nevieš čítať evidenčný stav vozov alebo práve odvčera máš info, že sa nejaká B961 zrovna včera vyradila? Lebo to je v rozpore s koncepciou mesta a SADky ohľadne "obnovy" strednými opravami, kde budúci rok pôjdu aj všetky 4 kusy B961 (alebo až ten ďalší?)
Čiže o arogancii nemel, tvoje vyjadrenie hraničí so stupiditou 1. stupňa.
Ak máš informácie o tom, že štvrtá B 961 nie je k dispozícii, lebo ste ju napríklad dali Trabelslotovi k narodeninám, môžeš ich tu zverejniť. Inak sa tu bude aj naďalej vychádzať z evidenčného stavu 4 ks 961 na MHD Trenčín. A inak mi pripomínaš súdruha Veľkého Červeného Geometrického Útvara, ten tiež pri odhaľovaní jeho zločinov škrieka na všetkých naokolo o arogancii.
ale toto je už v TN ozaj hanba a hraničí to s totálnou aroganciou, pretože je k dispozícii ešte jedna B961, ktorá nejazdí a naopak jazdí prímestský voz. A sú tu spoje aj na linkách 6 a 7, ktoré pôvodne kĺbové boli, tak ja už neviem. Je to rovnaká situácia ako bola roky s #61, len sa vymenil voz za voz a hotovo, a pritom počet cestujúcich stúpol, je lepší grafikon a pod., ale ani to málo čo máme a môžeme zlepšiť, nezlepšujeme.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Čo je ale podstatné, automaticky som predpokladal, že musím počkať na 5-ku (o 19:11). O to viac som bol prekvapený, keď po zhruba ďalších 5 minútach prišiel náhradný autobus #37, ktorý spoj dokončil (s meškaním 15 minút). Takýto aktívny prístup dopravcu ma veľmi potešil a preto to sem píšem. Myslím, že cestujúci to očakávajú ako samozrejmosť a snáď to tak bude aj v budúcnosti.
Jediná nevýhoda je, že na väčšine zastávok ešte nemáme LCD panely, ktoré by mohli cestujúcich informovať o predpokladanej výške meškania. PS: týmto príspevkom samozrejme nechcem prekrývať množstvo negatív našej MHD, no prišlo mi fér sa podeliť aj s pozitívnou skúsenosťou